Porsche 924S

  • Maker
    Discussie
  • Paar maand geleden een Porsche 924S gekocht op een veilingsite. In ’86 voor de eerste keer in dienst en in ’96 uit verkeer genomen. Sindsdien niet meer gereden. Dus een beetje een gok gewaagd daar ik niet zeker was van de mechanische toestand van de Porsche. Nu die valt best wel mee, er was mij gezegd dat die weinig km had en alles wijst ook in die richting.
    Op de teller staat 7567 km, dus waarschijnlijk 107567km. Doordat die in een schuur heeft gestaan die niet echt droog droog was is er vooral veel werk aan om alles los te maken en opkuiswerk. Vliegroest op ophanging, vast zittende remmen enz.
    Motor zit niet vast en de inlaatkleppen blinken zelfs na het demonteren van het inlaatspruitstuk.
    Opties zijn elektrische spiegels en turbo stoelen (naar wat ik heb horen vertellen een vrij dure optie was).
    In aftermarket hebben ze wel ooit een klapdakje gezet van britax. Was in de jaren 80 wel populair maar om dat nu op een Porsche te doen :wtf: Nu ja het is wel goed gedaan en proper afgewerkt maar persoonlijk had ik liever een targadak gehad 😉

    Waarom dat ik deze gekocht heb, het is een witte (alpine weis) en de turbo stoelen.

    Attachments:
    • Porsche.jpg
    • foto.jpg
15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 141)
    • :sleep: Beloofde foto’s volgen, steri2311. 😳

      Nog niet vergeten, maar er kwam wat tussen. (edit) EINDELIJK. Wel een beetje overbelicht dus.

      Maar van passagierszijde …
      IMG_1069.JPG

      en bestuurderszijde …
      IMG_1070.JPG

      … ziet het er wel uit zoals bij jou.



          Bedankt voor de foto in mijn draadje.
          Deze avond net terug van zakenreis en na tijd voor het gezin nu eerst op PF.
          De 924S staat een dorp verder bij de carrossier die het P-ding *luv helpen keuren heeft. Ten laatste zaterdag ga ik langs en weet je het.(En als ik vroeger thuis ben dan mijn koetswerkspecialist uithuis, zelfs vrijdagavond)

            Zal ik sebiet eens doen Hendrik.

            Kunt ge eens bij uwe kijken of de stekkers van de TDC en RMP sensor achteraan tegen het schutbord zo gemonteerd zitten?

            DSC_6470.JPG

            DSC_6471.JPG

              Klinkt mij bekent Hendrik. Blijkbaar is vocht een punt bij een tranasaxale.

                Als je tijd hebt, kan je dan aub eens een mooie foto plaatsen van de overgang van binnenzijde deur naar buitenkant aan de B-stijl in mijn draad? Dank je.

                Die elektrische verhalen bij 924/944/… schijnen vaak terug te voeren op te dunne kabeltjes en slechte massapunten. De wonderbaarlijk omgekeerde polariteit na gewoon stekkertje losmaken, gaat mijn petje te boven. Wat ik zelf wel merk is dat de elektrische installatie zich anders gedraagt bij vochtigheid. Een meter bewasemt dan zelfs gedeeltelijk vanbinnen en de elektrische zijspiegels haperen soms. Eens ik dan een tijdje gereden heb en alles verlucht en opgewarmd is, zelfs bij hevig regenweer, loopt het vlekkeloos. Voor het werklichtje onder de motorkap geldt het omgekeerde. 🙁 (Ik heb daar wel nog geen contactspray gespoten op lamphouder en schakelaar.) Dus die aardingspunten staan op mijn lijst.

                  Het straffe is dat ik dit niet precies weet 😕 maar heb een vermoedden.
                  Het zat zo; na een eerste start poging wou die totaal niet aan gaan; gewoon geen kick. Dus eens kijken of hij vonk heeft zoals ze dat zeggen op het 944 forum 😀 en jawel er was vonk.
                  Dan het volgende krijgt die voeding, nee dus en daar zat het probleem. Nu ik wist dat die ontsteking had maar staat die goed en voldoende? De eerste tip van het 944 forum spuit eens startpilote of remmenreiniger in de inlaat en kijk of die daar wilt op draaien. Daar draaide die dus op wel niet lang natuurlijk, ik moest juist een indicatie hebben.
                  Dan terug naar de injectie, worden de injectoren aangestuurd? nee dus. Kan je testen door een testlampje op de injectorstekker te zetten en dan moet die flikkeren. De spanning op beide polen van de stekker was 12V dat was volgens sommige van het 944 forum normaal daar de motronic deze aanstuurt door ze naar de massa te schakelen. Volgens de werkplaatshandboek van Porsche moest er maar op één pool 12v staan.
                  Tweede probleem was dat de benzinepomp niet werd bediend tijdens starten, maar ook hier is het de motronic die dat stuurt.

                  Dan maar de verschillende ingangsignalen aan de motronic nagaan voor zover mogelijk met een multimeter en die waren goed. Dus ging mijn eerste gedachte naar een kapotte motronic. Tot ze op het 944 forum zeiden van trek eens alle stekkers van uw injectoren los en kijk eens of ze niet vast zitten door ze rechtstreeks aan 12V te hangen en horen of ze klinken. Als je dit doet wel niet te lang, eerder even aanraken en dan moet die meteen tikken. Dat deden dus 3 van de 4. De vierde losgekregen door er licht op te kloppen.

                  Toen maar eens opnieuw de spanning op de stekkers gemeten en ineens staat er maar op 1 pool spanning :think:
                  Alle stekkers er terug op en toch nog eens proberen en jawel :driver:

                  Dus wat nu echt de reden was…. misschien die ene vastzittende injector?

                  Het komt blijkbaar meer voor bij lange stilstand dat die nukkig zijn om te starten 😈

                  Wim

                    Nu was ik je net voor, bij de targe jij mij :mrgreen:

                      [quote=”steri2311″ post=155468]…Na wat zoekwerk en tips van het Porsche 944 forum (waarvoor zeer dankbaar) … dacht echt dat de motronic naar de haaien was maar gelukkig niet.[/quote]

                      wat was het dan wel? we zijn nooit te oud om bij te leren 😉

                      EDIT: sorry Wim, je had net ietsje sneller op de knop “toevoegen” gedrukt dan ik.

                      Wim

                        En wat was nu het probleem. 🙄

                        Misschien ook leuk om dit even te delen. 💡

                          It is alive and kicking :happydance:

                          Na wat zoekwerk en tips van het Porsche 944 forum (waarvoor zeer dankbaar) is hij na een schoonheid slaapje van iets meer dan 10 jaar tot leven gekomen. Het zag er even slecht uit, dacht echt dat de motronic naar de haaien was maar gelukkig niet.

                          Dan even de garage uit gereden gedraaid op straat en terug binnen, hij is nog niet echt straat legaal zie je :mrgreen:

                          De motor draait rustig, gaat vlot in de toeren met gas geven; dus meer moet dat niet zijn he.

                            Een ziekte he 😀 Ja Hendrik is wel een goed idee dan kan je de afwatering controleren en vooral de kitnaden of die nog allemaal oke zijn.

                              Hmm, mooi werk. :respekt:

                              (Uitslover!
                              😕
                              )

                              Mijn afwatering en brandschot nog eens beter poetsen dan maar.
                              :mrgreen:

                                Staat proper!! 🙂

                                  Het zwart in de batterijbak is de kit waar de lak weg is maar de originele kit is nog zeer goed moet ik zeggen, moesten er twijfels zijn of ik wel goed gepoetst heb 😉

                                15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 141)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.