Porsche 911 SC – verschil coupé/targa

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Porsche 911 SC – verschil coupé/targa

  • Maker
    Discussie
  • Aangezien ik al even op zoek ben naar een goede betaalbaar 911 sc coupé en deze niet direct te vinden
    zijn of je moest de hoofdprijs betalen. Vraag mij af obv wat deze prijsstijging van de laatste 2 jaar
    te verantwoorden valt. Wsl op niet altijd evenveel aangezien er veel wagens te koop blijven staan.

    Ondertussen overweeg ik ook een targa.

    Iemand een idee van de voor/nadelen. Ik denk dan vooral aan eventuele problemen met dak.

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • +1 :bounce:

        Een oldtimer laten buiten slapen is niet zo’n goed idee.
        Zoals ze in W-Vl zeggen: “ierst de koten en ton de zwiens!”
        😉

          Gezien ik voorlopig geen stalling heb en de wagen dus altijd zal buitenstaan,
          lijkt een Targa toch geen goed idee. Ook al zijn er bij de wagens in goede
          staat slecht minimale lekken/druppels. Water hoort niet in een wagen.

            Met sportiviteit voor een coupe doelde ik louter op de looks .
            Qua motor zijn ze hetzelfde althans het zelfde jaartal en herkomst genomen dan want uiteraard zit daar wel wat verschil in .
            Ik weet niet zo direct of er een groot gewichtsverschil zit tussen een targa of een coupe en of dat dan op de track ook al wat gaat uitmaken ?
            Misschien dat de coupe iets stijver is door zijn doorlopende dakstijl ?

            XXX

              Ik wou eigenlijk een cabrio maar ben gevallen voor een Targa.
              Klein voordeel tegenover een coupé is dat de hoogte achteraan iets meer is als bij een coupé, ietsje meer 😛
              Als mijn zoon zijn vriendin mee gaat dan past ze er nog net in :happydance:

              Voor de rest heb ik’t eens getest op Zandvoort en da’s leuk hoor een 944 opjagen :happy:

                Oplossing is dan een volledige plaat onder de bodem lassen

                Wim

                  Targa moet je maar voor een ding opletten, en dat is dat ze niet aan het breken/scheuren is.

                  Dit kun je meestal zien als je hem op het krikpunt opkrikt en de deur aan de bovenkant abnormaal (meer dan 1/2cm) wijkt.
                  Als ze al het gaan zijn kun je dit ook zien aan de openingen aan het targadak, dus aan voorraam en beugel.

                  Voor de rest zijn er geen voor of nadelen aan deze modellen, maar waar liggen jouw prioriteiten voor een Porsche, en daar moet je voor gaan. 💡

                    Ik heb een Targa en wil niets anders, de echte puristen verkiezen een coupe zonder schuifdak en achterruitenwisser maar voor mij komt het plezier van het open rijden op de eerste plaats. Of deze lekt? Jazeker, wij hebben deze zomer tijdens onze jaarlijkse roadtrip bakken regen over ons heen gekregen en tijdens zulke stortvloeden moest ik mijn zeemvel tussen de zonneklep steken tegen de zijraam want daar kwam af en toe een druppel binnen die dan op mijn linkerbeen viel maar het is zeker niet zo dat je bakken regen binnenkrijgt, absoluut niet.
                    Maar dit zijn de charmes van onze oldie’s. Hiervoor moet je zeker geen Targa laten staan, integendeel. Fun verzekerd. :driver: :driver:

                      Targa of coupe , ik denk eerder persoonlijke smaak .
                      Een coupe brengt waarschijnlijk de sportievere geest in verleiding ,een Targa misschien eerder de good live .

                      Inderdaad een underdog SC zowel als de 2.7cc maar ook 912 en derg. modellen die vroeger iets minder in de markt lagen profiteren daags mee van de enorme prijsstijging die we gezien hebben bij de turbo’s en vroege 911’s .
                      Is dit rechtvaardig …dat laat ik in het midden maar het maakt in ieder geval wel dat nu op de rommel ook een dikke prijs plakt .
                      Ik merk op dat deze trend zich blijkbaar ook doorzet in andere merken oldtimers , misschien heeft daar de wijziging van oldtimer statuut wel wat mee te maken .

                    9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.