Porsche 924 op LPG

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 924 Porsche 924 op LPG

• Maker
    Discussie
  • backfire (ontploffing van het mengsel gas/lucht in de inlaatcollector).

Backfire is het ontploffen van een brandstofmengsel in het uitlaatspruitstuk 8) .

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • hallo,

mijn 924 ligt al drie jaar op LPG

Nog geen problemen mee gehad, en trekt nog meer dan goed op 😉 )

Lekker goedkoop cruisen, het is alleen het installatiebedrag dat je moet overwinnen… ik heb het zelf gedaan, enig probleem nu is dat dit niet 100% reglementair is…

veel succes

Hallo ,

Ik rij 11 jaar met een 924 uit 1978 op LPG en ongeveer 25000 km per jaar .
        Na 6 jaar heb ik de motor laten reviseren uit voorzorg maar eigenlijk was het niet nodig .
        Om kort te zijn : Zeer tevreden .

Tip , vraag op uw LPG installatie om terugslagkleppen ( Goeie )

Birdy

een gewoon lpg systeem gaat zonder problemen. Alleen het mengsel rijk genoeg afstellen zodat je geen backfire krijgt. En de prijzen verschillen nogal maar vanaf 1100 Euro kan je al systemen vinden. sequentiële gasinjectie gaat hier niet omdat je hier nog met K-jetronic injectie zit maar daar ben ik niet zekeren van..

S2

[quote=”morgoth924″:3dupq9eh]

backfire (ontploffing van het mengsel gas/lucht in de inlaatcollector).

Backfire is het ontploffen van een brandstofmengsel in het uitlaatspruitstuk 8) .[/quote]

Ik dacht het niet hoor. Eerste uitleg was correct 🙂

Wat jij bedoelt is after-burn 🙂

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.