Porsche 924 Turbo Carrera GT Look 1978

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Te Koop Porsche 924 Turbo Carrera GT Look 1978

• Maker
    Discussie
  • Wagen heeft gedurende 8 jaar stilgestaan en wordt nu verkocht wegens verhuis naar het buitenland. Transport en invoertaksen zijn te kostelijk om de wagen mee te nemen.

023.JPG

029.JPG Meer foto’s zijn te bezichtigen op Kapaza.

Vervangen/gereviseerde onderdelen: “sport”versnellingsbak,een ruilstarter met nieuwe solenoidespoel, remmen vooraan, distributieriem, stabilisatiestang en heel veel andere kleine onderdeeltjes. Verder is de wagen uitgerust met speciale race-verstralers en mistlichten en heel speciale driedelige OZ racingvelgen. De wagen heeft ondertussen al enkele keren gedraaid en gereden maar momenteel zit er ergens nog een fout met een slecht massacontact zodat hij de éne keer wel start en de andere niet. Handremkabel en dakrubbers dienen nog te worden vervangen. Bel vrijblijvend gerust voor de wagen te bezichtigen.
    Verkoopprijs wagen: 3000€

Chassisnummer: 9249400092

The earliest 931 (according to VIN) listed in the registry is: Robbie Piessens Stekene, Belgium PCA Member: No 931 Year: 1979 VIN: 9249400092 Engine ID: 31010106 Market: Europe Color: BLUE Being rebuilt or modified Weekend / Occasional Use Mods: Wheels, Rear spoiler, GT/GTR Body kit, Brake upgrade 924 turbo with Carrera GT look. Special front bumper, integrated airscoop…

Met vriendelijke groeten,
    Danny Van Elst
    Porschegt.JPG

Porsche.JPG

Foto0028.jpg

Foto0025.jpg

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Wim

Van harte gefeliciteerd met de verkoop, al is de reden niet zo leuk.
      Maar wel leuk dat hij weer op het forum verschijnt.

Bij deze zet ik er dan ook een slotje op.

WAGEN IS VERKOCHT ! De nieuwe eigenaar zal zich eerstdaags aanmelden bij het Porscheforum als nieuwe bezitter van een porsche 924 Turbo.
        Langs deze weg wens ik hem nog veel plezier te wensen met de wagen waarvan ik met pijn in het hart afscheid van neem.

Update verkoop: Wagen staat nu een week op verscheidene websites te koop aangeboden; Meer dan 1700 hits van mensen die hem bekeken hebben en slechts 2 mailtjes om meer informatie. Jammer het zo te moeten zien. Wagen zal vanaf maandag te koop worden aangeboden per opbod. Mensen die eventueel interesse hebben gelieve aub een bod door te sturen via personnel mail. Huidige bod staat op 2000€ maar zou hem graag bij een echte liefhebber terecht zien komen. Wie geeft onze jongedame aub een eerlijke kans. Iemand ????

Afscheid219.JPG

Ben blij om op deze manier het verleden van deze wagen te leren kennen; distributieriem is ook net vervangen; maar zo wordt het nog moeilijker om hem te laten gaan. 🙁

Bewijst nog maar eens “ons kent ons” 😉

jep klopt, voor Robbie was hij van Frank,
                die heeft de auto zo gemaakt.
                als ik niet mis ben was het een van de eerste 924 turbo’s ooit gemaakt.
                ik dacht me te herinneren, motor no 7 van de turbo’s?

Als ik niet mis ben heeft Frank er indertijd ook eeen andere wastegate op gestoken, en het ding reed toen echt wel als een trein (ca 1992) vandaag heb je GTIkes die ook heel wat PKs hebben,
                maar dit blijft een specialleke.
                en snel, wel aangeraden als Danny het niet gedaan heeft is distributieriem vervangen.

Wim

[quote=”JoeBar_S2″ post=95519]@Cabrio Wim, jij kent hem ook[/quote]

Had al een vermoeden, maar wist het niet zeker.
                  Is dus nu bevestigt bij deze door Danny zelf.

Ik heb de wagen gekocht bij “Van Kessel Porsche” te Deurne Nederland, dewelke hem hebben overgenomen van Robin Piessens(RIP)uit Stekene.

Ik ken deze wagen al 20 jaar , toen ik 18 was heb ik hier ook aan gewerkt en mee gereden…
                      Weet wie de vorige eigenaar was ( nooit ingeschreven)
                      En de eigenaar ervoor ken ik ook, weet ook wat er allemaal aan en bij was toen hij verkocht werd . En de reden van verkoop vrige 2 eigenaars.
                      Heb zelfs een originele 924 Carrera GT gekocht waarvan de carroserie kapot was om eventueel de motor over te bouwen 1,5 jaar geleden maar is er niet van gekomen.

@Cabrio
                      Wim, jij kent hem ook

Wim

Dat heb ik toch niet geschreven dat je niks gedaan hebt aan de auto, en hoe lang je hem hebt.
                        Het ging gewoon om de binnenkomst van je, eerste post en je dumpt je waren hier neer om te verkopen.
                        En zo hebben we er velen gehad, hit en run, en dat willen voorkomen.
                        Ik respecteer als geen ander mensen die aan hun eigen wagen werken.

In ieder geval welkom op het forum na de mooie voorstelling. :applaus:

Kleine rechtzetting Wim; ik heb de wagen zelf nog maar een goed jaar in mijn bezit en ben er ongeveer dezelfde tijd mee bezig geweest om alle stukken die mankeerden bij elkaar te zoeken en onder de wagen te plaatsen. Elk uurtje vrije tijd van het laatste jaar werd aan deze wagen besteed !!!

PB

Mushroom, wacht tot je 10 jaar getrouwd bent, dan zeg je net hetzelfde. :happy:

En terug open na deftige voorstelling…

Welkom op het forum.
                              Persoonlijk vind ik het wat vreemd om over een schatje te praten en hartzeer terwijl de wagen al 8 jaar stilstaat… 😕

Wim

Welkom Danny, maar we zijn hier geen verlengde van Kapaza, Marktplaats of welke andere verkoopsite van auto’s.

Dus stel je even voor in daarvoor vermelde draadje, zo niet dan word deze advertentie geveegd.

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Het onderwerp ‘Porsche 924 Turbo Carrera GT Look 1978’ is gesloten voor nieuwe reacties.