Porsche 911 S Targa in topstaat brengen

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Porsche 911 S Targa in topstaat brengen

• Maker
    Discussie
  • Zoals sommigen onder jullie weten ben ik op zoek naar de meest gepaste aanpak om mijn P terug in topstaat te brengen. Die aanpak wil ik op korte termijn beslissen om dan onmiddellijk over te gaan tot actie.

De stukjes “meest gepast” en “topstaat” zijn hierin belangrijk:
    – “topstaat” omdat het resultaat simpelweg perfect en origineel dient te zijn (de auto staat momenteel metallic silber/schwarz en gaat terug naar zijn originele kleurstelling metallic grün/madras dunkel braun)
    – “meest gepast” omdat het in functie moet staan van de huidige gebreken en het beoogde doel
    en het bovendien eigenlijk de wens is om wat goed en origineel is vooral zo te laten.

Wat zijn dan de gebreken:
    – lak is ruim 15j oud en heeft gebruikssporen
    – interieur is deels aan restauratie toe (maar zal volledig aangepakt worden)
    – de rubbertjes in het onderstel zouden moeten vervangen worden
    – allerlei kleine onderdeeltjes zouden moeten opgefrist of vernieuwd worden
    – beperkte, geïsoleerde en lichte roestvorming (aan dubbele plaat linker voorwiel, aan voeten bestuurder, achter skai deuropening bestuurder, aan gardebou rechts)

Wat zijn de pluspunten:
    – motor recent gereviseerd
    – MFI recent gereviseerd
    – versnellingsbak gereviseerd
    – zeer strakke wagen zonder deuken, zonder plamuur of enig gepruts
    – extreem gezond en origineel op enkele kleine punten na

Omdat je maar echt een zicht krijgt op de status als de auto kaal is, ben ik afgelopen weekeinde met de afbraak begonnen (zie foto’s).

In functie van bovenstaande wensen groeit nu de overtuiging dat het geen goed idee zou zijn om de auto volledig te ontlakken (thermisch, chemisch, stralen), ontroesten, KTLlen en volledig van 0 terug op te bouwen (vooral vrees voor wat er tussen de flensnaden gebeurt). Doorgedreven perfect uitgevoerde carrossieriewerkzaamheden aan de pijnpunten alleen lijkt mij de beste aanpak. Uiteraard de auto blank schuren aan de buitenzijde en een volledige perfecte lakopbouw realiseren. Daarnaast ook kofferruimte en motorruimte volledig terug spuiten. Behandeling (anti-roest) van de holle ruimten ed. Daarna redelijk “nut and bold” alles poetsen, conserveren en terug opbouwen en vernieuwen waar nodig met zoveel als mogelijk NOS onderdelen.

Uiteraard sta ik open voor elk advies. Ik weet dat alleen ik de beslissing zal/kan nemen.

Ik zal jullie verder via dit draadje op de hoogte houden van stappen die ik neem met daarbij de nodige foto’s en info.

Attachments:
    • Interieur.jpg
    • Interieur2.jpg
    • IMG_01371.JPG
15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 107)
    • Ik gebruik inderdaad een slijptol met een draadborstel op voor de grote stukken.

Daarna boormachine met een hele collectie 😀 aan draadborstels voor het fijnere werk.
      Hoekjes en kantjes verder met scherpe mesjes (een hele collectie :lol:) (eventueel een beetje met de verfbrander opwarmen om het een beetje makkelijker te laten gaan) en schuurpapier.
      Op de duur weet je met welke combinatie je een bepaald deel kan afwerken. :geek:

0

Hoe zet je hem zo tot op blank metaal , met de slijptol en staalborstel ?

Precisiewerk :coolness: :applaus:

0

Weer een klein stapje verder.

Wielkasten zijn bijna op blank ijzer:

image_2014-06-28.jpg

image_2014-06-28-2.jpg

image_2014-06-28-3.jpg

Het binnenste slotplaatje van de B stijl was onderaan wat weggeroest. Ik kon het nergens meer vinden. Weer een mooie uitdaging voor onze lasser van dienst (Dirk) om op basis van de andere zijde een spiegelbeeld te maken:

image_2014-06-28-4.jpg

image_2014-06-28-5.jpg

0
          XXX

Ik kan niet wachten op het eindresultaat.
            Dit gaat een supermooie Targa worden :up: :up: :up:

0

Knap werk :up:

0

Ondertussen achtermiddenstuk tot in detail op blank ijzer gezet en terug afgewerkt met etch primer, bodyschutz (Teroson Terotex super 3000), lak en vernis:

image_2014-05-26.jpg

image_2014-05-26-2.jpg

image_2014-05-26-3.jpg

image_2014-05-26-4.jpg

image_2014-05-26-5.jpg

De textuur komt zeer goed overeen met het origineel vind ik.

0

wow, knap hoor, doe zo verder, en vooral fotokes posten

0

Smullen!!! (couleurfreak) :respekt:

0

klasse, goe bezig man :up:

0

Ferm ferm, ik wou dat ik al zo ver zat :respekt:

0

Mooi werk, ferm kleurtje!! :applaus:

0

Ondertussen gaat het langzaam verder omdat het ook niet mogelijk is om er echt aan door te werken. Professioneel te druk en dat gaat altijd voor. Het gezin moet uiteraard ook tevreden blijven 😀

De kofferruimte inmiddels ook onderworpen aan:
                            – etch primer
                            – filler primer (maakt het geheel iets strakker)
                            – schutz op de plaats waar het af fabriek gebruikt werd rond de benzinetank
                            – zwart satijn over de VIN
                            – lak (grün metallic)
                            – vernis

IMG_13162.jpg

IMG_13191.jpg

IMG_13211.jpg

IMG_13221.jpg

IMG_13281.jpg

En achteraan ook bijna bare metal:

IMG_13271.jpg

Wielkassen en losse delen moeten nog.

Ondertussen ook revisie voor-en achteras (en gelijk alle 2K/poederlak (nog te beslissen) en verzinkwerken) zodat die mooi op zijn voeten kan kan komen. Velgen moeten later nog bij http://www.felgen-service.de binnen.

Tot de volgende…

0

Komt helemaal goed. Knap werk! :up:

0

laat anderen die denken dat oplappen genoeg is maar lullen, half werk is geen werk!!! Dat is het soort mensen die als ze er eentje willen kopen een splinternieuwe moeten hebben van 30 jaar oud maar er geen geld willen voor ophoesten, of toch iets meer betalen maar dan hun gal uitspuwen als er hier en daar nog wat werk aan is of als er verborgen gebreken boven komen.
                                Niets van aantrekken, fier zijn op je werk en de rest den boom in 😀

0

Hola , weer stevig bezig geweest pressies :up:

Als ik die topic’s zie van resto’s krijg ik gelijk goesting om aan de mijne te beginnen :popcorn: *luv

0
                                15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 107)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.