Porsche 911 Carrera Turbo Look

Home Forum Stel jezelf even voor ! Porsche 911 Carrera Turbo Look

  • Maker
    Discussie
  • Al een hele tijd liep ik met het idee om eens een mooie klassieke 911 te kopen.

    Voorwaarde was dat het een mooie, goede 3.2 moest zijn, liefst wit met zwart leder én Turbo Look, airco, open dak, enz ….

    Zoals iedereen -zonder contacten in het wereldje- doet, op internet gekeken, en ik heb het geluk dat ik wat talen spreek, o.m. door een lang verblijf in Spanje…. In Italië, op Subito.it kwam ik september 2012 een auto tegen die aan mijn eisen voldeed. Na een 1e contactname kreeg ik het gevoel dat dit wel ‘s dé auto zou kunnen zijn. De auto stond in Olbia (Sardinië) ….

    Op een zondagavond samen met m’n ma het vliegtuig genomen, afspraak was gemaakt voor maandagmorgen…. en woensdagmorgen eindelijk de auto kunnen zien en testritten. De eigenaar was een drukbezet advocaat…

    Na een waanzinnige testrit, de man was notabene hobby-racepiloot, had nog een 911 SC race-uitvoering. Op de kronkelende weggetjes heeft hij me toch wat schrik aangejaagd, maar tegelijk ook overtuigd van de wegligging van de auto. Dan zélf het stuur genomen, het was notabene de eerste kennismaking met een 911 !!! 15 jaar geleden heb ik ook nog een tijdje een 944 gehad, maar dit is werkelijk ANDERS !!!!
    De auto heb ik dan uitvoerig geïnspecteerd op vooral mechanisch gedeelte, olielekkages, werking van alle instrumenten, enz

    Na wat negotiëren, zijn we het eens geworden over de prijs, bank gebeld en een uurtje later stond het geld op de rekening, de formaliteiten geregeld in het plaatselijke ‘DIV’- kantoortje, platen erop en vertrokken naar Olbia-veerboot, een tochtje van 11 u op de wiegelende ferry richting Genua en dan ‘s anderendaags een leuke trip richting huis. Wat een ervaring !!!

    Dit was begin oktober 2012….

    Een dik half jaar later ben ik begonnen met de auto klaar te maken voor de keuring, en heb de keuring begin deze week volbracht, zélf de plaat gaan afhalen in de DIV in Zwijnaarde (ook een belevenis !!!!) en nu lekker genieten, hopelijk laat het weer dit toe.
    Zélf ben ik ook geïnteresseerd in zowel de technische als de optische kant van -vooral oldtimers- dus de Porsche gaat me hopelijk veel plezier geven, die ik graag hier wil delen.
    Mijn idee is om regelmatig deel te nemen aan wat toerritten, wat mensen in de Porsche-wereld te leren kennen, en me hier wat vaker te laten zien.

    Vandaag ga ik proberen om wat foto’s te nemen, heb ondertussen een andere computer en de foto’s van in oktober zijn spoorloos….
    *porsche

    Attachments:
    • IMG_0087.JPG
    • IMG_0088.JPG
    • IMG_0089.JPG
    • IMG_0090.JPG
15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
    • vet verhaal! Welkom

        Heb zelf een wtl 3.2 cabrio van 88 en vind het altijd leuk een dikkertje erbij te zien komen. Jammer dat het geen originele wtl is maar ik begrijp dat de ombouw met originele p stukken is gebeurd, dat maakt al veel goed, liever geen polyester toestanden.
        Veel plezier. :driver: :driver:

          leuk om alles te lezen je zoektocht
          en aankoop
          veel rijgenot .maar dat zit wel goed met een oude carrera
          mooie auto
          :driver: :drink:

            Welkom heel mooie wagen en mooie intro :up:

              Mooi!
              Mijn eerste Porsche: 3.2 WTL van ’85 en ook weeral spijt die te hebben verkocht!!!
              En eentje waar je nog makkelijk zelf de sleutels kan opzetten!
              = 2 x fun!

                mille grazie, godersi la vita 😀 😀 😀 !!!

                  Benvenuti hier,

                  Leuk verhaal, mooie Porsche, mooie toekomstplannen.
                  Wat wilt een mens nog meer : :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: :driver:

                  Ciao,
                  Luc

                  XXX

                    Proficiat, mooi verhaal en een WTL is altijd leuk om te zien, heeft net iets meer hé, vooral achteraan… :relaxman:

                      Welkom op het forum.
                      Hij is precies zoals hem wilde hebben.
                      Ziet er prachtig uit en velen zouden hierop jaloers kunnen zijn.
                      Veel succes en vooral veel veilige km’s

                        Hele mooie wagen :applaus: , en leuk verhaal over de zoektocht. Veel plezier ermee :driver: .

