Porsche 924S

  • Maker
    Discussie
  • Paar maand geleden een Porsche 924S gekocht op een veilingsite. In ’86 voor de eerste keer in dienst en in ’96 uit verkeer genomen. Sindsdien niet meer gereden. Dus een beetje een gok gewaagd daar ik niet zeker was van de mechanische toestand van de Porsche. Nu die valt best wel mee, er was mij gezegd dat die weinig km had en alles wijst ook in die richting.
    Op de teller staat 7567 km, dus waarschijnlijk 107567km. Doordat die in een schuur heeft gestaan die niet echt droog droog was is er vooral veel werk aan om alles los te maken en opkuiswerk. Vliegroest op ophanging, vast zittende remmen enz.
    Motor zit niet vast en de inlaatkleppen blinken zelfs na het demonteren van het inlaatspruitstuk.
    Opties zijn elektrische spiegels en turbo stoelen (naar wat ik heb horen vertellen een vrij dure optie was).
    In aftermarket hebben ze wel ooit een klapdakje gezet van britax. Was in de jaren 80 wel populair maar om dat nu op een Porsche te doen :wtf: Nu ja het is wel goed gedaan en proper afgewerkt maar persoonlijk had ik liever een targadak gehad 😉

    Waarom dat ik deze gekocht heb, het is een witte (alpine weis) en de turbo stoelen.

    Attachments:
    • Porsche.jpg
    • foto.jpg
15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 141)
    • Foto’s na wat kuis werk.

      DSC_6460.JPG

      DSC_6462.JPG

      DSC_6461.JPG

      Ik weet de oliedop is vuil, maar die was maagdelijk euh geel 😀

        Als update dit ook hier even posten.

        :bounce: :bounce: :bounce: Jawel ik vrees dat ik ook prijs heb. Ik had gehoopt vandaag na meer dan 10 jaar er terug leven in te brengen, maar nougabollen. :bounce:

        Nu alles gecontroleerd wat er maar te condoleren valt met mijn simpele multimeter, maar kom iedere keer terug richting motronic. De klote is dat ik niet 100% zeker ben, dus het was handig als ik mijne motronic kon testen bij iemand anders of omgekeerd maar ik heb niemand 😥

        Dus Karl 911 ben wel geïnteresseerd in uw ervaring als ge uw motronic terug hebt. :salut:

        Ik wou wel op termijn een 2de motronic aanschaffen als reserve als de 924S mij echt bevalt 😉 maar godverdomme niet nu direct he :bounce:

          Als we eens bezig zijn dan maar door he 😀

          Er zijn internetsite’s waarbij ik mij afvraag hoe ze nog iets verkocht krijgen als je de prijzen vergelijkt.

            De kosten lopen al snel op als ge bezit zijt eh 🙂 Zeker als ge is kijkt naar die onderdelen van pimpmyporsche, die zijn wel belachelijk duur vind ik…

            Ferm bezig wel zo te zien!! 😀

              Goe bezig!! :up:

                Dashbord weer compleet met nieuw contactslot, was gekraakt omdat ze waarschijnlijk sleutels kwijt waren, draden radio ook inorde, alleen nog de radio.

                DSC_6282.JPG

                Verder ruitenwisser compleet verwijderd en eveneens de aanjager van de verwarming kwestie van fatsoenlijk te kunnen poetsen.

                DSC_6277.JPG

                DSC_6276.jpg

                Verder startmotor gereviseerd, nieuwe brandstofpomp gemonteerd, alleen pech met de brandstofleiding waar de benzine uitspoot bij het activeren van de pomp. :bounce: Anders had ik al eens kunnen starten.

                Dus eens gekeken wat brandstofleidingen kosten 😯 are they nuts!
                Hoe korter de leiding, hoe duurder, toch bij rose passion.

                Nu ik was toch van plan ze te vervangen (zien er thans nog zeer goed uit) maar had daar nog even willen met wachten.

                En zo dikt de rekening aan 👿

                  Het voordeel achteraf is dat je je auto kent 😀 Was ook in eerste instantie niet de bedoeling om zo drastische te werken maar nu ben ik wel zeker en voor mij ook wel een beetje een ontspanning :popcorn:

                    Wat een klussen man! Maar dan weet je wel waar je aan toe bent. Leuk om te volgen.

                      Dashbord verwijderd en dit ging bangelijk vlot moet ik zeggen, daarna wat orde scheppen, alarm verwijderen en de losse eindjes van het alarm weer aan elkaar solderen.

                      2013-11-25-336.jpg

                      Dashbord opgefrist en terug geplaatst, nu nog de rest…..

                      DSC_6104.JPG

                        Brandalcohol werkt ook vrij goed voor het waterreservoir, het vuil lost vrij goed op maar de gele kleur is blijvend door de ouderdom van de plastiek.
                        DSC_6106.JPG

                          Dat vind ik nu net teveel 😀 Ik zal wel verder experimenteren. Nu er bestaat ook een product voor het reinigen van uw remsysteem dat is ook op basis van alcohol, daarom dat ik brandalcohol had gebruikt en dat loste veel vuil op. Nu koelvloeistof is een ander product dus of die aanslag ook met brandalcohol weg gaat is af te wachten. De plastiek kleurt natuurlijk ook een beetje van de ouderdom dus we zullen zien.

                            Als het niet lukt, kan je – volgens PET – nog altijd voor een goeie 110€ een gloednieuwe halen bij OPC.

                              [quote=”steri2311″ post=147981]Dank u, mijn remvloeistofbakje was ook redelijk vuil aan de binnenkant, heb met verschillend zaken geprobeerd maar brandalcohol werkte vrij goed. Bij het waterreservoir ga ik dit ook eens proberen.[/quote]
                              Weet me je bevindingen te posten ,kan nog wel eens van pas komen :up:

                                Dank u, mijn remvloeistofbakje was ook redelijk vuil aan de binnenkant, heb met verschillend zaken geprobeerd maar brandalcohol werkte vrij goed. Bij het waterreservoir ga ik dit ook eens proberen.

                                  Knappe resto :applaus:

                                15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 141)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.