Porsche 911 SC – 964 RS-ombouw

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Te Koop Porsche 911 SC – 964 RS-ombouw

• Maker
    Discussie
  • Hoi,

omdat ik dit jaar nog niet veel treffens en rondritten met de 911 heb gereden,
    en de zin ervoor een beetje ver te zoeken was, ben ik al even aan het uitkijken naar
    iets recenter/gebruiksvriendelijker.

ik had m’n zinnen even op een 996 Turbo gezet omdat deze nog wat meer waardevast
    zijn dan de gewone, maar uiteindelijk heeft men dit toch uit m’n hoofd gepraat waardoor
    ik nu op zoek ben naar een gewone 996 coupé of cabrio.

Enkele fototjes:

[URL=http://smg.photobucket.com/user/HellraiserIII/media/SCCharleroi/IMG_8894_zps172144c2.jpg.html][IMG]http://img.photobucket.com/albums/v491/HellraiserIII/SCCharleroi/IMG_8894_zps172144c2.jpg[/IMG][/URL]
    [URL=http://smg.photobucket.com/user/HellraiserIII/media/SCCharleroi/DSCN1065_zps21c5929c.jpg.html][IMG]http://img.photobucket.com/albums/v491/HellraiserIII/SCCharleroi/DSCN1065_zps21c5929c.jpg[/IMG][/URL]

Link naar het complete album:

http://smg.photobucket.com/user/HellraiserIII/library/SCCharleroi?sort=3&page=1

Alle onderdelen om de wagen terug origineel te zetten zijn aanwezig,
    zoals originele 16′ Fuchs, bumpersets, zwart lederen interieur, …

Er zit waarschijnlijk laswerk aan de onderkant B-stijl bestuurderskant,
    enkele roestblaasjes onder de linker koplamppot.
    Lak is over het algemeen niet zo zuiver meer (links/rechts krasjes en barstjes op de voorbumper)

Motor is nog steeds matching, originele kleur was Talbot Yellow met een black leatherette interieur.

Vraagprijs omdat het moet: 24k maar een rechtstreekse ruil met 996 coupé of cabrio
    heeft mijn voorkeur, al dan niet met opleg van mijn of jouw kant.

Alvast bedankt.

Groetjes,
    Johan

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 64)
    • Hoi Url,

er gaat niets apart weg, de bedoeling is dat ik in 1x van alles af ben,
      zolder leeg, garage leeg, … 🙂

Groetjes,
      Johan

Url

Zijn er zaken die je eventueel apart verkoopt? Ik denk aan heater backdate, deurpanelen, rolkooi,…?

Wie wil mag alles komen ophalen voor 21k, alles waar een 911-onderdeelnummertje
          opstaat mag je meenemen maar dan moet je wel met een kamionette komen 🙂

Ja, ‘t probleem is dat de mijne eerst moet weg zijn, of die van ons wordt zot :mrgreen:

PDS

Of de 4s van Gunn ? :think:

PDS

@hellraiser

Ga gewoon bij s2 langs, kan je beide proberen.
                Maar als je kan ga dan zeker voor de Turbo.
                Die gaat nooit stuk en zal veel beter zijn waarde houden :think:

Ik kan je zeker helpen aan testrit in 996 turbo :coolness:

S2

Hé, die ken ik da’s die Ferrari man, met de 360 Cabrio zonder gordels en ruitenwissers 🙂 (Of zoiets 🙂 )

Platte batterij? Da’s toch maar even een paar startkabels opsnorren en that’s it?

Ik vrees dat een 3.4 met een oude tiptronic zwaar gaat tegenvallen voor je. Is echt nog een trage versnellingsbak als je hem vergelijkt met de tiptronic S uit de 3.6.

@ S2, jij doet waarschijnlijk geen overname van m’n 911je 🙂

Ben naar deze gaan kijken:

http://www.kapaza.be/nl/porsche/porsche-carrera-996-cabrio-gt2-look-80924253.htm

wou 1op1 ruilen met die van mij.

heb hem alleen niet horen draaien…
                    Hij wist dat ik vandaag tegen 14u zou langskomen, maar hij stond al een maand
                    achter op de hof achter 10 andere wagens met een platte batterij.
                    Zorg dan tenminste dat ze opgeladen is he.
                    Het dak zou ook maar half opengaan en dan stoppen (hebben we dus niet kunnen testen)
                    waarschijnlijk een van de microswitches die niet meewil.

