porsche 911 sc

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening porsche 911 sc

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

ik weet een porsche te koop staan met als chassisnummer wpozzz91zbs101576 (motornummer is 6382241)
    kleur rood weet er iemand of dit een matching number is ? wagen is van het bouwjaar 1981 betreft een sc
    Wagen invoeren vanuit nederland hoe zit het dan met het gelijkvormigheids attest is daar gemakkelijk aan te geraken?

Graag jullie oordeel voor de kenners onder ons

greetz

taaf

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 62)
    • Verschil tussen een 78er blok en 81er is idd 24pk. Te herkennen aan het motornummer en de plastic leidingen van de K-Jet.

Verschil in rijden is amper voelbaar, 204pk heeft hogere compressie en tankt wel 98 octaan.
      Persoonlijk vind ik wel dat mijn 78er blok iets soepelder herneemt dan een 204pk versie, maar dat kan ook aan de staat van het blok liggen.

Persoonlijk is mijn mening nog steeds, bij een Porsche/sportwagen verteld het uitzicht van het blok veel over de persoon die er mee gereden heeft.

Veel plezier met de zoektocht !

[quote=”taaf” post=130735]welke wielen zijn dit alloy wheels front ( 395)

[/quote]

16 inch Fuchsen

T2eC16VzoE9s5neczBRT4bLww60_12.jpg

thanks 😉

Oei,
            Bully was me voor!
            😉

Hier lijst met optiecodes: http://www.964uk.com/Documents/Porsche%20Option%20Codes.pdf

klikhierop Geen porsche of 911 op de motorklep.

ik heb mail verstuurd naar marc noack

dit heb ik terug gekregen

interior 01=leatherette black
                dealer 115=Hahn,Fellbach
                invoice Jan.’81
                options 288=headlampwashers
                395=alloy wheels front 6×16,rear 7×16
                440=antenna,speakers in doors
                494=2 speakers rear
                498=rear lid without model insignia
                650=sliding roof

rear lid wthout model insigna wat is dat?

welke wielen zijn dit alloy wheels front ( 395)

greetz

vind deze niet terug stuur ens link bully

greetz

oeps gevonden thanks

18k met dat blok? lekker doorlopen en doorzoeken. Kijk eens wat ik net in het koopjestopic gezet heb. Zo horen ze eruit te zien :coolness:

24pk minder.

Blok ziet er wel wat verwaarloosd uit op de foto.

voor 18k met een ouder blok moet de wagen verder wel héél netjes en vooral roestvrij zijn.

wagen zou in goede staat zijn zowel carrosserie als interieur volgen kennis van mij!

zit daar veel verschil op een motor sc van bouwjaar 78 t o v een bouwjaar 81?

Vraagprijs 18000

Kan je meer info geven mbt de staat en vraagprijs van de wagen?

Sommige mensen willen nu eenmaal een “matching numbers”, maar als de vraagprijs
                          langs de andere kant goed is en de wagen verder mechanisch en qua carosserie
                          in goede staat is valt het misschien te overwegen om hem te kopen.

geen link staat niet op internet te koop

greetz

Dit is inderdaad een foutief type motor voor jouw wagen.

Of dit een minpunt is qua waardebepaling hangt af van de waarde en staat van de wagen.

Een SC van 13.000€ met het verkeerde blok is niet meteen een probleem.
                              Een SC van 24.000€ met het verkeerde blok is overpriced :mrgreen:

:sarcastisch [quote=”bully” post=130279]Heb je een link?….[/quote]

[quote=”cabrio wim” post=130277]Volgens mijn gegevens is het een 911 coupe uit 1981, de motor is uit 1978 en heeft 180 pk.

Dus geen matching numbers.[/quote]

dit zou de motor zijn die er nu in de sc 911 zit van het bouwjaar 81

volgens chassis en motornummer zou er nu een motor in zitten van bouwjaar 78 volgens cabrio wim
                                  is dit dan dezelfde motor dan origineel in een 911 sc zit van het bouwjaar 81 ….en wat waardebepaling betreft is dit dan een groot minpunt ?

greetz taaf

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 62)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.