Porsche 911 magnesium longblock typ 901/06 te koop

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Te Koop Porsche 911 magnesium longblock typ 901/06 te koop

  • Maker
    Discussie
  • Porsche 911 magnesium longblock van 1968 type 901/06, deze longblocks van de eerste reeks zijn zeer zeldzaam, motornummer *3080504* datestamp = 04/1968 dus uit de eerste reeks magnesium motoren. Het betreft hier ‘alleen’ het volledige onderblok dat bovendien volledig gereviseerd moet worden, de motor zit vast. Dus zonder carburators, alternator, oliekoeler enz… enkel het onderblok met cilinders koppen enz…. Verkocht zonder garantie, voor onderdelen of revisie. Vraagprijs 1250€

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • @kleinekastenteufel
      Is volgens mijn info een bouwjaar 68 (mogelijk model 69 of op de weg gebracht in ’69)
      901/13 is een sportomatic voor een T – 110 Pk (nrs als hierboven)
      905/13 is een sportomatic 4- bak nrs 7290001 – 7291044
      Vrees inderdaad, dat de wagen origineel werd geleverd als sportomatic en dat de motor en/of versnellingsbak in het verleden werden gewisseld.
      Mvg,
      Gianni

        @mcklusky
        Volgens mijn info is 901/06 een alu blok, magnesium blokken pas vanaf augustus 1968, start van de B-serie (LWB). Ben overigens geïnteresseerd in je blokje, stuur me even een PM met je e-mail aub.

        @tiefenkastenteufel
        901/13 = modeljaar 1969 911 T Sportomatic, nrs. 6193001-6193297
        905/13 = modeljaar 1969 Sportomatic 4-bak
        Zowel motor- als v-baktype wijzen in de richting van een Sportomatic, misschien is de bak ooit gewisseld…? Hebben jullie de nr. van de v-bak al gecheckt vs. diegene die je van Porsche Import kreeg?

          Die 911 T Targa (1969) van ons werd afgeleverd met motor 901/13 en bak 905/13. Let wel: manuele versnellingsbak met 5 gangen vooruit. Het karretje is nog steeds matching numbers en NIETS sportomatic. Er zijn er die ons trachten wijs te maken dat het te maken heeft met 911 S uit die jaren, maar dat zal wel wishfull thinking zijn.

          Wij zoeken dus niets, maar zijn benieuwd naar “wat” wij juist hebben! Deze nrs. van motor en bak vinden wij nergens terug. In de 60-er jaren werd er vanalles in deze machientjes gepropt bij Porsche.

          Zo’n 901/06 motor menen wij te kennen: 130 pk/6100 tr – 9.0:1. Een “901/06 longblock” was ons niet bekend. Zo’n blokjes zijn goudwerk geworden omdat ze ondermeer in zeer kleine aantallen geproduceerd werden, en… er zijn er bovendien zeer weinig nog overgebleven.

          Waar zijn hier de kenners?

          :drink: ‘t is vrijdagavond.

            No prob kleinekastenteufel, in mijn geval 901/06 komt de motor uit een 911 L coupé uit 1968 en heeft de zelfde maat van pistons en cilinders als die jij aanhaalt, echter had de 901/06 een betere nokkenas en 20 pk meer dan de motor die jij aanhaalt.
            Ik weet een carter van zo een motor te koop staan, voor alleen het carter vragen ze 2500€ zonder verzending, zonder garantie… zo een 901/13 is idem aan de eerdere 901/03 maar de 13 versie werd volgens mijn boeken enkel uitgeleverd met een sportomatic ?

            Maar wat is je vraag precies, wil je er meer info over of zoek je zo een motor en bak ?

              mcklusky,

              Willen jou topic niet bevuilen.

              Wat is precies zo’n magnesium “longblock typ 901/06”, uit welke Porsche?

              Wij hebben een 911 T Targa (1969) waar volgens Luc MERTENS DE WILMARS van Porsche Import Drogenbos:

              Engine specifications: Porsche 901/13 – 81 Kw / 5800 RPM – Bore & Stroke 80.0 x 66.0 mm – 1991 cc – Compression Ratio 8,6 : 1

              Manual gearbox type 905/13 – 5 Forward Gears

              Opzoekwerk naar dit motor- & baktype hebben voorlopig NIETS opgeleverd. Wie kan ons helpen.

              :salut: 😈 :salut:

            5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.