Porsche 912/6 SWB

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Te Koop Porsche 912/6 SWB

  • Dit onderwerp bevat 70 reacties, 16 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren geleden door Wim.
  • Maker
    Discussie

  • Wim

      Heb nog wat gevonden, en misschien interessant voor mensen die een project willen bouwen.

      Nu hier is het dan. 😉

      Heb ik dan gevonden in een loods, het betreft een 912/6 cilinder aluminium 2.0S met begin motornummer 005…. de 901 serie, dogleg bak en een short WB.
      Bouwjaar is 1965 en omgebouwd, althans geprobeerd naar ST model.
      Had niet veel plek om te kijken maar buiten de voor schermen naar mijn inziens redelijk hard.
      Auto staat op Nederlands kenteken en is goedgekeurd door de RDW.
      De prijs, en deze is vast, niets en niks te onderhandelen voor €15K, wat op zich niet slecht is.

      Dus dit was hem, met exclusieve bak en motor. 💡
      En als het voor een project is, dan is hij 8)

      Verder nog een pre 356 cabrio met knikruit in de loods, maar met niet originele motor, en ook voor vol restauratie, prijs maar niet gevraagd. 😳

    15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 70)
      • Effe snel gerekend en uitgegaan van mediocre kosten…

        De auto: 15000
        Stralen, herspuiten en techniek wat in orde zetten: 25.000
        Fuchsen: 4000 (waarschijnlijk zonder banden)
        Cibiés 8) : 750

        Maakt een goeie 45.000 en dan staat hij waarschijnlijk nog niet zoals die hierboven (die met de Cibieé’s welteverstaan 😈 ).
        Zijn de remmen aangepast aan de 160 PK motor?
        Hoe is het interieur?

        Allez, kom: 50.000 Euro en hij is (misschien) zoals die hierboven.
        Ik weet niet of dat my kind of money is, hoe mooi hij ook is.

        Dit bericht om eigenlijk tegenantwoorden te krijgen a la “ge zijt zot, voor 30.000 Euro staat die ook zo mooi én technisch volledig in orde” :sarcastisch :mrgreen:

          Zit hier nog iemand te watertanden bij die eerste foto van Mushroom..en nee, niet alleen ik dus. Staat een artikel in RS over de auto!!!

            Daar staan nog mooie projectjes op:

            :wtf: :applaus: :applaus: :applaus:

                Ik zit met zoiets in ‘t achterhoofd…

                :wtf: :respect2: :driver:

                Anoniem

                  Voor Fuchs velgen en achter minilite vind ik ook geen geslaagde combinatie 🙄
                  Verder :lekker:

                    Ik had die mistlampen vroeger op m’n 2.4, lelijk dat ik dat toen vond, gelukkig waren het er maar twee…… 😉

                      Wim, verkoop jij die grijze even 😉 , dan mag je hier mee starten……..en zeker de kleur aanhouden.

                      Als ik dit zo zie, dan word ik daar alleen maar vrolijk van.

                        is een ST geen LWB ??
                        Beter een 911R van maken ! 😀

                        Wim

                          Lampkes al gevonden, maar ga maar zitten voor de prijs, want prijs die ik gehoord had was waarschijnlijk per stuk. :mrgreen:

                          Set prijs 773.50, maar wel inclusief de BTW. :happy:

                          Wim

                            Is rijdend weg gezet, dus zal waarschijnlijk wel iets aan moeten gebeuren voor hem op te starten.

                            Heb geen idee wat die lampen kosten, maar heb ooit een een prijs van rond de €350 set gehoord.
                            Maar zal wel gaan Googlen voor die dingen.

                            Zal gelijk wat meer uitleg geven over restaureren en de kosten.

                            Bij een totaal restauratie moet je denken tussen de 750 tot 1500 werkuren à € 48.50 uurloon.
                            Voor opknappen maar wel op de goede manier 250 tot 500 uur à €48.50 uurloon.
                            Daar komen dan de stukken, materialen, en rubbers bij, naar gelang staat carrosserie, kan vanaf €500 tot 4k oplopen.
                            Eventueel ontlakken met beits bad en daarna KTL behandeling 4,5K.
                            Volledige carrosserie spuiten binnen en buiten inclusief Etch primer, kitten, coating, grondlagen en spuiten ongeveer 9K.
                            Verder eventueel onderdelen motor en bak 1tot 5K
                            Alle prijzen zijn wel ex 19% btw.

                            Daar kun je zelf ook veel aan terug verdienen als je handig bent, en dit door de dé en montage (lees afbreken en opbouwen) zelf te doen, want dit is toch snel 200 uur die je dan terug verdient.

                            Hoop dat het zo een beetje duidelijk is, en anders hoor is het wel.

                              En voor de derde keer 😉
                              Rijdt hij momenteel of moeten daar ook nog kosten aan gedaan worden? 😕

                              Wim, deze mag eventueel via pm: wat kost’t om dat hok in Slategrey te zetten?
                              De rest: die Cibié lampjes met die gele smiley voorzetstukjes… Wat moet dat kosten?

                              gd1

                                Dus Wim, als ik het goed begrijp zit er een chassisnr van een 911 in ?Dan zou het in principe moeten lukken..alleen zit je nog steeds met de verbrede wielkasten, wat nog wel eens voor problemen zou kunnen zorgen.

                                Wim

                                  [quote=”gd1″ post=86605]Het is jammer dat ze de motor in een 912 kas gestoken hebben, anders kon je er wel weg mee ( zo slim zijn ze nu ook weer niet).
                                  [/quote]

                                  Kas is om gekeurd Door RDW met nieuwe code van Porsche zoals ik al eerder schreef, en staat op kenteken nu als 911, dus op de papieren (kenteken) kun je nergens meer herleiden dat het ooit een 912 was.
                                  En omdat je schreef dat ze toch niet zo slim zijn. 😉

                                  gd1

                                    Dat is allemaal wel juist wat Wim zegt, maar hier in dit kl :censored: landje ga je die wagen nooit meer gekeurd krijgen en dan is dit een zéér dure bedoening.
                                    Wat kan je ermee aanvangen (buiten er naar kijken) ? Op O-plaat mag je het vergeten, ze moeten tegenwoordig ook al origineel staan om ze gekeurd te krijgen.Het is jammer dat ze de motor in een 912 kas gestoken hebben, anders kon je er wel weg mee ( zo slim zijn ze nu ook weer niet).
                                    Het feit dat er attesten bij zijn van Porsche wilt hier niet veel zeggen, ga er maar eens mee naar de invoerder ( gelijkvormigheidsattest) die lachen je daar vierkantig uit.

                                  15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 70)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.