                          Welkom hier, mooie wagen :drink:

                            knap! welkom

                              De auto is nieuw verkocht in 1984 in de provincie Rome, en is een 5-tal jaar geleden naar Sardinië verkocht, waar ik ‘m gekocht heb. In principe ben ik dan de 3e eigenaar. (staat op het Targa-formulier). In Italië kan je de hele historie opvragen bij de plaatselijke DIV…
                              Over z’n geheel is de auto een typisch Italiaanse auto… bijna roestvrij, wel ‘s overspoten in de originele kleur… geen deuken, wel hier en daar schoonheidsfoutjes, maar niks wilds…
                              Technisch is de auto goed maar omdat er geen historie bij de auto is, ga ik stapsgewijs vervangen wat vervangen moet worden resp. wat niet werkt. Het is op dat vlak een typisch Italiaanse auto dus. Men werkt daar zelden met facturen, zit niet in die cultuur…
                              De banden zijn nieuw, hebben ongeveer 2000 km gelopen…
                              De motor is zeer goed, voor zover ik dat kan beoordelen, maakt geen rare geluiden, is trillingsvrij, lekvrij, trekt zeer goed door…
                              Het is geen originele WTL, maar hij heeft wel met originele Porsche-stukken de Turbo-Look gekregen…
                              Velgen zijn zoals op de foto te zien zijn originele fuchs…
                              Ondertussen heb ik in het kort al zélf gedaan : versnellingsbakolie vervangen, benzinepomp vervangen (lekte namelijk, want krijgt constant stroom, moet nog ‘s naar gekeken worden, ik heb al een stroomonderbreker aan de batterij gekoppeld), radio terug werkende gemaakt (slecht contact – op termijn moet de kabelboom een stuk of volledig vervangen worden, er is wat aan “geprutst”, hou ik niet zo van), remmen heb ik laten testen, zijn in perfecte staat… (achteraan staan er trouwens RS-klauwen op)…
                              Een instruktieboekje zat ook niet bij de wagen, heb een Engelstalige versie gevonden, en ook een volledig wertuigenset (wat eigenlijk bij de auto hoort)
                              Wat staat er op korte termijn op de planning ? Olie motor vervangen, oliefilter, bougies, luchtfilter (alle onderdelen heb ik al). Alleen de olie heb ik nog niet gekocht, iemand een idee wat het beste zou zijn? Ik ga met de auto af en toe ‘s rijden, er staan er nog een 8-tal op me te wachten :engeltje:

                              Dat is het zowat in het kort, mocht me nog iets te binnen vallen, schrijf ik het wel hier.

                              Alvast bedankt voor de leuke reacties

                                Mooie auto veel.plezier er mee :up:

                                  [quote=”BC911″ post=130541]Thanks voor de mooie intro. Ziet er inderdaad een mooi exemplaar uit. Misschien nog wat meer details van de wagen? Technische staat,kilometers, … eventuele plannen met de wagen?[/quote]

                                  De auto is nieuw verkocht in 1984 in de provincie Rome, en is een 5-tal jaar geleden naar Sardinië verkocht, waar ik ‘m gekocht heb. In principe ben ik dan de 3e eigenaar. (staat op het Targa-formulier). In Italië kan je de hele historie opvragen bij de plaatselijke DIV…
                                  Over z’n geheel is de auto een typisch Italiaanse auto… bijna roestvrij, wel ‘s overspoten in de originele kleur… geen deuken, wel hier en daar schoonheidsfoutjes, maar niks wilds…
                                  Technisch is de auto goed maar omdat er geen historie bij de auto is, ga ik stapsgewijs vervangen wat vervangen moet worden resp. wat niet werkt. Het is op dat vlak een typisch Italiaanse auto dus. Men werkt daar zelden met facturen, zit niet in die cultuur…
                                  De banden zijn nieuw, hebben ongeveer 2000 km gelopen…
                                  De motor is zeer goed, voor zover ik dat kan beoordelen, maakt geen rare geluiden, is trillingsvrij, lekvrij, trekt zeer goed door…
                                  Het is geen originele WTL, maar hij heeft wel met originele Porsche-stukken de Turbo-Look gekregen…
                                  Velgen zijn zoals op de foto te zien zijn originele fuchs…
                                  Ondertussen heb ik in het kort al zélf gedaan : versnellingsbakolie vervangen, benzinepomp vervangen (lekte namelijk, want krijgt constant stroom, moet nog ‘s naar gekeken worden, ik heb al een stroomonderbreker aan de batterij gekoppeld), radio terug werkende gemaakt (slecht contact – op termijn moet de kabelboom een stuk of volledig vervangen worden, er is wat aan “geprutst”, hou ik niet zo van), remmen heb ik laten testen, zijn in perfecte staat… (achteraan staan er trouwens RS-klauwen op)…
                                  Een instruktieboekje zat ook niet bij de wagen, heb een Engelstalige versie gevonden, en ook een volledig wertuigenset (wat eigenlijk bij de auto hoort)
                                  Wat staat er op korte termijn op de planning ? Olie motor vervangen, oliefilter, bougies, luchtfilter (alle onderdelen heb ik al). Alleen de olie heb ik nog niet gekocht, iemand een idee wat het beste zou zijn? Ik ga met de auto af en toe ‘s rijden, er staan er nog een 8-tal op me te wachten :engeltje:

                                  Dat is het zowat in het kort, mocht me nog iets te binnen vallen, schrijf ik het wel hier.

                                  Alvast bedankt voor de leuke reacties

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.