Enfin, volgende week zou hij hem bij z’n vaste garagist binnensteken en dan spreken
                    we binnen 2 weken nog wel eens af…

Op zich was’t wel een mooie wagen, wel wat krasjes links/rechts maar is bij die km-stand
                    wel te verwachten.

Het enige wat echt vervelend is aan de Turbo, en de aanschaf kan bepalen is m.i het verbruik. Ik denk als je eens sportief richting Eiffel blaast je redelijk wat eurootjes kwijt bent. Met de atmosferische (met airco aan) zit ik +/- rond de 11 a 12 liter. Ik meen ergens op dit forum eens 25 liter gelezen te hebben voor een 996 Turbo….. :wtf:

S2

[quote=”Hellraiser” post=171680]

Ik ga binnen een half uurtje al naar een cabrio kijken, ben eens benieuwd :)[/quote]

Strange, ik heb geen telefoontje gehad? 🙂

Efkes oplijsten: (zijn wel officiële dealer prijzen, dus waarschijnlijk hoger dan als je ze zelf koopt)
                        – 997.602.104.00 Bobijn : 117 Euro
                        – 2820200 6 Ontstek. bobijnen uit/inbouw : 75 Euro
                        Totaal factuur 192 Euro 🙂

En iets verder in de history:
                        – 997.602.107.00 Bobijn 28.68
                        – 28201900 Ontstekingsbobijn uit/inbouw 28.36
                        Totaal factuur 57.04 Euro

Toch handig als je alle facturen van onderhoud bij de hand hebt 🙂 (Weet wel niet of dit incl. Btw is of niet)

Strange, hij zei dat het grapje van de radiatoren op zich al een 1500€ was?

@ Geert, km-stand sinds verleden week over de 170.000 gegaan, onderhoud
                          heb ik begin dit seizoen nog gedaan, motor is de originele 3.0SC 183pk,
                          de motor is ooit al eens gereviseerd geweest want er zit al een nieuw type oliepomp in.

Ik ga binnen een half uurtje al naar een cabrio kijken, ben eens benieuwd 🙂

Inderdaad die radiatoren en bobijnen gaan bij elke 996 stuk 😀
                            Radiator kost dacht ik €200, bobijnen €60 dit alles per stuk heb ik betaald voor mijn GT3.
                            Lijken mij toch niet de grote kosten als je het zelf vervangt.
                            Is echt makkelijk zelf te doen.
                            Enkel ontluchten koelsysteem is een beetje een gedoe maar als je de juiste procedure volgt lukt het wel.

S2

Aluminium koelers gaan er bij elke auto vroeg of laat aan hoor 🙂 Da’s geen probleem van de Turbo. Ik zou me meer zorgen maken om de radiators van een 996 vooraan, vooral omdat je die niet kan inspecteren zonder de bumper eraf te halen.

Fotootje van toe ik ze reinigde bij mijn Cabrio om je een idee te geven hoe ver weg ze zitten (de blaadjes die je eronder ziet, zijn de boosdoeners die tussen de 2 radiators kruipen 🙂 ) :

De achterste zijn de koelingsradiators, de voorste die van de airco 🙂

Misschien even wat meer info over bv bouwjaar, motor, km stand, onderhoud……….enz

Zijn dingen die een eventuele koper waarschijnlijk wel wil weten 😀

Grtz Geert

Betreffende de Turbo, budget voor aanschaf en biv en wegentaks is er wel,
                                  maar heb verleden week met iemand gepraat die zelf een Turbo heeft, en blijkt
                                  dat ik waarschijnlijk niet genoeg budget zal hebben voor de onderhoudskosten,
                                  ben wel effe verschoten van de bedragen die hij opsomde 😳 🙁
                                  Het laatste jaar had hij er bijna 8.000€ in moeten stoppen om hem rijdende te
                                  houden (aluminium koelers die wegrotten, probleem met bobijnen, …)

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 64)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.