Porsche 924S

  • Maker
    Discussie
  • Paar maand geleden een Porsche 924S gekocht op een veilingsite. In ’86 voor de eerste keer in dienst en in ’96 uit verkeer genomen. Sindsdien niet meer gereden. Dus een beetje een gok gewaagd daar ik niet zeker was van de mechanische toestand van de Porsche. Nu die valt best wel mee, er was mij gezegd dat die weinig km had en alles wijst ook in die richting.
    Op de teller staat 7567 km, dus waarschijnlijk 107567km. Doordat die in een schuur heeft gestaan die niet echt droog droog was is er vooral veel werk aan om alles los te maken en opkuiswerk. Vliegroest op ophanging, vast zittende remmen enz.
    Motor zit niet vast en de inlaatkleppen blinken zelfs na het demonteren van het inlaatspruitstuk.
    Opties zijn elektrische spiegels en turbo stoelen (naar wat ik heb horen vertellen een vrij dure optie was).
    In aftermarket hebben ze wel ooit een klapdakje gezet van britax. Was in de jaren 80 wel populair maar om dat nu op een Porsche te doen :wtf: Nu ja het is wel goed gedaan en proper afgewerkt maar persoonlijk had ik liever een targadak gehad 😉

    Waarom dat ik deze gekocht heb, het is een witte (alpine weis) en de turbo stoelen.

    Attachments:
    • Porsche.jpg
    • foto.jpg
15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 141)
    • goe bezig. :up:

        Ik moet eerlijk zeggen dat ik erger had verwacht. De binnenkant van de spatborden zaten goed aangekoekt met modder, zeker de voorste. Je zou denken dat ze in het veld aan het crossen zijn geweest. Meestal zit achter die modder niet veel goeds, zeker als die er lang zit en zo lang vocht heeft vast gehouden. Nu het voordeel bij die van mij is dat die lang in een schuur heeft gestaan waar het vocht heeft kunnen opdrogen. De paar plaatsen waar de beschermlaag beschadigd was zit enkel oppervlakkige roest.

          Des te beter. Bij mij zat er een blaas op de rand.

          Ik heb eruit geleerd dat ik vooraleer de wagen te stallen per wielnis voor en achter een halve emmer water gooi.
          Er zit onverwachts echt veel modder in alle hoekjes en kantjes na een beetje rijden, zelfs na 2 weken onder dak is dat dan nog altijd vochtig. 😐

          Echte *porsche *luv wassen de wagen wreed vaak. (Stafrijm.)

            Achteraan nog eens gekeken en de kitnaden zijn nog perfect inorde :up:

              [quote=”Mart” post=161555]Even een vraagje over de schokbreker in beeld. Hoeft daar geen mofje overheen?[/quote]

              Daar zit een mof als je goed kijkt, maar doordat de veerpoot nu volledig is uitgerekt lijkt het wel zo.

                :applaus: goed bezig en fijn dat hij weer :music: maakt

                  Even een vraagje over de schokbreker in beeld. Hoeft daar geen mofje overheen?

                    Zal zeker nog eens kijken, wel al bijgewerkt aan de bevestiging van de achterwiel ophanging. Nu de kit naden zijn nog in goede staat op hier en daar een scheurtje, tot nu toe in de batterijbak en aan de voorste spatborden.

                      Hmm.
                      Kijk best ook eens aan de achterwielen, tussen buitenkoetswerk en felsrand of er geen kit loslaat.

                      IMG_1411klein.jpg

                      Is bij mij links (nodig) en rechts (preventief) bijgewerkt. Rest van de bodem was OK. (Foto toont de voorkant van de achterste wielnis rechts, kijk best ook goed vanachter.)

                        Nog wat werk gedaan aan de 924S. De voorste spatborden afgenomen na lang twijfelen of ik dit zou doen maar omdat ik zag dat het linkse spatbord al ooit vervangen was (originele kit was verwijderd) dan toch maar gedaan. Het voordeel is nu wel dat ik de binnenkant goed zuiver kan maken en controleren. Zag er goed uit, alleen lichte roestvorming hier en daar, dus geen tevergeefse moeite dus
                        IMG_0017.jpg
                        na verwijdering spatbord

                        IMG_0018.jpg
                        na kuis werk

                        IMG_0031.jpg
                        roest bijgewerkt

                        ben

                          hallo,

                          ik heb een wa probleempjes met mijn 924 turbo

                          – er spuit olie uit de luchtfilter

                          – motor loopt onregelmatig maar loopt goed als ik de darm recht op de luchtfilter los koppel (komt witte rook uit de darm)

                          mss weten julie raad?

                          alvast bedankt

                            Houston, we have lift off :up:

                              Geen katalisator en originele uitlaat. Bij de rvs uitlaat of sportuitlaat zoals die bij rose passion heet klinkt het zwaarder. Plus de microfoon van mijn gsm zal ook al een vertekend beeld geven zeker 😉

                              Bedankt Wes, heeft ook bloed zweet en net geen tranen gekost 😆

                                It’s alive… Alive I tell you! Mhuahahahahaaaaa…!!! 😈

                                Proficiat! 😀 :up:

                                  Fijn; :up:

                                  1986 klinkt helemaal anders dan 1988 blijkbaar. Bij mij is het starten een veel doffere roffel.
                                  Heb je een katalysator? Ik van fabriekswege niet en de mooie RVS knalpot zal wel niet de oorspronkelijke zijn.

                                  De hoge toerentallen klinken wel ongeveer hetzelfde, fluit ook, maar een beetje ieler.

                                15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 141)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.