Porsche 914

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Porsche 914

  • Maker
    Discussie
  • Vraagje wat gaat tegenwoordig een Porsche 914 2.0 van 1972
    Wat betaal je voor een rijdbaar exemplaar en wat voor een perfect afgewerkte
    want heb zo het idee dat deze prijzen ook de lucht inschieten

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • [quote=”Mikey” post=174337]Zou toch een 2.0 van 1972 zijn is dat dan de 2.0 4 of de 6[/quote]

      kan beide, model is wisseld rond 8/1972 (modeljaar 1973)
      dus kan ofwel een late 2.0 6cil of een vroege 2.0 4cil zijn

      of papieren al eens “verwisseld” :mrgreen:

        http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?smid=SJ-SM-DP-S&id=256080739
        Prıjs ıs bangelıjk laag, VSA en wel reeds ıngevoerd. Onder de 10k en dus logischerwijze ”bonne base de restauration” of een project.

          Mikey;

          een 2 liter 6cylinder aan 10 k is met 99.9999999 percent zekerheid oplichting. Er staat een wrak te koop aan 21k op mobile.
          🙄
          110 pk dus die kan dan tenminste nog een echte zijn. Maar de rest zijn meest Kelly’s:
          http://suchen.mobile.de/auto/porsche-914.html?isSearchRequest=true&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&lang=de&scopeId=C&makeModelVariant1.makeId=20100&makeModelVariant1.modelId=9&makeModelVariant1.modelDescription=6
          en oeps :puke: een :censored: ombouw aan nauwelijks 15k

          De 2 liter 4clinder moest de 6cylinder vervangen vanaf 1973 (zegge en schrijven negentienhonderdDRIEenzeventig 😎 ) en deed/doet dat niet zo slecht vermits ie hetzelfde koppel al haalt bij 800 toeren lager; Dus een 914-6 zal je nooit tenvolle gebruiken buiten de Autobahn.

          S2

            Als het de 6 is voor 10.000 Euro dan heb je een mega-koopje, maar ik vermoed van niet 🙂

              Zou toch een 2.0 van 1972 zijn is dat dan de 2.0 4 of de 6

                8 jaar geleden heb ik die van mij voor 11000 euro verkocht heeft toen 2 jaar te koop gestaan op regelmatige basis. Was van 1973, originele Belg met alle toeters en bellen, alleen de injectie was vervangen door carburators en was in top toestand.
                Ge ziet hoe vlug het kan keren hè.
                Toen waren die prijzen normaal, en als je ene had die in volledig originele toestand was met history nooit herspoten dan kon je een 15000 euro vangen.
                Had ik het maar geweten het zou nu een goei belegging geweest zijn.

                  1972 is dus automatisch een 1.7 liter en geen 2 liter; waarschijnlijk geen stabi`s/ Eentje zoals de mijne gewoon om rustige ritten te rijden; of het nu autosnelweg is of kleine weggetjes.

                  Het maakt heel veel uit wat je wil

                  1. 2liter EU?
                  2. oorspronkelijke motor?

                  Dan ga je heel snel rond zijn onder de 20k. Anders kan je altijd geluk hebben natuurlijk. Wat bij veel handelaars in de toonzaal staat aan 15k is meestal nog heel wat werk aan.

                  Heb je er eentje aan 10k op het oog? Welke?

                    Wat kan je dan verwachten voor een 914 van 72 voor minder dan 10000?

                      Oeps, deze heb ik gemist. Gewoon een oorspronkelijke 2L met 4 cilinders uit 1972 bestaat niet. In 1973 zijn er nog zescilinders verkocht en waarschijnijk niet echt veel meer gemaakt. 1973 is het eerste jaar van de viercilinder 2L om de zes te vervangen. Het is ook de meest gezochte 2L, omdat ze meestal sport- en comfortpakket hebben.

                      Mijn ervaring: die met oorspronkelijke EU 2L motor waren al weg toen ik begon te zoeken. Voor 15k koop je een VS 2 liter met miserie. Heb er verleden WE 2 bekeken en ben na 2 minuten weggewandeld. Voor een goede met een 2L ruilmotor betaal je nog redelijk weinig. 17k bijvoorbeeld:
                      http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=248138024&asrc=st|sr (ben wel niet gaan kijken).

                      Hier heb je eentje met harde ophanging en een klein beetje roest in een niet dragende hoek onderaan. de bodemplaat kan je later bijwerken. Laat Arno wat rubbers vervangen (brandstofleiding, raamafdichtingen rondom, beide koffers, … ) en nog wat klein werk en dan heb je een goede VS 2L met 95 PK voor een dikke 15k:
                      http://www.914parts.nl/index.php?cont=autos&car=914_042
                      weliswaar met een ruilmotor, anders had ik ‘m nu al lang ingeschreven natuurlijk.

                      Gewoon zoeken hierboven gebruiken:
                      https://porscheforum.be/New/forum/6-914/74920-aankoop-porsche-914
                      https://porscheforum.be/New/forum/62-porsche-mening/122508-914?start=12#161852

                      Er bestaan ook nog vroege 1,7L en die hebben maar een beetje minder PK dan een VS 2L. Een echte matching numbers 2L EU mét injectie ben ik nog niet tegengekomen, maar ik zocht dan ook niet boven de 20-25k voor een 4cilinder. :mrgreen: Op dat punt ben ik nu ongeveer beland. 😕

                    9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.