Porsche 911 SC van 1983 te koop.

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Te Koop Porsche 911 SC van 1983 te koop.

• Maker
    Discussie
  • Beste Forummers,

Ik heb besloten mijn Porsche 911 SC te koop aan te bieden.
    Het betreft een Amerikaanse wagen welke eigendom geweest is van een dokter uit Los Angeles.
    Deze wagen heeft tot 2008 rondgereden in Californië, daarna is hij tot september 2011 in Kentucky ingeschreven geweest alvorens naar Europa te verhuizen. Deze gegevens zijn gecheckt via het Carfax document welk in aangevraagd heb.

De wagen heeft Matching Numbers : deze zijn gecontroleerd en bevestigd door Marc Noack van Porsche Classic. Document in mijn bezit

Kleur : Grand Prix Weiss
    Interieur : zwart leder met zwarte dakhemel.
    Motor : 3.0 liter met 204 PK. Heeft de stalen brandstofleidingen. De Amerikaanse 179 PK versies hebben flexibele brandstofleidingen. Het betreft een wagen uit een serie uit 1983 toen de vraag op de Amerikaanse markt veel groter was dan de op de Europse markt, en Porsche gewoon Europse versies voorzag van een katalysator, en opstuurde naar de VS. Deze katalysator is inmiddels terug verwijderd.
    Opties : schuifdak, airco, tempomat , groene Billstein ophanging, voorspoiler, mistlichten, Fuchs velgen 6 x 16 voor en 7 x 16 achter.

De wagen heeft momenteel 267.623 Miles op de teller.
    Onderhoudsoverzicht met facturen van zijn Amerikaanse periode zijn in mijn bezit.
    Op 162.391 Miles heeft de motor een volledige revisie van 8.071 dollar gehad. Oa zijn er toen kettingspanners van een 3.2 ingebouwd (was een zwak punt bij de 3.0). Op 179.144 Miles heeft er een transmissie revisie van 4.378 dollar plaatsgevonden. Zo kan ik nog even doorgaan…
    Bij CCR is roest aan de rand van de voorruit verholpen en de voorruit zelf vervangen door een exemplaar met groene zonnebrand. ( factuur aanwezig)
    Bij Porsche 911 Rescue heb ik de versnellingsbak laten reviseren ( plaatsen nieuwe syncroringen) voor een totaal van € 3.970 (factuur aanwezig).
    Vorig jaar 4 nieuwe Dunlop banden laten leggen.
    De wagen is volledig “Europees” gezet. De brede Amerikaanse stootblokken op de achterbumper zijn vervangen door smallere Europese exemplaren, de Amerikaanse reflectoren zijn verwijderd, en vervangen door Europese stootrubbers, en de de standlichten zijn verlegd van de pinkers vooraan naar de lichtblokken.

De wagen is gedurende 33 jaar zeer goed onderhouden geweest, en dat is er aan te zien. Hij bevindt zich in zeer goede, roestvrije staat.
    De motor durft af en toe een druppel olie verliezen, wat niet uitzonderlijk is voor een wagen van 33 jaar oud met 267.263 Miles op de teller. Gezien het slechts sporadisch is was dit voor mij een volledige motorrevisie met vervanging van alle pakkingen niet waard.

De wagen is voorzien van een grijze striping. Deze is vorig jaar geplakt, en kan bijgevolg terug verwijderd worden.

Het zou tof zijn mocht deze wagen kunnen “verhuizen” naar iemand van het forum.
    Vraagprijs is €
    Gekke bieders, gelieve zich te inhoudelijk , de wagen mag weg, maar moet niet weg.
    Bij interesse, gelieve mij een PB te sturen.

image.jpeg

image-2.jpeg

image-2-3.jpeg

image-2-3-4.jpeg

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
    • Proficiat met de verkoop, veel geluk aan de nieuwe eigenaar !
      Op vraag van topicstarter een slotje.

0

Zoals Bladerunner voorspelde, de auto was er 1tje voor snelle beslissers. 😀
        Deze avond is hij verkocht aan een toffe mede Forummer. :happydance:
        Hij is blij met de aankoop, en ik ben blij dat de wagen in Porschemiddens blijft, en verkocht is aan een echte liefhebber.
        Voor de curieuzen, de koper maakt zich binnen enkele dagen bekend.
        De wagen komt dan nog 1 maal terug bij mij omdat ik hem nog 1 maal mag gebruiken voor een blijde gebeurtenis… Super tof gebaar van de nieuwe eigenaar ! :respekt:

Aan de moderator, deze topic mag dus afgelopen worden .

0
        XXX

Wel Dirk, ik dacht net hetzelfde. 28/05/16 zijn we er weer weg mee om een 4 à 5000 km bij op de teller te zetten…

Natuurlijk is er voor langere trips nog zo iets als comfort maar IMO hij doet het goed genoeg en geeft een mooie mengeling tussen comfort en rijplezier :happydance:

chacun à son goût :salut:

0

[quote=”911addict” post=234545] Er volgt zeker iets nieuws. ik wil een recentere wagen waarmee ik door Europa kan toeren. De SC is inderdaad een prachtmachientje, maar om daarmee naar pakweg Toscane of Spanje te rijden is de wagen mijn inziens niet echt meer geschikt. [/quote]

Wel wel, dan moet je maar eens aan bladerunner en Drip vragen hoe leuk je met een luchtgekoelde 911 door Europa kan toeren :engeltje:

0

968 cabrio
              944 cabrio
              niet vergeten he

0

[quote=”911addict” post=234545]Er volgt zeker iets nieuws. ik wil een recentere wagen … denk daarbij ook aan roadster en cabrio (BoxSter, Z3…)[/quote]

zeker met beide gaan rijden; en ik kan je nu al vertellen wat objectief de uitkomst zal zijn :sleep:

0

@ Drip. Staat inderdaad mooi geprijsd. De wagen staat momenteel enkel te koop op het Forum, en voor een fellow Forummer wil ik de prijs scherp houden. Is in mijn ogen ook een eerlijke prijs. De wagen is in goede, ik zou durven zeggen zeer goede staat, maar niet in “concours” staat. Als ik hem toch op andere sites moet plaatsen zal hij stijgen. Maar vermoed dat dat niet nodig zal zijn, want kreeg reeds enkele PB’en.

0

@ YS , bedankt voor het compliment. Mocht je de foto ook willen maken, is perfect mogelijk want die is in de jachthaven van Breskens (NL) genomen.

0

@Bladerunner : Er volgt zeker iets nieuws. ik wil een recentere wagen waarmee ik door Europa kan toeren. De SC is inderdaad een prachtmachientje, maar om daarmee naar pakweg Toscane of Spanje te rijden is de wagen mijn inziens niet echt meer geschikt. Dus wil ik hem vervangen door een naar een in mijn ogen geschikter model. Ik denk daarbij ook aan roadster en cabrio (Boxter, Z3…)

0
                      XXX

Mooi exemplar, success met de verkoop.
                        Staat in ieder geval scher geprijsd.

0

Ik ben niet op zoek, maar ik wil wel even zeggen dat de foto in de jachthaven formidabel is. Voor één keer was het een prachtig idee om op het zebrapad te parkeren!

0

Komt er iets nieuw Hugo want de witte SC is echt wel een prachtmachientje?

Dit is iets voor de snelle beslissers want in mijn ogen meer dan zijn geld waard, succes met de verkoop. :up:

0
                          12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.