porsche 911 SC

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening porsche 911 SC

  • Maker
    Discussie
  • Ben totaal nieuw op het forum, en ben al geruime tijd op zoek naar een degelijke Porsche van voor de jaren 1992! Nu zag ik toevallig een 911SC van 1981 met de 3.0-motor, te koop. Graag eventuele bedenkingen ( pro of contra) dergelijke Porsche.
    Alvast bedankt voor het delen van Uw eerlijke mening.

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
    • Klopt… 3.2 ondertudsen ook wel. 2.7 heeft dan weer andere “problemen”. Magnesium blok dat gaat lekken.
      Een goede 2.7 is anders echt wel SUPER om mee te rijden!
      Ze zijn niet dik gezaaid maar ze zijn er 😉

        3.0 sc motor is en troef tov een 2.7 he zowel qua rijden als qua betrouwbaarheid :up:

        Had de 3.0 geen last van kopbouten die breken :think:

          Idd, zeker zorgen dat het bij de verzekering in orde is!
          Als ze er bij de keuring achter komen dat de motor niet conform is kan dat wel gezever worden…

            jouw MW is in NL om/op gebouwd en daar zijn dergelijke aanpassingen veel gemakkelijker te officialiseren.
            en nu staat het zo op het B inschrijvingsbewijs … hier is sprake van een los vel A4 met een stempel van de constructeur.

              Voor de verzekering zeker geen probleem, gewoon aangeven en zien dat het in uw contract staat
              Bij de keuring heb ik nooit problemen gehad. Staat 2.7 op de papieren terwijl auto normaal 2.4 is (mijne 72-er he)
              3.0 sc motor is en troef tov een 2.7 he zowel qua rijden als qua betrouwbaarheid :up:

                matching numbers is voor de zelfuitgeroepen “echte” liefhebbers/verzamerlaars een meerwaarde die uitgespeeld en onderstreept wordt.
                voor een rijdersauto is dit geen probleem, maar …. voor de autokeuring EN de verzekering is dat het wel ruzie

                  Beste forumleden, indien men in een 911 , met origineel een 2.7 motor, een 3.0 motor inbouwt mét certificaat van Porsche, is dit een naar verkoop of waardebepaling een probleem ? Let wel, er is een origineel certificaat aanwezig.

                    Voila, het sleutelwoord is en blijft “goed”. Ik gaf in 2002 10.000€ aan een SC targa en dat was achteraf bekeken veel te veel. Ja, hij was herspoten maar dat herspuiten was eigenlijk zinloos. Wat die wagen nodig had was een totale rebuild, maar dat was hij op dat ogenblik toch niet waard, want voor 15K kocht je toen wel een goeie SC, zelfs bijna een 3,2 met G50.

                      SC is goede staat vind je niet meer voor 30k of het moet via via zijn

                      Het is al moeilijk om een goede 964 te vinden, de gemiddelde SC heeft lange tijd ook “te goedkoop” gestaan, lees: bij al eens een eigenaar gehad welke niet genoeg in onderhoud konden investeren

                      Soit, het zijn alle twee al “oude” wagens, met de tijdloze lijn en charme maar ook met de kosten en risico’s
                      Zoals steeds: testrijden +’buy the best you can get

                        er stond deze week over het kanaal een SC targa te koop in degelijke staat voor 22.500 GBP
                        door de huidige gunstige wisselkoers onmiddellijk op gereageerd en het antwoord kwam ook heel snel: sorry sold !

                          SC heeft fabriek af nooit stuurbekrachtiging dacht ik. Eerste 911 met is de 964.
                          Uiteraard zijn er we waar dit after-market geplaatst is.

                          SC is/was gevoelig voor het afbreken van de kopboutstangen maar dat probleem manifesteert zich nu ook bij de 3.2.
                          Ouderdomskwaaltjes? Roets icm metaalmoeheid?

                          Maar eens die vervangen kan je er weer meer dan 30 jaar tegen 😉

                          En idd, als je een zuivere SC voor 30k tegenkomt is dat een koopje!

                          Belangrijkste is, zoals steeds met oude wagens, een roestvrije en ongevalvrije carrosserie

                          Succes met de zoektocht en vooral niet vergeten daarvan te genieten

                            Een SC in super staat voor 30 000.00 € is inderdaad een super super koopje, mag zelfs eentje van voor 1980 zijn met “slechts” 180 pk of een “Amerikaan” met luchtpomp !

                              Ik zit nu aan mij 3de SC
                              (staat trouwens te koop https://porscheforum.be/forum/60-porsche-te-koop/126242-going-soon?limitstart=0 :engeltje: )

                              De twee vorige vond ik wat zweverig en onzeker bij het remmen.
                              Bij deze laatste is dit weg, maar hij heeft dan ook heel wat (964) upgrades :mrgreen:

                              Daarnaast speelt het roestduiveltje natuurlijk meer bij een wagen welk 10-12jaar ouder is :think:
                              En qua stoel vind ik een SC ook minder dan de 964 stoel (kan ook aan de extra kms geleden hebben :wtf: )
                              Daarnaast heeft een SC niet altijd stuurbekrachtiging (maar is niet echt noodzakkelijk natuurlijk)

                              Qua beleving zal het oudje net iets meer geven (lees je moet wat harder werken en/of minder snel rijden) dan de 964

                                Je moet zorgen dat je een goeie hebt… Dat vertaalt zich meestal in de prijs. Ik heb er gisteren nog één mogen bewonderen en die zag er super uit. Maar er was wel 30K voor betaald.

                              14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.