Porsche 924S

  • Maker
    Discussie
  • Paar maand geleden een Porsche 924S gekocht op een veilingsite. In ’86 voor de eerste keer in dienst en in ’96 uit verkeer genomen. Sindsdien niet meer gereden. Dus een beetje een gok gewaagd daar ik niet zeker was van de mechanische toestand van de Porsche. Nu die valt best wel mee, er was mij gezegd dat die weinig km had en alles wijst ook in die richting.
    Op de teller staat 7567 km, dus waarschijnlijk 107567km. Doordat die in een schuur heeft gestaan die niet echt droog droog was is er vooral veel werk aan om alles los te maken en opkuiswerk. Vliegroest op ophanging, vast zittende remmen enz.
    Motor zit niet vast en de inlaatkleppen blinken zelfs na het demonteren van het inlaatspruitstuk.
    Opties zijn elektrische spiegels en turbo stoelen (naar wat ik heb horen vertellen een vrij dure optie was).
    In aftermarket hebben ze wel ooit een klapdakje gezet van britax. Was in de jaren 80 wel populair maar om dat nu op een Porsche te doen :wtf: Nu ja het is wel goed gedaan en proper afgewerkt maar persoonlijk had ik liever een targadak gehad 😉

    Waarom dat ik deze gekocht heb, het is een witte (alpine weis) en de turbo stoelen.

    Attachments:
    • Porsche.jpg
    • foto.jpg
15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 141)
    • IDD
      Nog erger, geleverd in OPC Köln in december 1987 en de maand nadien meteen uitgevoerd naar Nederland. Duitse wagen met Duitse Fahrzeugbrief, maar nooit in Duitsland ingeschreven.

        Ken nog iemand die niets heeft gehad, maar het ging hier om een oorspronkelijk amerikaans model en misschien dat het daar aan ligt. Die van u is ingevoerd vanuit Nederland 💡

          Alle olie-&benzineleidingen zijn nu wel vervangen, maar ben ik nu de enige die niet aangeschreven werd? Vreemd, want de witte is bekend bij OPC Carrerra Motors.

            Net terug van Porsche center Paal, een uurtje moeten wachten en terug naar huis met een maagdelijk nieuwe benzineleiding 😀
            Mooie showroom met veel mooie Porsches :coolness: zeker die gt3 rs in het oranje was :lekker:

              Benzineleiding die op de demper van de injectierail zit. Is een korte leiding met 2 koppelstukken. Ik had die al vervangen vorig jaar daar ik benzineleidingen van 30 jaar zo wie zo niet betrouw maar krijg toch een nieuwe blijkbaar, of anders gezegd ik moet ze alsnog laten vervangen. Volgende week wordt deze vervangen.

              onderdeel: 944 110 413 02

                kheb net dezelfde brief gehad maar mijn wagen (ook ’86) is altijd ingeschreven geweest.
                ben wel benieuwd over welke “verbetering” ze het hebben na 30 jaar.

                grt,

                lennard

                  Nu heb ik eens een reportage van Porsche gezien en waar de woordvoerder toen toch redelijk fier was om te zeggen dan nog een groot deel van de ooit geproduceerde Porsche’s nog steeds in omloop waren. Zal een soort ere zaak zijn zeker. Nu ben wel benieuwd wat het zal inhouden, zal volgende week eens contact opnemen.

                    Ik heb dezelfde brief gehad. 😆

                    En ook mijne heeft een 16 jaar stil gestaan voor 2013, dus kan wel zijn dat wij ergens een terugroep actie gemist hebben…
                    Wel zo netjes dat Porsche ons contacteert erover. :up:

                      als het gratis is……kan het geen kwaad, eh

                        Niet zo lang, 8/02/2016 opgesteld. Heeft van 1996 tot 2014 stil gestaan en in die periode ook niet ingeschreven. Dus heeft Porsche nu gezien dat die terug ingeschreven is en daarom deze brief stuurt?

                          hoe lang is deze brief reeds onderweg?

                            Deze morgen een brief in de bus, mijn vrouw ” hier een brief van Porsche aan u gericht, reclame zeker. Ik denk reclame van Porsche op naam voor mij :think:

                            IMG_0505.jpg

                            Dus wat moet ik mij hierbij voorstellen, dat vroegere terugroep acties nog worden uitgevoerd op een Porsche van 1986 😯
                            Vooral het zinnetje: Indien er kosten verbonden zijn aan deze interventie vallen deze uiteraard ten onze lasten :mrgreen:

                            Nog iemand hier ervaring mee?

                              Update Rose passion, helaas weeral keerring die bij rosé passion besteld was lek. Ondertussen vervangen door origineel en jawel droog. Dus voor mij geen Rose Passion meer, ondanks de mooie website en vlotte service.

                                Even waarschuwen over Rose Passion! Ik heb bijna al mijn onderdelen hier besteld en tot nu toe zeer tevreden maar… Ik heb daar dus ook mijn spanrollen en meeloop rollen van de distributie- en balansasriem besteld en de spanrol van de distributieriem en de meeloop rol zijn na 2000 km slecht!!

                                Nu daar stond ook geen enkel merk of nr op en vond dit toen al verdacht maar ja tot nu toe altijd tevreden over de kwaliteit van de onderdelen. Dit is ook het vervelende bij RP er staat nooit bij welk merk het onderdeel is.
                                Dus best wat opletten als het over belangrijke onderdelen gaat, of anders origineel bestellen :mrgreen:

                                  Brandstofslangen vervangen onder de motorkap, en het was nodig ondanks uitwendig niets te zien was. Dus 924S, 944 rijders u zijt gewaarschuwd :what:

                                  De kleine brandstofslang aan de injectorrail heb ik vervangen door een originele (was nog redelijk in prijs 🙄 ). Voor de slangen die op de ijzeren benzineleidingen geperst zitten was dit geen optie wegens belachelijk duur 😯
                                  Daarom de toevlucht gezocht in de race- tuningwereld waar men met an- fittingen zelf brandstofleidingen samen stelt. Mijn ijzeren benzineleiding was nog goed dus moest niet vervangen worden, maar de slangen zitten op de benzineleidingen geperst en doordat die leiding in één stuk is kun je die niet even eronderuit halen. Daarvoor moet de ophanging eronderuit :bounce:

                                  Dus zocht ik een oplossing zonder de leiding te moeten verwijderen en die bestaat er door een an- fitting rechtstreeks op de benzine leiding te zetten.https://www.youtube.com/watch?v=r02AKbp2WMY&list=UUjHdq-roRQIEca_vTN0tOeg
                                  Daarna kun je zelf een slang op maat maken.

                                  IMG_0163.jpg

                                  IMG_0164.jpg

                                  Er bestaan ook slangen in zwarte nylon als buiten mantel en an- fittingen in het zwart, die wou ik eigenlijk plaatsen maar dan moest ik ze via internet bestellen en had ik ze niet op tijd.
                                  Dus dan maar gebruikt was ze hadden liggen. :mrgreen:
                                  Voor een 90 euro waren we gesteld.
                                  De koord lagen van mijn oude leidingen waren bruin aan het worden (rot) wat je alleen zag wanneer je ze doorsneed.

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 141)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.