- Dit onderwerp bevat 3 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 11 maanden geleden door .
-
Discussie
-
11 april 2016 om 17:37
Hierbij mijn Porsche 911SC US uit 1979 te koop:
De wagen is zeker niet perfect, wat denk ik ook in de prijs weerspiegeld wordt. Het is echter wel een harde, goed lopende auto in een zeldzame kleur, dus een mooie vertrekbasis.
Ik heb deze auto gekocht in 2013 in Arizona, ben daarna terug naar hier verhuisd en heb de wagen in een container laten overkomen.
Heeft momenteel 96500 miles, maar de teller is in het afgelopen jaar gestopt (tandwieltje odometer) is kapot. Ik heb hem in januari 2014 zelf hier definitief ingevoerd, en met tellerstanden van de keuring kan ik bewijzen dat hij niet al jaren zo rondrijdt. De wagen is volledig ingevoerd in België en vrij van taksen, en door mij begin 2014 als oldtimer gekeurd.
Motor:
-3.0 SC motor, in 1979 was er geen verschil tussen Europese en Amerikaanse motoren. De Europese modellen zijn in 1980 wel naar eerst 188 en dan 204 pk gegaan.
-Uitlaat is vervangen door Turbo Thomas headers met een Dansk Sport zachtstalen demper. Er is momenteel geen verwarming maar twee metalen warmtekamers zijn erbij die op de headers passen en zo kunnen aangesloten worden voor de verwarming. Originele uitlaat is meegeleverd maar daarvoor moeten de olieleidingen terug aangepast worden. Ander alternatief is een setje SSI’s, die passen zonder aanpassing aan olieleidingen. De ventilator in de motorkap is kapot.
-Motor heeft olielek, ik vermoed aan de oliekoeler aan het blok
-Niet originele maar wel goed werkende oliekoeler geïnstalleerd in de wielkas vanvoor (ipv. de trombone).
-Kopbouten in 2013 nagekeken in de VS, allemaal goed bevonden.
-Injectie en ontsteking is in 2014 afgesteld door Bulen in Kortessem.Carrosserie/chassis:
-Wagen is overspoten op dak, motorkap en koffer. Jammer genoeg is er daar in de verf wat sinaasappelhuid te zien (koffer en dak).
-Rechter wielkas is vervangen, dit is wel goed gedaan maar men heeft een G50 in plaats van een SC paneel gebruikt, dus het gat van de torsiestang is wat groter aan die kant.
-Op de vouw van de voorste wielkassen is aan elke kant de verf licht gebarsten toen het lipje van de wielkas ophoog geplooid werd.
-Rubbers voor de achterste zijruiten missen hun metalen trim.
-Wagen staat nu op 16×7 en 16×8 Minilites, de originele Fuchs (16×6&7) worden met de auto verkocht. De Minilites hebben ringen om gecentreerd te blijven.
-Heeft Europese lichten, de Amerikaanse met ring in body-kleur worden mee geleverd.
-1 mistlicht kapot
-Remschijven geven een vibratie bij het remmen van hogere snelheid.Interieur:
-Bestuurderszetel is opnieuw overtrokken, zit wat dieper dan origineel en het verschil in leder is ook zichtbaar.
-Dakbekleding laat wat los aan het open dak.
-Radio werkt niet, heeft mij nooit echt gestoord.
-Airco zit er nog in en werkt.Ik heb twee sleutels, de handleiding, het onderhoudsboekje en facturen uit de recentere jaren.
De vraagprijs is €27500. Vraag gerust voor meer foto’s, wagen is te bezichtigen regio Grimbergen.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.