Porsche 911 S Targa in topstaat brengen

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Porsche 911 S Targa in topstaat brengen

• Maker
    Discussie

• Erwin Verdonck
    Deelnemer

Zoals sommigen onder jullie weten ben ik op zoek naar de meest gepaste aanpak om mijn P terug in topstaat te brengen. Die aanpak wil ik op korte termijn beslissen om dan onmiddellijk over te gaan tot actie.

De stukjes “meest gepast” en “topstaat” zijn hierin belangrijk:
      – “topstaat” omdat het resultaat simpelweg perfect en origineel dient te zijn (de auto staat momenteel metallic silber/schwarz en gaat terug naar zijn originele kleurstelling metallic grün/madras dunkel braun)
      – “meest gepast” omdat het in functie moet staan van de huidige gebreken en het beoogde doel
      en het bovendien eigenlijk de wens is om wat goed en origineel is vooral zo te laten.

Wat zijn dan de gebreken:
      – lak is ruim 15j oud en heeft gebruikssporen
      – interieur is deels aan restauratie toe (maar zal volledig aangepakt worden)
      – de rubbertjes in het onderstel zouden moeten vervangen worden
      – allerlei kleine onderdeeltjes zouden moeten opgefrist of vernieuwd worden
      – beperkte, geïsoleerde en lichte roestvorming (aan dubbele plaat linker voorwiel, aan voeten bestuurder, achter skai deuropening bestuurder, aan gardebou rechts)

Wat zijn de pluspunten:
      – motor recent gereviseerd
      – MFI recent gereviseerd
      – versnellingsbak gereviseerd
      – zeer strakke wagen zonder deuken, zonder plamuur of enig gepruts
      – extreem gezond en origineel op enkele kleine punten na

Omdat je maar echt een zicht krijgt op de status als de auto kaal is, ben ik afgelopen weekeinde met de afbraak begonnen (zie foto’s).

In functie van bovenstaande wensen groeit nu de overtuiging dat het geen goed idee zou zijn om de auto volledig te ontlakken (thermisch, chemisch, stralen), ontroesten, KTLlen en volledig van 0 terug op te bouwen (vooral vrees voor wat er tussen de flensnaden gebeurt). Doorgedreven perfect uitgevoerde carrossieriewerkzaamheden aan de pijnpunten alleen lijkt mij de beste aanpak. Uiteraard de auto blank schuren aan de buitenzijde en een volledige perfecte lakopbouw realiseren. Daarnaast ook kofferruimte en motorruimte volledig terug spuiten. Behandeling (anti-roest) van de holle ruimten ed. Daarna redelijk “nut and bold” alles poetsen, conserveren en terug opbouwen en vernieuwen waar nodig met zoveel als mogelijk NOS onderdelen.

Uiteraard sta ik open voor elk advies. Ik weet dat alleen ik de beslissing zal/kan nemen.

Ik zal jullie verder via dit draadje op de hoogte houden van stappen die ik neem met daarbij de nodige foto’s en info.

Attachments:
      • Interieur.jpg
      • Interieur2.jpg
      • IMG_01371.JPG
    15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 107)
      • Ondertussen ook originele Fuchs wielen volgens origineel recept laten herdoen in Duitsland…

IMG_2908.JPG

IMG_2909.JPG

Ive

:drink:

Respect voor al het geleverde werk.
          Héél mooie zetels geworden.

Ondertussen voorzetels al concours laten restaureren zoals het origineel was Braun Kunstleder/Schottenkaro 42:

image-2-3.jpeg

image-2-3-4.jpeg

image-2-3-4-5.jpeg

image-2-3.jpg

image-2-3-4.jpg

image-2-3-4-5.jpg

Dit jaar al drie halve dagjes verder kunnen doen aan dit project. Het is nu de binnenzijde nog die eerst op blank metaal komt en dan terug wordt behandeld (2K epoxy of wash primer, nadenkit, lakken (kleur auto en delen zwart)). Onder de lijmresten en oorspronkelijke laklagen soms wat vliegroest, maar gaat redelijk vlot weg. Er komt uiteindelijk een mooie partij origineel plaatwerk tevoorschijn. Hopelijk verder niet te onaangename verassingen…

Resultaat na 1,5 dag met de nylon tol:

image.jpeg

image-2.jpeg

Heel veel respect :respect2: , zo zie je maar dat je met relatief weinig middelen en plaatsgebrek ook een top restauratie kan neerzetten .
                Denk nu vooral op de eerste plaats aan je gezondheid :up:

Heel veel respect :respect2: , zo zie je maar dat je met relatief weinig middelen en plaatsgebrek ook een top restauratie kan neerzetten .
                  Denk nu vooral op de eerste plaats aan je gezondheid :up:

Spoedig herstel! Net even het topoc doorgenomen… :popcorn:
                    Immens respect! Dit is weinigen gegeven! ( hiermee bedoel ik jet geduld, perfectionisme, doorzettingsvermogen en dat nog combineren met een leuk gezin)

Spoedig herstel! Net even het topoc doorgenomen… :popcorn:
                      Immens respect! Dit is weinigen gegeven! ( hiermee bedoel ik jet geduld, perfectionisme, doorzettingsvermogen en dat nog combineren met een leuk gezin)

oesje! spoedig herstel en je goed (laten) verzorgen jongeman :wtf:

oesje! spoedig herstel en je goed (laten) verzorgen jongeman :wtf:

Op verzoek van o.a. boxterwalter breng ik dit draadje weer naar boven.
                            Er is ondertussen veel gebeurd (ook aan de auto 😆 ) en ik zal de komende weken dit draadje proberen bij te werken voor de huidige status.

Wou dit al veel eerder doen, maar er komt ook altijd wat tussen. Afgelopen vrijdag opgenomen in ziekenhuis met verontrustende symptomen. Sinds gisteren weer thuis en verder recupereren van een longontsteking. Tijdens de onderzoeken (CT scan) nog een anafylactische shock opgelopen… Gelukkig weer aan de betere hand nu.

Op verzoek van o.a. boxterwalter breng ik dit draadje weer naar boven.
                              Er is ondertussen veel gebeurd (ook aan de auto 😆 ) en ik zal de komende weken dit draadje proberen bij te werken voor de huidige status.

Wou dit al veel eerder doen, maar er komt ook altijd wat tussen. Afgelopen vrijdag opgenomen in ziekenhuis met verontrustende symptomen. Sinds gisteren weer thuis en verder recupereren van een longontsteking. Tijdens de onderzoeken (CT scan) nog een anafylactische shock opgelopen… Gelukkig weer aan de betere hand nu.

Heel veel respect hebben we de afgelopen maanden gekregen.
                                Ben het helemaal met je eens dat een goede restauratie de enige manier is om het goed te doen.
                                Jammer dat niet iedereen dat doen.
                                Nog heel veel succes met de laatste loodjes.

:up:

Daarom dat ik het vroeg ,is een hels werkje maar wel proper gedaan ! :applaus:

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 107)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.