Porsche 911 Carrera Turbo Look

Home Forum Stel jezelf even voor ! Porsche 911 Carrera Turbo Look

• Maker
    Discussie
  • Al een hele tijd liep ik met het idee om eens een mooie klassieke 911 te kopen.

Voorwaarde was dat het een mooie, goede 3.2 moest zijn, liefst wit met zwart leder én Turbo Look, airco, open dak, enz ….

Zoals iedereen -zonder contacten in het wereldje- doet, op internet gekeken, en ik heb het geluk dat ik wat talen spreek, o.m. door een lang verblijf in Spanje…. In Italië, op Subito.it kwam ik september 2012 een auto tegen die aan mijn eisen voldeed. Na een 1e contactname kreeg ik het gevoel dat dit wel ‘s dé auto zou kunnen zijn. De auto stond in Olbia (Sardinië) ….

Op een zondagavond samen met m’n ma het vliegtuig genomen, afspraak was gemaakt voor maandagmorgen…. en woensdagmorgen eindelijk de auto kunnen zien en testritten. De eigenaar was een drukbezet advocaat…

Na een waanzinnige testrit, de man was notabene hobby-racepiloot, had nog een 911 SC race-uitvoering. Op de kronkelende weggetjes heeft hij me toch wat schrik aangejaagd, maar tegelijk ook overtuigd van de wegligging van de auto. Dan zélf het stuur genomen, het was notabene de eerste kennismaking met een 911 !!! 15 jaar geleden heb ik ook nog een tijdje een 944 gehad, maar dit is werkelijk ANDERS !!!!
    De auto heb ik dan uitvoerig geïnspecteerd op vooral mechanisch gedeelte, olielekkages, werking van alle instrumenten, enz

Na wat negotiëren, zijn we het eens geworden over de prijs, bank gebeld en een uurtje later stond het geld op de rekening, de formaliteiten geregeld in het plaatselijke ‘DIV’- kantoortje, platen erop en vertrokken naar Olbia-veerboot, een tochtje van 11 u op de wiegelende ferry richting Genua en dan ‘s anderendaags een leuke trip richting huis. Wat een ervaring !!!

Dit was begin oktober 2012….

Een dik half jaar later ben ik begonnen met de auto klaar te maken voor de keuring, en heb de keuring begin deze week volbracht, zélf de plaat gaan afhalen in de DIV in Zwijnaarde (ook een belevenis !!!!) en nu lekker genieten, hopelijk laat het weer dit toe.
    Zélf ben ik ook geïnteresseerd in zowel de technische als de optische kant van -vooral oldtimers- dus de Porsche gaat me hopelijk veel plezier geven, die ik graag hier wil delen.
    Mijn idee is om regelmatig deel te nemen aan wat toerritten, wat mensen in de Porsche-wereld te leren kennen, en me hier wat vaker te laten zien.

Vandaag ga ik proberen om wat foto’s te nemen, heb ondertussen een andere computer en de foto’s van in oktober zijn spoorloos….
    *porsche

Attachments:
    • IMG_0087.JPG
    • IMG_0088.JPG
    • IMG_0089.JPG
    • IMG_0090.JPG
3 reacties aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
    • Thanks voor de mooie intro. Ziet er inderdaad een mooi exemplaar uit. Misschien nog wat meer details van de wagen? Technische staat,kilometers, … eventuele plannen met de wagen?

Zalig verhaal,
        Welkom op het forum :driver:

Welkom :first:
          Mooi verhaal, precies een road movie :up:

3 reacties aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.