Porsche 912/6 SWB

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Te Koop Porsche 912/6 SWB

  • Dit onderwerp bevat 70 reacties, 16 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren geleden door Wim.
  • Maker
    Discussie

  • Wim

      Heb nog wat gevonden, en misschien interessant voor mensen die een project willen bouwen.

      Nu hier is het dan. 😉

      Heb ik dan gevonden in een loods, het betreft een 912/6 cilinder aluminium 2.0S met begin motornummer 005…. de 901 serie, dogleg bak en een short WB.
      Bouwjaar is 1965 en omgebouwd, althans geprobeerd naar ST model.
      Had niet veel plek om te kijken maar buiten de voor schermen naar mijn inziens redelijk hard.
      Auto staat op Nederlands kenteken en is goedgekeurd door de RDW.
      De prijs, en deze is vast, niets en niks te onderhandelen voor €15K, wat op zich niet slecht is.

      Dus dit was hem, met exclusieve bak en motor. 💡
      En als het voor een project is, dan is hij 8)

      Verder nog een pre 356 cabrio met knikruit in de loods, maar met niet originele motor, en ook voor vol restauratie, prijs maar niet gevraagd. 😳

    15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 70)
    • Wim

        Dank je J.P.

        En waar de auto dan zeer geschikt voor is, zou onderstaan model zijn, want daar waren ze al met gestart, maar nog niet alles gedaan volgens de normen.

        Zo zou hij moeten worden, en is dat niet 8)

        Het is dat ik nog 5 projecten staan heb buiten mijn Vopo project, anders zou ik er niet zoveel over neer schrijven hier, en zou ik hem zelf afbouwen en lekker :driver: .

        Anoniem

          Goed lezen hè mannen en luisteren naar Wim!

          [quote=”cabrio wim” post=86587]…
          Als het voor een project is, is dit een fantastische/ideale basis om er geheel een eigen versie aan te geven.[/quote]

            Rijdt hij momenteel?
            Of moeten daar ook nog wat kosten aan gedaan worden?

              je hoeft je niet aangesproken te voelen he als hij voor jou waardeloos lijkt 😉

              als ik geld had kocht ik hem en al staat hij nog 10 jaar ergens in mijn garage zonder naar te kijken, ik denk dat er altijd genoeg liefhebbers zijn voor die eerste reeksen, en nu zwijg ik er verder over :censored:

              Wim

                Porsche is dus her gekeurd door de officiële RDW instantie, en staat nu op kenteken (en kopie heb ik hier liggen) geregistreerd als 911 2.0S met nieuw in mijn eerder vermelde post met nieuw code nummer van Porsche.

                Verder is het een 20 S motor van 160PK waar er maar volgens de boeken 718 van gemaakt zijn.
                Daarbij de 901 bak, en deze zijn ook zeldzaam.
                En carrosserie is een SWB

                Als het voor een project is, is dit een fantastische/ideale basis om er geheel een eigen versie aan te geven.

                  Lef?? Of $$$’s ? 8)
                  Allez, niemand die reageert dus niemand die ‘t weet? :sarcastisch

                    [quote=”Mushroom” post=86567]OK…
                    Ik mis het blijkbaar 😕
                    Wat mis ik? :wtf:[/quote]

                    Lef om hem te kopen :mrgreen:

                      De juiste kennis :mrgreen:

                        OK…
                        Ik mis het blijkbaar 😕
                        Kan iemand mijn oneerbiedige zienswijze over deze auto veranderen?

                        Wat ik zie is een rode 912 waar een 911 motor ingelepeld is en dus in normale omstandigheden bij wijze van spreken waardeloos is wegens ombouw.
                        Wordt hij door die aanvraag in Nederland nu beschouwd als een 911, of blijft het een omgebouwde 912?
                        Is die motor nu zo speciaal behalve dat’t één van de eerste is, of is’t uiteindelijk één van de vele 911 motoren?

                        Zoals gezegd: ik vraag dit met alle respect, en niet om de auto af te breken.
                        Wat mis ik? :wtf:

                          als je nu wil rijden ga zeker voor de 991, deze is meer iets als project waar tijd en werk gaat inkruipen en dit zie ik meer als een goede investering op langere termijn voor iemand die al een goede ride heeft

                            vandaag niet met Wim kunnen bellen, iets te druk gehad.
                            Zal voor morgen zijn.
                            Ik wil wel denken aan deze wagen maar zit toch echt met die 991 in mijn hoofd.
                            en alletwee dat is uitgesloten 🙁

                              anne ziet absoluut niets in een oldtimer… dus het zal nen nieuwe worden…
                              nog een paar maanden goed hard werken en dan :lekker:

                              Anoniem

                                Als hij in België kan rijden, zou ik hem kunnen kopen.
                                Dan mijn Turbo bij Wim en zoon laten restaureren en daarna betalen met de 912 😀
                                Is maar een denk piste, misschien ziet CCR hier iets in :lekker:

                                  [quote=”jol178″ post=86462]dilemma 😥
                                  als ik dit doe moet ik de 991 uitstellen, want hier zullen nog kosten in kruipen…
                                  en alletwee, dat krijg ik niet verkocht 😥 en trouwens ook niet betaald :twisted:[/quote]
                                  Zou in uw plaats niet twijfelen hoor Jorgen en zeker voor de 991 gaan. :driver: :driver: :driver:

                                    heb het vanmiddag bij wim over gehad, wie nu geld heeft en zijn huiswerk doet die moet toch eens goed nadenken

                                  15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 70)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.