Porsche 911 sc – Toerenteller problemen

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Porsche 911 sc – Toerenteller problemen

• Maker
    Discussie
  • Na bijna een jaar rijden zonder problemen krijg ik problemen met mijn toerenteller. Deze valt vaak tijdens het rijden op 0 of flippert op en af of blijft gewoon hangen op een bepaald toerental.. Is dit een bekend veel voorkomend probleem en hoe is dit op te lossen? Meestal luister je gewoon naar de :music: en weet je wel wanneer je dient te schakelen maar had dit graag opgelost gezien..

Alvast bedankt!!

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • ik was het tikken na 5 jaar beu… is een beetje werk om het klokje open, en vooral weer toe te krijgen, maar is me wel gelukt.

Ik heb hier sporadisch hetzelfde euvel. Tikje tegen het glas en probleem is opgelost…. zolang het daarmee lukt zoek ik niet verder…. maar volgens de tips hierboven weet ik dus al waar ik eerst moet gaan zoeken… thanks!

Had ook zo’n euvel, bleek, na lang zoeken slechte soldures (ja, 40 jaar geleden gesoldeerd.) van de printplaat van de toerenteller zelf.

123

Eens een test draad trekken naar achteren, kijken of het probleem dan weggaat.
            Zoniet is je toerenteller vermoedelijk rijp voor revisie.

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.