Porsche 912/6 SWB

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Te Koop Porsche 912/6 SWB

• Dit onderwerp bevat 70 reacties, 16 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren geleden door Wim.
  • Maker
    Discussie

• Wim

Heb nog wat gevonden, en misschien interessant voor mensen die een project willen bouwen.

Nu hier is het dan. 😉

Heb ik dan gevonden in een loods, het betreft een 912/6 cilinder aluminium 2.0S met begin motornummer 005…. de 901 serie, dogleg bak en een short WB.
      Bouwjaar is 1965 en omgebouwd, althans geprobeerd naar ST model.
      Had niet veel plek om te kijken maar buiten de voor schermen naar mijn inziens redelijk hard.
      Auto staat op Nederlands kenteken en is goedgekeurd door de RDW.
      De prijs, en deze is vast, niets en niks te onderhandelen voor €15K, wat op zich niet slecht is.

Dus dit was hem, met exclusieve bak en motor. 💡
      En als het voor een project is, dan is hij 8)

Verder nog een pre 356 cabrio met knikruit in de loods, maar met niet originele motor, en ook voor vol restauratie, prijs maar niet gevraagd. 😳

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 70)
    • Wim

Was er vorige week nog even bij die mannen, en vertelden dat hij verkocht was.

Weer een kans laten liggen. 😉

nog even terugkomen op de 912 swb met S motor, staat nu in de RS magazine pagina 93-95 gekocht door de redacteur met zo blijkt is de oudste bekende 911S motor ter wereld (nummer 960003) …

[quote=”cabrio wim” post=86616]Lampkes al gevonden, maar ga maar zitten voor de prijs, want prijs die ik gehoord had was waarschijnlijk per stuk. :mrgreen:
            [/quote]

Dat zijn bijna Subaruprijzen .
            Ik moet ook een lamp vervangen bij de daily.
            Kostprijs 324,91€ ex BTW /stuk 😥

Wim

[quote=”AutosDekens” post=86640]De wagen is bijna klaar en als het weer het toelaat zal ik morgen de eerste meters er mee gaan rijden ;-)[/quote]

En Johan, al een stukje :driver: of liet het weer het niet toe. 💡

Wim

Dan was die prijs die ik eerst gehaard had €350 toch niet per stuk maar voor een set.

Maar als ik dan Johan zijn post lees, zit er weer verschil in de sets, dus leg eens uit Johan, ik heb daar geen verstand van. 😳

Bart, contacteer mij eens ivm de Cibie lampen.

[quote=”Mushroom” post=86725]

Serieus prijsverschil en nochtans echt Cibié’s…

De afdekkapjes heb ik toch al kunnen scoren :respect2:

Dus toch ??? :relaxman: :first: :applaus:

Drie jaar geleden stond er een te koop in Nederland in die kleur groen, volledig gerestaureerd/motorrevisie. Uiteindelijk naar de veiling gegaan en ik meen voor nog geen 35 verkocht. Als je iets zoekt is het niet te vinden of voor de hoofdprijs, als je er een hebt en je moet er snel vanaf dan zijn er geen kopers :puke:

Anoniem

Het is dat ik geen plaats meer heb om een auto te zetten .Anders Wim ……. 😥 😥 😥

Dat groen is gewoon PRACHTIG .

Is een ander model van Cibié.

[quote=”cabrio wim” post=86616]Lampkes al gevonden, maar ga maar zitten voor de prijs, want prijs die ik gehoord had was waarschijnlijk per stuk. :mrgreen:

Set prijs 773.50, maar wel inclusief de BTW. :happy:[/quote]

Zijn dit dan andere dan
                            DEZE?
                            Serieus prijsverschil en nochtans echt Cibié’s…

De afdekkapjes heb ik toch al kunnen scoren :respect2:

Wim

@Johan, chassisnummer wordt dan inderdaad op een andere plaats ingeslagen bij herkeuring.

Verder sta ik je ook bij in je mening, en weet dat België daar niet in mee gaat, maar voor een of ander project te bouwen toch een mooie en speciale (motor/bak) basis.

