Porsche 924S

  • Maker
    Discussie
  • Paar maand geleden een Porsche 924S gekocht op een veilingsite. In ’86 voor de eerste keer in dienst en in ’96 uit verkeer genomen. Sindsdien niet meer gereden. Dus een beetje een gok gewaagd daar ik niet zeker was van de mechanische toestand van de Porsche. Nu die valt best wel mee, er was mij gezegd dat die weinig km had en alles wijst ook in die richting.
    Op de teller staat 7567 km, dus waarschijnlijk 107567km. Doordat die in een schuur heeft gestaan die niet echt droog droog was is er vooral veel werk aan om alles los te maken en opkuiswerk. Vliegroest op ophanging, vast zittende remmen enz.
    Motor zit niet vast en de inlaatkleppen blinken zelfs na het demonteren van het inlaatspruitstuk.
    Opties zijn elektrische spiegels en turbo stoelen (naar wat ik heb horen vertellen een vrij dure optie was).
    In aftermarket hebben ze wel ooit een klapdakje gezet van britax. Was in de jaren 80 wel populair maar om dat nu op een Porsche te doen :wtf: Nu ja het is wel goed gedaan en proper afgewerkt maar persoonlijk had ik liever een targadak gehad 😉

    Waarom dat ik deze gekocht heb, het is een witte (alpine weis) en de turbo stoelen.

    Attachments:
    • Porsche.jpg
    • foto.jpg
15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 141)
    • Amai een heel verschil :applaus: :up:
      Van de 924 en 44’ers die ik gehad heb vond ik het altijd spijtig dat het koelwaterreservoir meestal zo’n vuile geel/bruine kleur had gekregen met de jaren .
      De rest van je motor is dan blinky bling en dan hangt daar zo’n mottig ding tegen het binnenspatbord 🙁

        Daarom dat de 924 mij aansprak, ziet er braafjes uit en de meeste denken dat er een audi motor insteekt, maar gaat toch vlot vooruit. Het gekke is dat de meeste denken dat die audi motor slecht was terwijl dit zeker niet het geval was. Gewoon door vooroordelen eigenlijk.

          Ziet er goed uit Steri! :applaus:

          Klopt Hendrik, het is echt een wolf in schaapsvacht. Hoeveel mensen er niet duwen dat je door moet rijden met je “poor man’s Porsche”, tot je een beetje gas geeft en ze niet kunnen volgen… 😈

            motor voor

            voor.jpg

            motor nu, toch iets properder

            na.jpg

              Nokkenashuis terug ineen gestoken met verse rubbers 😀 en gemonteerd

              motoraf.jpg

                drijfstanglagers en zuigerveren vervangen langs onder, vervelend maar doenbaar.
                motoronder.jpg

                aanzuigbuis verstevigd door extra steun
                aanzuigbuis.jpg

                waterpomp vervangen door nieuw type daardoor kap van de distributieriem moeten aanpassen
                waterpomp.jpg

                cilinderkop terug gemonteerd + inlaatspruitstuk

                motor.jpg

                motor1.jpg

                  krijg geen foto’s gepost, verschrikkelijk traag.

                    Je Turbostoelen en koetswerk zien er nog prachtig uit.
                    Zeer interessant, jouw motorrevisie.


                    @python
                    :
                    De 924S zou je een wolf in schaapsvacht kunnen noemen, ware het niet dat mensen doelbewust kozen voor een wagen, die toen al uit de mode was. Een winkeldochter kon een enkele keer nieuw gekocht worden voor 42duizend DM, maar catalogusprijs, denk ik, ging tot 52duizend DM voor een full option. Voor dat geld kreeg je bij andere merken véél meer blinbling & PKs. Misschien kon je zelfs een goede 911SC kopen met iets meer PKS. :mrgreen:

                      klein heteluchtkanon kopen, zo werken wij ook met dit weer 😉

                        Vandaag is het een kl… weer om aan de 924s te sleutelen in een onverwarmde garage 😕 Ondertussen is een en ander al gedaan en is de opbouw van de motor bijna rond. Ik weet foto’s he 🙄 zal straks nog wat posten nu even geen tijd 😉

                          Remklauwen aangepakt en dat is een kl*** werk. Vooraleer de pinnen die de remblokken op zijn plaats houden eruit waren 👿
                          Allemaal kunnen uitboren en daar kruipt werk in 😐 Het resultaat achteraf is dan weer :happydance:

                          image.jpg

                            Goe bezig ..de 924-S is altijd een beetje de underdog geweest maar dat maakt hem nu net zo speciaal :up:

                              Het gekke is dat ik eerst helemaal geen zin had om weeral veel werk in restauratie te steken. Wou eerder een kant en klare auto, zoals die bij Vanzweeden stond. Nu die reageerden niet op mijn email voor meer informatie en staat ook al een tijdje te koop waardoor ik interesse verloor. Dan zag ik deze toevallig staan via een online veilinghuis en dan nog in mijn buurt en uit nieuwsgierigheid gaan kijken. Viel in eerste instantie tegen, veel werk, zeer veel werk. Maar hij had zijn plus punten, zoals interieur, dashboard maar een paar scheurtjes, turbo stoelen niet gescheurd wel ongelooflijk vuil ;), koetswerk vrij gaaf, alsook nog de volledige uitrusting erbij zoals onderhoudsboekje (wel niet volledig ingevuld), reservewiel nooit gebruikt, banden spanningsmeter origineel Porsche…

                              Toen begon de interesse te groeien en dan betaald men eigenlijk iets te veel achteraf gezien maar geen spijt, het zou de mijne worden 😆 De voldoening is groter achteraf als die weer in zijn glorie is hersteld.

                              Vandaag in Schaffen geen enkele 924S te zien, mmmm ze zijn niet dik gezaaid precies. Nog een reden om verder te doen 😆

                              Wim

                                Komt allemaal weer in orde zo te zien. :up:

                                  Fijn dat je deze 924s alle eer aandoet die hij verdient…. Blijf ik zeker volgen!

                                15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 141)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.