Porsche 911 SC velgenmaat

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Porsche 911 SC velgenmaat

• Maker
    Discussie
  • Hallo, momenteel staan er 17″ CUP velgen onder mijn Porsche 911 SC ’79, hierdoor heb ik hem nooit kunnen homologeren. Omdat dit geen comforme velgen maat is en de banden die er op staan zijn ook niet reglementair. Nu zou zou ik deze graag vervangen door fuchs velgen (eventueel replica’s) maar ik vroeg me af welke maat er allemaal mag onder een SC, daarna zou ik er ook nieuwe banden op moeten steken. Achteraan steken nu banden met een breedte van 265, ik zou dit toch nog steeds zo breed mogelijk willen houden, hoe ver mag ik hier in gaan?

mvg,
    Daan

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • [quote=”SL33PY” post=122899]enkel de bandenmaten op het gelijkvormigheids attest zijn toegelaten[/quote]
      Dat dacht ik ook.
      Enige toegelaten afwijking is voor winterbanden, dan mag je met een snelheidsindex lager rijden, maar enkel tussen 1 oktober en 30 april. En dan is een stickertje noodzakelijk die je wijst op de lagere maximale snelheid van de banden. (Ik kreeg wegens ontbrekende sticker al eens een opmerking op mijn keuringsformulier 😳 ).

0

enkel de bandenmaten op het gelijkvormigheids attest zijn toegelaten. De mijne is daardoor al eens afgekeurd geworden, niet omdat de banden fout waren… wel omdat één of andere kutambtenaar mijn gelijkvormigheidsattest fout had opgesteld

0

[quote=”Peter_Targa_84″ post=122794]Ik heb eens horen zeggen …[/quote]
          Bellen met het keuringscentrum kan veel ophelderen.

0
          XXX

Ik heb eens horen zeggen dat je 10% mag afwijken van wat gehomologeerd is qua breedte fan toch.
            Qua diameter is ‘t maar een 2% dacht ik…

0

en je geraakt dan nog steeds niet door te technische keuring

0

Je kan er achteraan Fuchsen op zetten in 9J 16 met een 265/40/16 van band op. De Amerikaantjes doen dat ook maar het trekt imho. op niks !!

0

scan0001.jpg

Heb deze vraag ook ooit eens aan Porsche centrum Antwerpen gesteld. Heb dit in bijlage meegekregen.
                  Antwoord op je vraag kan je onderaan terugvinden.
                  15″ velgen waren standaard
                  16″ waren optie

0
                7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.