Maar alles wat omgebouwd is heeft dan geen waarde, en worden daarom bij ons Kelly’s genoemd. 😉
                              En toch zijn zulke projecten leuk om er een eigen visie aan te geven. 💡

Ik weet dat mijn Vopo project ook nooit bij jullie meer op de weg zou kunnen komen, maar daar zijn ze hier gelukkig wat makkelijker in, mits alles aan de regels voldaan is, en mijn auto straks een speciale keuring krijgt om te zien of deze aan alles voldoet ten opzicht van toegenomen vermogen, remmen en chassis verstevigingen.
                              Dus zeg maar algemene veiligheid.

[quote=”porsche914orange” post=86617]is een ST geen LWB ??
                                Beter een 911R van maken ! :D[/quote]

Inderdaad, een ST is LWB…

De ST’s werden gebouwd in 1970/1971/1972… De eerste 2 jaren met 2.3 motor, in 1972 met 2.5 motor. De 72’er herken je uiteraard aan het klepje van de olietank op de rechtse achterflank.

De ST die ik aan het bouwen ben is van 1972, heeft het olieklepje en is o.a. ook voorzien van de 15″ fuchs velgen vooraan (8×15) en de originele Minilite velgen achteraan (9×15), de ALU remklauwen van een S of 2.7 RS…
                                De wagen is bijna klaar en als het weer het toelaat zal ik morgen de eerste meters er mee gaan rijden 😉

[quote=”gd1″ post=86605]Dat is allemaal wel juist wat Wim zegt, maar hier in dit kl :censored: landje ga je die wagen nooit meer gekeurd krijgen en dan is dit een zéér dure bedoening.
                                  Wat kan je ermee aanvangen (buiten er naar kijken) ? Op O-plaat mag je het vergeten, ze moeten tegenwoordig ook al origineel staan om ze gekeurd te krijgen.Het is jammer dat ze de motor in een 912 kas gestoken hebben, anders kon je er wel weg mee ( zo slim zijn ze nu ook weer niet).
                                  Het feit dat er attesten bij zijn van Porsche wilt hier niet veel zeggen, ga er maar eens mee naar de invoerder ( gelijkvormigheidsattest) die lachen je daar vierkantig uit.[/quote]

Ik volg eerlijk gezegd ook een beetje deze mening… de wagen heeft in zijn geheel voor mij ook geen waarde wegens niet origineel…
                                  Het feit dat de wagen door de RDW omgekeurd werd wijst volgens mij gewoon op het feit dat het in Nederland eenvoudig was om vroeger auto’s na ombouw of dergelijke (in dit geval motorupgrade) terug op kenteken te krijgen. En misschien dat 35 jaar geleden Porsche daar nog voor tekende…
                                  Maar ik weet bijv. dat hier in België zoiets gewoon niet kan… Enige mogelijkheid in België is dat men bijv. bij de importeur een nieuw chassisnummer erin zet als de wagen terug gevonden wordt na diefstal. De importeur zet dan een nieuw nummer erin in de buurt van de voorste veerpoot passagierkant. Het nieuwe nummer wordt gemarkeerd met een geel kadertje (gewoon geverfd) en uiteraard doen ze er een attest van Porsche import bij.
                                  Porsche zal ook nooit een nummer erin zetten dat een volledige andere samenstelling heeft dan de originele nummers…
                                  Het nummer dat hier geplaatst werd (met …PORS…) is een nummer van de RDW. Ik ben in het verleden nog eens een 911 tegengekomen met zo een nummer erin en attest van de RDW erbij, ik heb toen geinformeerd bij keuring en d’Ieteren en was niet in orde te krijgen.
                                  Bij die wagen had de RDW het nummer op de vloerplaat ingeklopt, onder de passagierszetel.

Mijn zoon van 9 is heel goed in graffiti, die kan het spuitwerk wel doen.

Wordt een duur grapje, waar je wel plezier aan beleeft, maar nooit je kosten terug haalt.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 70)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.