- Dit onderwerp bevat 12 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 10 maanden geleden door .
-
Discussie
-
9 mei 2016 om 01:46
Beste Forummers,
Ik heb besloten mijn Porsche 911 SC te koop aan te bieden.
Het betreft een Amerikaanse wagen welke eigendom geweest is van een dokter uit Los Angeles.
Deze wagen heeft tot 2008 rondgereden in Californië, daarna is hij tot september 2011 in Kentucky ingeschreven geweest alvorens naar Europa te verhuizen. Deze gegevens zijn gecheckt via het Carfax document welk in aangevraagd heb.De wagen heeft Matching Numbers : deze zijn gecontroleerd en bevestigd door Marc Noack van Porsche Classic. Document in mijn bezit
Kleur : Grand Prix Weiss
Interieur : zwart leder met zwarte dakhemel.
Motor : 3.0 liter met 204 PK. Heeft de stalen brandstofleidingen. De Amerikaanse 179 PK versies hebben flexibele brandstofleidingen. Het betreft een wagen uit een serie uit 1983 toen de vraag op de Amerikaanse markt veel groter was dan de op de Europse markt, en Porsche gewoon Europse versies voorzag van een katalysator, en opstuurde naar de VS. Deze katalysator is inmiddels terug verwijderd.
Opties : schuifdak, airco, tempomat , groene Billstein ophanging, voorspoiler, mistlichten, Fuchs velgen 6 x 16 voor en 7 x 16 achter.De wagen heeft momenteel 267.623 Miles op de teller.
Onderhoudsoverzicht met facturen van zijn Amerikaanse periode zijn in mijn bezit.
Op 162.391 Miles heeft de motor een volledige revisie van 8.071 dollar gehad. Oa zijn er toen kettingspanners van een 3.2 ingebouwd (was een zwak punt bij de 3.0). Op 179.144 Miles heeft er een transmissie revisie van 4.378 dollar plaatsgevonden. Zo kan ik nog even doorgaan…
Bij CCR is roest aan de rand van de voorruit verholpen en de voorruit zelf vervangen door een exemplaar met groene zonnebrand. ( factuur aanwezig)
Bij Porsche 911 Rescue heb ik de versnellingsbak laten reviseren ( plaatsen nieuwe syncroringen) voor een totaal van € 3.970 (factuur aanwezig).
Vorig jaar 4 nieuwe Dunlop banden laten leggen.
De wagen is volledig “Europees” gezet. De brede Amerikaanse stootblokken op de achterbumper zijn vervangen door smallere Europese exemplaren, de Amerikaanse reflectoren zijn verwijderd, en vervangen door Europese stootrubbers, en de de standlichten zijn verlegd van de pinkers vooraan naar de lichtblokken.De wagen is gedurende 33 jaar zeer goed onderhouden geweest, en dat is er aan te zien. Hij bevindt zich in zeer goede, roestvrije staat.
De motor durft af en toe een druppel olie verliezen, wat niet uitzonderlijk is voor een wagen van 33 jaar oud met 267.263 Miles op de teller. Gezien het slechts sporadisch is was dit voor mij een volledige motorrevisie met vervanging van alle pakkingen niet waard.De wagen is voorzien van een grijze striping. Deze is vorig jaar geplakt, en kan bijgevolg terug verwijderd worden.
Het zou tof zijn mocht deze wagen kunnen “verhuizen” naar iemand van het forum.
Vraagprijs is €
Gekke bieders, gelieve zich te inhoudelijk , de wagen mag weg, maar moet niet weg.
Bij interesse, gelieve mij een PB te sturen.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.