Porsche 924S

• Maker
    Discussie
  • Paar maand geleden een Porsche 924S gekocht op een veilingsite. In ’86 voor de eerste keer in dienst en in ’96 uit verkeer genomen. Sindsdien niet meer gereden. Dus een beetje een gok gewaagd daar ik niet zeker was van de mechanische toestand van de Porsche. Nu die valt best wel mee, er was mij gezegd dat die weinig km had en alles wijst ook in die richting.
    Op de teller staat 7567 km, dus waarschijnlijk 107567km. Doordat die in een schuur heeft gestaan die niet echt droog droog was is er vooral veel werk aan om alles los te maken en opkuiswerk. Vliegroest op ophanging, vast zittende remmen enz.
    Motor zit niet vast en de inlaatkleppen blinken zelfs na het demonteren van het inlaatspruitstuk.
    Opties zijn elektrische spiegels en turbo stoelen (naar wat ik heb horen vertellen een vrij dure optie was).
    In aftermarket hebben ze wel ooit een klapdakje gezet van britax. Was in de jaren 80 wel populair maar om dat nu op een Porsche te doen :wtf: Nu ja het is wel goed gedaan en proper afgewerkt maar persoonlijk had ik liever een targadak gehad 😉

Waarom dat ik deze gekocht heb, het is een witte (alpine weis) en de turbo stoelen.

Attachments:
    • Porsche.jpg
    • foto.jpg
15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 141)
    • Ik heb er nu al verschillende keren van genoten en het is een zeer aangename auto om mee te rijden :up:
      In het begin had ik meer verwachtingen, viel zelfs een beetje tegen maar was toen wel voorzichtig doordat er nieuwe lagers inzaten en nieuwe zuigerveren alsook de distributieriem waar ik nog niet zeker over was qua spanning.
      Ondertussen hebben we de wolf al eens wakker gemaakt 👿 en ja ondanks de bescheiden 150 pk is het wel leuk speelgoed moet ik zeggen. 😀

Geniet ervan. Nooit mee gereden,maar ik lees alleen leuke dingen over de S.
        Grt

Hendrick gij hebt wel 10 paarden meer hè :mrgreen:
          Nu ik zou eerst eens mijn distributieriem willen laten nachecken of die op juiste spanning staat. Daarna zal ik weleens de wolf wakker maken. 😈

Je kan ook hoog in toeren gaan en pas dan schakelen wanneer je hoort de wolven huilen. Wel voorzichtig opwarmen.

Is nu weer mooi uitgelijnd, nog eens een testritje gedaan en trek wel soepel op. Valt wel op dat je het gas pedaal vlot moet indrukken, vloeren dus om hem echt wakker te maken. Een beetje lijk een diesel.

Nu heb ik de motor nog niet teveel gejend, wil die eerst wat inrijden maar is een leuke tourwagen.

mooi werk geleverd steri :applaus:

Leuk, leuk, leuk! 😀

Veel plezier morgen… 😉

Thanks!!

[quote=”steri2311″ post=164058]… maar dit jaar wil ik rijden 🙂
                      …[/quote]

Bekend gevoel. :respekt:

:applaus: :applaus: :applaus:

Big day vandaag, naar de keuring na iets meer dan een jaartje werk. Resultaat….. gewoon top :coolness:
                          Remmen, ophanging, lichten (thuis op de garage muur afgesteld),… gewoon perfect :happydance:

Was wel spannend had nog niet gereden met de wagen als alleen de straat op en af, dus afwachten wat die op de weg ging doen? Werkte de boite in alle versnellingen, geen kraken of andere gekke dingen? Hij deed het dus goed. Nu morgen nog uitlijnen en we kunnen eens goed testen 🙂

De neus is terug compleet, spatborden samen met bumper en spoiler terug erop gezet. Verder spuitnevel en oneffenheden in de lak verwijderd vooral dat laatste neemt tijd in beslag. Het resultaat is redelijk goed, wordt toch nog eens volledig herspoten naderhand, maar dit jaar wil ik rijden 🙂
                            Nu nog tapijten interieur reinigen en nog wat kleine prul en hij zou rijklaar moeten zijn.

Hoi, nog iets gebeurd intussen?

Ik kende dat type niet voor ik hier op forum kwam. Bij de Sproetjesrit voor het eerst gezien. Wat een ontzettend leuke wagentjes zijn dat, lekker apart!! :salut:

Mijn maat, jack-in-the-box, heeft een 924 S 1986 gekocht. Uit het verkeer getikt in 1992 met 75 000 km.
                                  Wij zullen er opnieuw een juweeltje van maken…

:music: :driver: :music:

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 141)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.