Porsche 924 gt replica

Home Forum Stel jezelf even voor ! Porsche 924 gt replica

  • Maker
    Discussie
  • Dag Porsche liefhebbers, hier had ik me even willen voorstellen.

    Zelf heb ik een porsche 924 helemaal gerestaureerd en omgebouwd als replica gt.
    WAt heb ik gedaan.

    -Volledige motor revisie
    -Vliegwiel laten afdraaien en uit laten ballanceren, inclusief krukas.
    -Voor de rest om het kort te houden Alles aangepast en ander interieur enz
    Er is niest van over gebleven….

    Wie foto’s wens, kan ik er altijd posten, zelfs filmpje op you tube wie intresse heeft.
    Graag

    En vooral graag veel bekijken op de site en chatten.

    Groeten

    David

    Attachments:
    • Photo0337nr4.JPG
15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
    • Als je vragen hebt peter altijd welkom :drink:

      Ik ben benieuwd wat jullie reactie’s zullen zijn als wanneer ik er mee rijd.
      Want eerlijk en bescheiden, het is echt een sportcar en dat hoor je ook.
      Het leukste is dat al mijn aanpassingen perfect zijn gelukt.
      (Om hem sneller te maken)
      Vroeger had mijn vader 2 porsches 924 de ene ging al beter als de andere….
      Maar de mijne nu, ik zou ze heel ver achterlaten…

      hij is natuurlijk eens meegereden en hij stond daar met open mond 😆

      En dat maakt me dan blij, dat al het werk gelukt is….
      Dus wens iedereen hetzelfde toe
      Soms is het klooien, vloeken en heb momenten gehad dat ik hem wel in brand had
      kunnen steken.
      (want ik kreeg door het snel komen in toeren altijd een rookpluim en hele dikke)
      De weger vloog zo snel naar boven dat hij teveel benzine kreeg enkel bij gas geven).
      Op gewoon toerental 950 rmp was allles perfect volgens de analyser.
      Naar 2 garages geweest en ze konden er niet aan uit….
      Want alle metingen klopte op gewoon toerental.
      Ik kreeg als antwoord, man hij is niet meer orgineel door het lichter
      maken van het vliegwiel en krukas dus de waardes kloppen niet meer.
      Daar sta je dan :wtf:
      Ooit vind je de oplossingen die zelfs niet in de boekjes staan…
      Dus doorbijten afzien en ni opgeven bij zo’n projecten!

      Mooi moris :applaus:

      Was ook een zeer nette 924 en schoon keverke( men zus heeft ook een schoontje)
      Toffe bakskes, wil ik ook ooit eens hebben, alsook een echte mini opgepept dan.

      Maar een carrera ? ZEKER ! :first:

      P.S dat motorke van die kever, dat wil ik niet betalen echt showroom niveau top !

        4 jaar geleden heb ik op dit forum gepost dat ik een 924 had en dat mijn droom een 911 was , nu 4 jaar later is het zover > dromen komen uit als je maar genoeg wilt.

        Even off-topic > een fototje van mijn 924 van 1978 samen met mijn keverke

        [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/Tijdensrondrit.jpg[/IMG]

        En dan mijn eerste thema-motor – op de kever ( ook goud en chroom combinatie )

        [IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/MotorFINbweb.jpg[/IMG]

        @ Peter ; gewoon doen en zeker foto’s posten hé dan kunnen we meegenieten.

        Mvg, Guy

        XXX

          Fuck, opgesmukt natuurlijk… distypie 🙁 weeral 🙁

          XXX

            Hey mannen, voor beiden héél véél respect hoor. Door gasten zoals jullie heb ik de microob te pakken en zal hij ook opgekuist worden. Ik ga wel zo ver niet gaan gezien hij nog goed genoeg is om enkel op te smukken aan de buitenkant. Heb wel wat ideetjes opgestiken van jullie, bedankt. :relaxman: :relaxman: :relaxman:

              Mja maar volgend jaar nog hier en daar de verfijning….
              En je hebt wel een punt met de einddemper weet het.
              Misschien in de toekomst ook verchroomde pot er onder zetten met gewoon eindstuk, ik zie nog wel

              Ja Guy 🙂

              Maar ik kende het verhaal met de hoofdkrukaslagers, ik heb 3 maanden moeten wachten. Want die van mij zijn geen standard en dat was heel moeilijk te krijgen.
              Als ik dat bij jou las, zag ik alle misserie terug voor mijn ogen….
              ben toen naar duitsland gereden want had nog ene gevonden die oude stock had liggen an t’was raak, ik heb ze ook maar 150 eurootjes betaald 8)

              Zo’n carrera zou ik ook wel willen echt superbakken, misschien de volgende 😉

              Ik ga jou topic zeker volgen veel succes

                [quote=”Replica gt” post=112946]Ik ga direct eens piepen si ![/quote]

                😀 Nu begrijp ik de sarcasme op mijn topic 😀

                Ik heb juist je filmpje gezien op youtube en ik moet zeggen : :respekt:

                Dit is de enige juiste manier om een restauratie aan te pakken , alles afbouwen en vervangen wat nodig is .

                Proficiat , mooi werk :first:

                Mvg, Guy

                  Ach ziet er gewoon zo ook goed uit ,en die fuchsen komen nog wel met de 5 gaats :driver:
                  T’ja alleen die rijst uitlaat is me persoonlijk ook wat teveel van het goede, maar ieder zijn ding natuurlijk :respekt:

                    Ik ga direct eens piepen si !

                    XXX

                      Check even de topick Guy’s project SC, daar zie je de combinatie met enkele details in goud op zijn motor… :respekt:

                        Ja idd, had er eerlijk gezegd ook liever fuchsen onder gehad.
                        Maar als ik dat wil doen moet ik andere armen onder achterbrug zetten.
                        + veerpoten vooraan ook vervangen.
                        Ook klein beetje aan de remleidingen en de handrem.

                        Niet zo moeilijk te doen, want denk dit tegen volgend jaar te flikken.
                        Want eerlijk gezegd, remmen zijn nu met de 4 gaats ophanging volledig gereviseerd.
                        Inclusief nieuwe remtrommels achter.

                        Maar kwa remmen ben ik niet echt zo tevreden.
                        Met de motor aanpassingen trekt hij echt wel heel snel op maar ge moet het
                        ook kunnen afremmen hé en dat is niet echt het geval….

                        Ik weet niet of jullie het kennen, bij jullie carrera’s zal dat zeker niet het geval zijn.

                        Maar je geeft gas, krijgt een stomp in de rug en dan zou je een noodrem moeten kunnen maken bv.

                        Awel als ik doortrap en ik moet noodrem doen, dan is deze veeel te lang…
                        Dus is een beetje berekend rijden zo en is niet aangenaam….

                        Dus aanpassing komt er wel.

                        in ieder geval, zeer goede site en tips !

                        Alvast bedankt hiervoor

                        Hoe déja vu ? Heb jij ook een moteurke met goed dan rodondo ?

                        Mag ik dan nu een paar foto’s zien van jullie karren ? :lekker:

                          MMM, een moteurke met wat goud…. strange déja-vu. 😉

                            klikhierop replica fuchsen 15 inch. Staat mooi eronder. 8)

                              Die pijp geeft iets meer PK en echt wel mooi diep geluid…

                              Thanks voor de toffe reactie en het respect

                                Heel veel respect voor je :respekt: alleen, waarom geen fuchsen? En die johnypijp 😕

                                  Knap gedaan …velgen staan ook mooi onder de wagen :first:

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.