porsche 911 sportomatic

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 porsche 911 sportomatic

• Maker
    Discussie

• gino
    Deelnemer

Graag had ik wat meer info gehad voor de kenners onder jullie een porsche 911 targa sportomatic uit de jaren 70 voor wat staat dit eigenlijk is dit een automatische versnellingsbak?

Zijn deze zeldzamer ?

graag meer info

mocht er iemand zijn targa of sc verkopen mogen jullie altijd link sturen

mvg

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
      • Schakelen deze sportomatic versnellingsbakken goed?

Neen, was een complete flop. (Geen persoonlijke ervaring maar wel over gelezen in Porsche magazines)

stel dat je deze later zou willen verkopen

ik zou,er ni op rekenen dat er daar liefhebbers voor zijn die er extra $ voor overhebben, integendeel

Schakelen deze sportomatic versnellingsbakken goed?

Wie meer kan vertellen over dit model wie er rijervaring mee heeft en hoe deze rijden, ik vraag me af of er niet veel problemen waren met dit type versnellingsbak

Ik heb een aanbod gekregen betreft dit model uit 73 , stel dat je deze later zou willen verkopen is hier ook veel vraag naar daar dit toch zeldzaam is?

Groen is motornummer
            Rood is motor type nummer

[quote=”taaf” post=166242]Zijn deze zeldzamer ?
              [/quote]Ja want niemand wil er een. :think: En als er iets mis is met de bak dan loopt dat aardig in de papieren.

Wim

Motornummer zit rechts op het fan huis op het rechte stukje.
                Als je googled kom je genoeg afbeeldingen tegen.
                Als er op kenteken SC staat is dit inderdaad een 3.0 dus even checken.

Motornummer waar vindt ik dit terug bij een targa van bouwjaar 1983 heeft iemand daar een foto van ?

Mvg

in een bouwjaar 83 zit dazr een 3.0 motor in origineel?

Greetz

ik weet er eentje staan.
                    Mijn nonkel heeft er eentje volledig gerestaureerd, maar is kort daarna overleden.
                    Indien écht interesse wil ik wel eens polsen.

D e meesten werden omgebouwd naar een manuele bak. Ja zeldzaam…

PB

Je moet nog steeds zelf “echt” schakelen maar je hebt geen koppelingspedaal. 😉

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.