Porsche 924 met startprobleem

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 924 Porsche 924 met startprobleem

  • Maker
    Discussie
  • Goeimiddag iedereen
    Ik ben hier nieuw en ben een grote fan van de 924 modelen..
    Heb zeer veel interese in deze wagens en automecanic en daarom heb ik 2 jaartjes geleden een lot van 5 gekocht.
    Allemaal met werk aan..
    Nu was er ene redelijk goed, Heb die zonder problemen naar huis gereden maar heb die direct als tuningproject gebruikt (uitbouw naar gtr + strosek)
    Dom van me want had die beter gekeurd eerst als oldtimer..
    De kits ben ik aant wegplamuren dus ook veel werk.. had ik beter gewoon op gelijmd denk ik?

    Nu wou ik alles mooi lakken onder de motorkap en daarom heb ik alles verwijderd vanop de luchtfilter.. Dus die benzine leidingen die vanop de luchtfilter naar de injectoren lopen heb ik verwijderd om te lakken…
    Nu start de wagen niet meer en weet ook de volgorde niet meer welke leiding naar welke cyclinder moet..? Ik vermoed daar ook een volgorde is?
    Ook is de wagen zonder naft gevallen.. moest die regelmatig verplaatste en zo zonder naft gevallen (had dashboard verwijderd en zo niveau niet gezien)
    Wat kan er juist aan zijn? Ik ken er zeer weinig van, this voorop te leren eigelijk..
    Ik vermoed er nu lucht inzit in de leidingen?? en volgorde van de injectoren en leidingen niet juist is?
    heb een haynes maar vind de volgorde er niet in

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
    • [quote=”Steady Eddy”:1e6j60rg]Ivm dat dak: http://www.924forum.nl/showthread.php?t=2693&page=14 [/quote]

      thx ga morgen ng eens poging ondernemen

          [quote=”BC911″:wdljpezx]Stommere vragen dan de mijne kan je niet stellen 😉 , technisch niveau van mezelf = 0/10. Dus hou je vooral niet in en neem even een kijkje op het nederlandse forum. Daar zal je een hoop informatie vinden.[/quote]

          ja thx… men nonkel is mecanicien… komt al 1 jaar daar is naar kijken want veel kan er niet aanzijn… dan ne maat van men vader komt al 3 maand… eerst zelf proberen en als ik het dan niet vind naar een mecanieker uit de buurt zoeken… die de wagen van men ouders onderhoud doet zo’n dingen niet , te oud :d
          hoop ik er binnekort eindelijk mee kan bollen want is nu al bena 2 jaar in uitbouw… werk er maar 1 a 2dagen in de week aan maar probeer dan wel zoveel mogelijk te doen… meeste werk heb ik aan de carroserie dus

          ng een vraag :d carosserie… men targadak was kapot en lekkend… nu was dat niet te reparen volgens mij omdat was weggeroest…
          eb het dak dichtgelijmt met tek7 en dan voegen toegeplamuurd en erover… mastic barst direct af … had dit wel evrwacht maar hoe kan ik best het dak oplossen…? mss plaat overlassen?

            Stommere vragen dan de mijne kan je niet stellen 😉 , technisch niveau van mezelf = 0/10. Dus hou je vooral niet in en neem even een kijkje op het nederlandse forum. Daar zal je een hoop informatie vinden.

            Zie dat je je daar ondertussen al hebt aangemeld 😀 .

              [quote=”cabrio wim”:3knd40p5]Zal dus K-Tronic zijn, dus hier heb je wat aan denk ik.

              http://www.porsche924-944.nl/924/KJetronic.pdf

              thx morgen eens alles goed lezen en dan eens uitproberen :d
              ja ik zeg het ken er niets van maar de interese is er :p en door men intereses ben ik al ver geraakt… ben ex wielrenner ploegmaat van niels albert zelfs waardoor ik mecanicien bij grote ploege ben geweest :d
              van fietsen heb ik ook alles geleerd uit mezelf…
              echt bedankt.. ben al aan het uitkijken voor via avondschool autotechnieken te leren maar voorlopig is het ng via het internet
              ik hoop ik niet al te verwarende en domme vragen stel

              Wim

                Zal dus K-Tronic zijn, dus hier heb je wat aan denk ik.

                http://www.porsche924-944.nl/924/KJetronic.pdf

                  thx

                  kheb ng 2 vraagjes waar mss iemand van jullie kunnen antwoorden?

                  vraag 1 het luchtfilterhuis waar je de injectoren leidingen en injectoren hebt opstaan… die lopen naar de cyclinders van de motor, juist?
                  Is daar een volgorde voor? en zou die van een wagen van 1981 hetzelfde zijn als die van 1978 want die injectoren zijn anders;

                  vraag 2 zou ik eventueel die injectie dus luchtfilterhuis en leidingen +injectoren zelf van die wagen uit 1981 kunnen wisselen met die van 1978 of moet ik dan ng dingen veranderen of is dat niet mogelijk? die van 1981 zijn met die dunnere leidingen en injectoren met schroefdraad etc

                  die van 81 heeft korstsluiting gehad maar reed ng totk die kabelboom eruit gooide dus mss best ik eens test met het over te bouwen als dit mag tenminste

                    Clichés zijn er om in ere te houden hé. Is Zeeuws Vlaanderen trouwens geen provincie van België 😉 ?

                    Wim

                      Aha, en bedankt hè. 😆

                        Misschien dat ze je hier verder kunnen helpen: http://www.924forum.nl/forum.php. Ik weet het, het is een nederlands forum 😉 , maar der is best heel wat kennis te vinden wat de 924 betreft, en de sfeer is best heel gemoedelijk.

                        Succes.

                          [quote=”cabrio wim”:3fc5t11y]Ben geen 924 man, maar kan je een tip geven voor volgende keer als je weer zulke werkjes gaat doen.
                          LABELLEN. 😉
                          Of met andere woorden, alles merken.

                          Heb zeer veel interese in deze wagens en automecanic en daarom heb ik 2 jaartjes geleden een lot van 5 gekocht.

                          Heb je dan geen voorbeeld meer staan, of iemand in kennissen kring met 924.[/quote]

                          kweet :d labels waren eraf gegaan en heb ng ene staan ja heb ng ene met gesmolte kabelboom en heb hetzelfde aangeslote maar nix

                          Wim

                            Ben geen 924 man, maar kan je een tip geven voor volgende keer als je weer zulke werkjes gaat doen.
                            LABELLEN. 😉
                            Of met andere woorden, alles merken.

                            Heb zeer veel interese in deze wagens en automecanic en daarom heb ik 2 jaartjes geleden een lot van 5 gekocht.

                            Heb je dan geen voorbeeld meer staan, of iemand in kennissen kring met 924.

                          12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.