Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › Porsche 911 kopen in Frankrijk
- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 5 maanden geleden door
kurt.
-
MakerDiscussie
-
13 september 2013 om 00:15
Beste,
Ik ben van plan om morgen naar Frankrijk te reizen om naar een porsche 911 (930) turbo 1988 te gaan zien.
Nu vraag ik mij af, welke documenten moet ik zeker krijgen om met deze wagen te kunnen terug komen
naar belgie. Zijn er nog extra kosten aan verbonden???? hoe ga ik te werk als ik aankom in belgie? -
MakerDiscussie
-
Indien ik deze wagen zou kopen in Frankrijk,
welke papieren zou ik dan zeker moeten meekrijgen om met alles in orde te kunnen zijn in Belgie.Volgens de verkoper in Frankrijk:
aankoopfactuur van de wagen
carte grise (grijze kaart)
+ een document dat de verkoper van het internet kan afhalen IVM geen boetes op de nummerplaat.Er zitten ook nieuwe schokdempers onder aan de achterkant, Bilstein-schokdempers. Kunnen ze
hiervoor moeilijk doen bij de keuring of douane?[quote=”de_koen” post=142265][quote=”AudiPorsche” post=142252]VOor dat coc heb je wel gelijk, maar als je het hier wil doen moet de auto 100% origineel staan.
In frankrijk geven ze ook een coc maar daar nemen ze het zou nouw niet.
Ik heb ook naar een 2de auto weest kijken en die had een coc geregeld via de dealer. (wagen was van 1994) en nogmaals frankrijk is echt niet te vergelijken met België daar kopen ze gewoon bepaalde instanties om en je hebt je papieren.De auto die ik kocht bijvoorbeeld: verzekering stond op een fictief adres omdat het goedkoper was dan in de stad geen haan die er naar kraait.
Keuring die uitlaat mag wel niet maar goed voor een paar flessen wijn doen ze er niet moeilijk over….[/quote]Zou mij verbazen als een audi van 1994 een EU goedkeuringsnummer heeft, want anders wordt die COC niet aanvraard op de keuring.
COC= Europese typegoedkeuring
gelijkvormigheidsattest= belgische typegoedkeuringbij D’ieteren idd min of meer originele wagen, voor de keuring niet, maarja dan ben je vertrokken voor een lange weg…
Keuring in Belgie valt ook nog wel iets te regelen hoor :mrgreen:[/quote]
Geen idee, ik heb een andere gekocht om geen miserie te hebben :p
intercooler zat vanvoor, motorblok rood gespoten, uitlaat die ongeveer overeen kwam met een explosie in een steengroeve ik had geen zin in al die zever voor papieren te krijgen en ombouwen.Ah? dat keuring station wil ik wel weten zijn hoor mag in pm :engeltje:
[quote=”AudiPorsche” post=142252]VOor dat coc heb je wel gelijk, maar als je het hier wil doen moet de auto 100% origineel staan.
In frankrijk geven ze ook een coc maar daar nemen ze het zou nouw niet.
Ik heb ook naar een 2de auto weest kijken en die had een coc geregeld via de dealer. (wagen was van 1994) en nogmaals frankrijk is echt niet te vergelijken met België daar kopen ze gewoon bepaalde instanties om en je hebt je papieren.De auto die ik kocht bijvoorbeeld: verzekering stond op een fictief adres omdat het goedkoper was dan in de stad geen haan die er naar kraait.
Keuring die uitlaat mag wel niet maar goed voor een paar flessen wijn doen ze er niet moeilijk over….[/quote]Zou mij verbazen als een audi van 1994 een EU goedkeuringsnummer heeft, want anders wordt die COC niet aanvraard op de keuring.
COC= Europese typegoedkeuring
gelijkvormigheidsattest= belgische typegoedkeuringbij D’ieteren idd min of meer originele wagen, voor de keuring niet, maarja dan ben je vertrokken voor een lange weg…
Keuring in Belgie valt ook nog wel iets te regelen hoor
VOor dat coc heb je wel gelijk, maar als je het hier wil doen moet de auto 100% origineel staan.
In frankrijk geven ze ook een coc maar daar nemen ze het zou nouw niet.
Ik heb ook naar een 2de auto weest kijken en die had een coc geregeld via de dealer. (wagen was van 1994) en nogmaals frankrijk is echt niet te vergelijken met België daar kopen ze gewoon bepaalde instanties om en je hebt je papieren.De auto die ik kocht bijvoorbeeld: verzekering stond op een fictief adres omdat het goedkoper was dan in de stad geen haan die er naar kraait.
Keuring die uitlaat mag wel niet maar goed voor een paar flessen wijn doen ze er niet moeilijk over….COC is pas voor auto’s vanaf 1997 ongeveer dus niet van toepassing…
auto”s daarvoor hebben gelijkvormigheidsattest en dat kent men enkel in Belgie.na aankomst in Belgie ga je langs de douane voor een vignet 705
dan keuze Gelijkvormigheidsattestkeuring (nodig voor gewone nummerplaat)
via technische keuring instantie en overheid of via D’ieterenofwel Oldtimer keuring, geen gelijkvormigheidsattest nodig
[quote=”AudiPorsche” post=142087]Ik heb mijn audi vorige maaand geleden uit Frankrijk gehaald en dat ging als volgt
*Carte grise bij verkoop doorstrepen ze die 3* (noemt certificat d’immatriculation)
*Papier dat verklaart dat er geen boetes meer rusten op de numerplaat (in het 3voud) (certificat de situation administrative simple) of alezins iets in met “gage”
*Verkoopcontract in het dubbele
*Proces verbal de controle techniqueNummerplaat blijft bij de auto dus ofwel rijd je er mee naar huis zorg dan wel dat de persoon u zijn verzekering meegeeft en ze pas na een dag of 2/3 opzegt, diene kerel heeft mij gewoon bijgezet op zijn verzekering voor 2dagen in frankrijk trekken ze hun niks aan op zo een dingen.
Nu goed een tip wil je een COC zorg dan dat de franse eigenaar daarvoor zorgt 😉
-In belgie moet je met de auto naar de invoerder voor dit bepaald merk.
-In frankrijk bel je even naar de invoerder en ze sturen het op zonder de auto te zien:lol:
Wel blijven aandringen bij de eigenaar ze kennen geen coc en ze willen er niet achterlopen maar daar is dat een werkje van niks hier heb je veel meer miserie!succes ermee![/quote] :salut:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.