Home › Forum › Porsche Marktplaats › Porsche Te Koop › Porsche 911 sc Cabriolet Factory Hardtop
- Dit onderwerp bevat 22 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 11 maanden geleden door Mr.Mini.
-
MakerDiscussie
-
26 oktober 2016 om 00:09
Uniek
Porsche 911 sc Cabriolet Factory Hardtop
Geschikt voor Porsche 911 sc Bouwjaar 1983-1985 ( haakvergrendeling )
Origineel ‘Porsche Exclusive Abteilung’ optie
Perfecte staat / als nieuw
Met geperforeerde lederen dakhemel
Verwarmde glazen achterruit / metalen hardtop
Alle raam- en deurrubbers als nieuw
Vaste Prijs 12.500 euro
Attachments: -
MakerDiscussie
-
Ter info : Hardtop is intussen verkocht voor de vraagprijs en onderweg naar een echte liefhebber in Zwitserland .
Zal prachtig staan op zijn gerestaureerde 83 sc cabrio . :salut:H
Voor zover ik op de foto’s van Chiquita kan zien , mis ik :
* De eindlaklaag / afwerking
* De orginele zijramen , de zijraamframes en achterraam
* het volledige sluitmechanisme
* De hemelbekleding
* alle originele rubbersDit werd nooit zo door Porsche afgeleverd , dus stel ik me zeer sterk de vraag of dit geen afgezaagd dak van een coupé is , zoals meerderen reeds geprobeerd hebben om de originele hardtop te imiteren , maar niemand tot hiertoe in geslaagd is .
Maar daar zal uiteraard de kopij van de originele factuur van de Porsche dealer die Chiquita nog hier gaat plaatsen wel duidelijkheid in brengen 😯
De foto’s van Chiquita zijn idd. identiek aan de foto’s uit de advertentie van Kapaza , waar de prijs nb. € 5000 is …
Op zijn minst vreemd te noemen .Mag ik voorstellen dat dit topic niet verder ‘vervuild’ wordt door deze onzin die enkel tot doel heeft dit uniek item af te kraken .
Thanks
Heb ik wat gemist, 911 wtl cabrio?????????????????????? :wtf:
[quote=”Chiquito1970″ post=244526]… Ik zal hier de factuur posten en wat foto’s…[/quote]
straf, staat vandaag eentje op kapaza http://www.kapaza.be/nl/onderdelen/originele-hardtop-porsche-911—sc—3-2—964—9-113988334.htm
Voilà, hardtop vandaag bij dealer gaan halen… nu nog wat werk om hem klaar te zijn voor montage, komt op de 911 wtl cabrio… zal super zijn 😉
Attachments:Beste Mr Mini,
Ik trek absoluut niet in twijfel wat jij beweert, ik stel alleen dat je ze nieuw kan bestellen bij de Porsche dealer, wat ik ook gedaan heb. Levertijd volgende week, prijs zoals eerder aangegeven correct. Ik zal hier de factuur posten en wat foto’s.
Sowieso wens ik je veel succes met de verkoop !Prettige avond.
edit: onnodige quote verwijderd
[quote=”Mr.Mini” post=244442] … waarom Porsche dan op zijn Boxster en 996 modellen er zoveel verkocht heeft …[/quote]
voor de 986 een optie maar voor de 996 cabrio in de basisprijs inbegrepen en dus de reden voor zo’n groot 2dehands aanbod.
Beste Chiquita ,
Even kleine rechtzetting :
Het betreft hier een origineel Porsche geleverde hardtop in gegalvaniseerd metaal en glazen ruiten , niet te verwarren met goedkopere polyesteren uitvoeringen met perspex ramen .
De door U vermelde catalogusprijs is trouwens niet juist .
Zoals U kan zien in bijhorende foto’s was de nieuwprijs ( in 1983 ! ) 12.500 DM , wat sowieso al een stuk duurder is als de door U vermelde € 3352 .Zoals door Jacques aangehaald is dit een zeer exclusieve optie , waarvan er idd. wereldwijd slechts enkele van bestaan .
Bovendien is het de enige die actueel te koop staat .
Kijk gerust eens op het I-net en U zal merken dat een dergelijke originele hardtop de laatste jaren nooit is aangeboden geweest .Bel gerust eens naar een Porsche Centre met de vraag wat de levertermijn is als U eentje wil bestellen .
En publiceer ineens dan ook de vraagprijs hier .De bevestigingen voor montage van deze hardtop zijn identiek aan de bevestigingen van het stoffen kapmechanisme .
Er zijn geen verdere ( mechanische ) aanpassingen nodig .
Afsluiting aan de ramen is trouwens perfect omwille van de identieke rubbers/dichtingen als het stoffen kapmechanisme .Over het wel of niet van een hardtop kunnen we lang discuteren hier .
Moest dit een overbodig accessoire zijn , lijkt het mij sterk waarom Porsche dan op zijn Boxster en 996 modellen er zoveel verkocht heeft .
Ikzelf vond het een prachtige oplossing voor lange winterse ritten , waarbij geluidoverlast en comfort een pak beter waren dan bij de stoffen kap . Bijkomend voordeel was betere bescherming tegen diefstal/vandalisme .
En finally : je moet al een getraind oog hebben om hiermee de cabrio-uitvoering van een coupe te onderscheiden . In tegenstelling tot de 996 cabrio met hardtop is de lijn bij de 911 G cabrio met hardtop identiek aan die van de coupe uitvoering . En laat de coupe tov de cabrio nu net een mooiere lijn hebben van opzij gezien …‘t Zou dus ook kunnen dat die al 20 jaar in backorder staan?
No offence, en ik wil hier zeker de prijs van TS niet zitten verdedigen maar dan zijn ze niet “verkrijgbaar” hé?
Ik zou ‘t er nooit aan geven, zelfs niet de “PET-prijs”, als je ‘n cabrio wil moet je er de nadelen maar bij nemen, maar die van TS is verkrijgbaar, die van Porsche niet 💡
[quote=”Mushroom” post=244397]Wie A zegt moet ook B zeggen 8)
Linkje waar ze voor die prijs te koop zijn??[/quote]In de PET van Porsche zélf… het zou wél kunnen dat die in backorder staat, maar in principe op termijn leverbaar !
Snap alleen niet goed waarom je die zou gebruiken.
Voor mijn vrouw haar DD ook overwogen. Uiteindelijk niet gedaan en die geniet nu zelfs in de winter van open rijden als het even goed weer is.
Zeker voor een hobbywagen lijkt me dit niet echt een must. Als je een luchtgekoelde 911 cabrio koopt/hebt is het toch vooral de bedoeling om die bij goed waar van stal te halen?
Denk ik niet dat je daar een “slechte” coupe van wil maken.
Just my 2 cents
In Frankrijk kun je een imitatie kopen en zal ongeveer die prijs zijn .
Een echte van porsche zelf zouden er destijds maar 7 st van bestaan hebben .
Is wel welk men toen tegen mij werd gezegd toen ik de mijne had , daarom ook de hogere prijs
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.