Porsche 924S

  • Maker
    Discussie
  • Paar maand geleden een Porsche 924S gekocht op een veilingsite. In ’86 voor de eerste keer in dienst en in ’96 uit verkeer genomen. Sindsdien niet meer gereden. Dus een beetje een gok gewaagd daar ik niet zeker was van de mechanische toestand van de Porsche. Nu die valt best wel mee, er was mij gezegd dat die weinig km had en alles wijst ook in die richting.
    Op de teller staat 7567 km, dus waarschijnlijk 107567km. Doordat die in een schuur heeft gestaan die niet echt droog droog was is er vooral veel werk aan om alles los te maken en opkuiswerk. Vliegroest op ophanging, vast zittende remmen enz.
    Motor zit niet vast en de inlaatkleppen blinken zelfs na het demonteren van het inlaatspruitstuk.
    Opties zijn elektrische spiegels en turbo stoelen (naar wat ik heb horen vertellen een vrij dure optie was).
    In aftermarket hebben ze wel ooit een klapdakje gezet van britax. Was in de jaren 80 wel populair maar om dat nu op een Porsche te doen :wtf: Nu ja het is wel goed gedaan en proper afgewerkt maar persoonlijk had ik liever een targadak gehad 😉

    Waarom dat ik deze gekocht heb, het is een witte (alpine weis) en de turbo stoelen.

    Attachments:
    • Porsche.jpg
    • foto.jpg
15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 141)
    • Ik weet dat het risico’s inhoud maar het zwart dat er op zat was zeer hardnekkig, we zullen zien wat het geeft.

      Wim

        [quote=”steri2311″ post=156450] Tenslotte van miserie maar synthetische thinner gebruikt

        Agressiever zou ik niet gaan want dan is de lak er ook aan vrees ik :wink:[/quote]

        Ik denk dat dit al op het randje was, was door de warmte van je motor kan door de reststoffen die er nog inzitten da lak gaan craquleren.

          ben

            hallo,

            ik wou pas mijn porsche 924 turbo van 1979 opstarten na 12 jaar stil te hebben gestaan

            de belangrijke dingen hebt ik, gedaan voor dat ik hem heb proberen te starten,

            maar als is hem start draait hij op een zeer laag toerental zo laag dat hij stilvalt tenzij ik wa gas geef , als ik de motor aan hou door wat gas te geven ( rond 1000 toeren ) valt de motor na 5 min ook stil

            weten jullie raad?

            avast bedankt !

              Begonnen met een spuitbus op biologische basis met citroen geur, rook zeer lekker. Dat ging vrij redelijk moet ik zeggen maar kostelijk in gebruik. Dan overgeschakeld naar wasbenzine, rook minder lekker. 😆 Dat ging, vond ik minder goed dan het eerste. Tenslotte van miserie maar synthetische thinner gebruikt, stinkt verschrikkelijk maar in de buiten lucht doen baar.
              Dat ging behoorlijk en het enige waar ik het zwart op de lak mee af kreeg.

              Agressiever zou ik niet gaan want dan is de lak er ook aan vrees ik 😉

                Met welke product heb je de onderkant van uw motorkap gereinigd? Lijkt me wel een goed product te zijn! :respekt:

                  Vandaag 2,5u bezig geweest om de binnenkant van de motorkap zuiver te krijgen. Amai wat een plakboel van die isolatie die er tegen hing :puke: Dacht eerst terug isolatie te plaatsen maar ga het toch laten nu ik zie wat een kut gedoe om dat goedje eraf te krijgen.

                  Het resultaat is wel bevredigend 8)

                  2014-01-22-356.jpg

                    Had ik nu toch net zeker die nr eindelijk kunnen aflezen, na mij in een bocht te wringen, is Steady Eddy mij voor 👿

                    Mercikes he Eddy :up: trouwens interessante website.

                      +1
                      :drink:
                      (Moet toch dringend dat lijstje aanmaken.)

                        Zal nog ne keer helpen: 803 957 855 B (uit PET gewone 924 gehaald).
                        Ook te vinden bij http://www.teile.com

                          Net nog een op rose passion gekeken, maar daar staat de pet nr niet bij. Wel terug leverbaar vanaf 15/03/2014.
                          http://www.rosepassion.com/nl/cat/piece/P10591

                            Nummer XXX 957 855 B moet ik nog uitzoeken en vind het niet in de 1988 924S PET.
                            Wat lees jij af?

                              Ja juist zoals die van mij.

                              Rubber ruitenwisserstekker heb ik nog niet vervangen, had die besteld met rose passion met nog andere onderdelen maar kreeg een aantal dagen erna melding niet meer leverbaar dus moet ik nog op zoek of iemand die nog kan leveren. Voorlopig behandeld met WD40, dat houd het vocht wel even tegen.

                                ‘k Meen dat je ook last hebt van een verstorven rubberen stekkerhoes aan je ruitenwissermotor. Heb je die al vervangen?

                                IMG_1068.JPG

                                  Geeft niet, ik denk dat ik het juist gemonteerd heb maar ben niet heel zeker.

                                15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 141)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.