Porsche 924S

  • Maker
    Discussie
  • Paar maand geleden een Porsche 924S gekocht op een veilingsite. In ’86 voor de eerste keer in dienst en in ’96 uit verkeer genomen. Sindsdien niet meer gereden. Dus een beetje een gok gewaagd daar ik niet zeker was van de mechanische toestand van de Porsche. Nu die valt best wel mee, er was mij gezegd dat die weinig km had en alles wijst ook in die richting.
    Op de teller staat 7567 km, dus waarschijnlijk 107567km. Doordat die in een schuur heeft gestaan die niet echt droog droog was is er vooral veel werk aan om alles los te maken en opkuiswerk. Vliegroest op ophanging, vast zittende remmen enz.
    Motor zit niet vast en de inlaatkleppen blinken zelfs na het demonteren van het inlaatspruitstuk.
    Opties zijn elektrische spiegels en turbo stoelen (naar wat ik heb horen vertellen een vrij dure optie was).
    In aftermarket hebben ze wel ooit een klapdakje gezet van britax. Was in de jaren 80 wel populair maar om dat nu op een Porsche te doen :wtf: Nu ja het is wel goed gedaan en proper afgewerkt maar persoonlijk had ik liever een targadak gehad 😉

    Waarom dat ik deze gekocht heb, het is een witte (alpine weis) en de turbo stoelen.

    Attachments:
    • Porsche.jpg
    • foto.jpg
15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 141)
    • Nog wat zetels gepoets, waar zeer veel vuil inzat 😕 Nu toch terug toonbaar 😉

      Verder motorruimte wat uitgewassen, nog niet perfect maar al iets toonbaarder. Nieuwe waterpomp gemonteerd.
      DSC_5736.JPG

      Nu nog wachten op nieuwe zuigerveren en de zuigers kunnen er terug in samen met nieuwe drijfstanglagers.

        😆 😆 ja de pompjes zijn een beetje versleten en dan is zo’n stokje wel handig.

        Het kan nog erger trouwens, bij mijn 914 waren de veren van de achterkoffer versleten en die zijn niet zomaar te vervangen allé toen vond ik toch niet direct nieuwe en daar gebruikte ik een korte tak van een boom die ik onderwegen had gevonden. Moest toen vlug het targa dak opzetten voor de regen en als je alleen bent en de koffer blijft niet open staan zijn alle middelen goed he :mrgreen:

        Wim

          Ziet er goed uit, alleen dat stokske. :what: 😉

            Verder gedemonteerd en het ziet er allemaal goed uit zou ik zeggen, alleen veel kuiswerk 😐 maar dat wist ik toen ik de Porsche kocht dus maar niet zagen zeker 😆

            Ook al het een en ander gezandstraald en terug gelakt

            Attachments:
            • DSC_5432.JPG
            • DSC_5433.JPG
            • DSC_5438.jpg

              Riem was niet gebroken enkel de tanden van de riem ter hoogte van de krukas. De riem was zelf nog goed gespannen, maar door waarschijnlijk lekkende keerringen waren de riemen vettig geworden met als resultaat ingevreten riem. Waarschijnlijk hebben ze de motor nog eens willen starten na zeer lang stilstaan met dit als gevolg. Moest het rijdend gebeurd zijn denk ik dat de schade iets erger geweest was.

                [quote=”patrickvb” post=135405]Modern art, made by Porsche[/quote]

                Modern art, made by achterstallig onderhoud den ik dan.
                Distributie riem breekt niet zomaar hé.
                Geluk dat de zuigers nog goed zijn dan.

                  Modern art, made by Porsche

                    Zou dat krom zijn? :mrgreen:

                    Attachments:
                    • DSC_5416_2013-06-28.jpg

                      Zou dat krom zijn?

                      Attachments:
                      • DSC_5416.jpg

                        Was geen Porsche kleur, origineel was die rood, bagira of zoiets. Maar omdat ik geel mooier vond en Porsche geel van die jaren voor mij te flets waren is het een kleur van Lotus geworden. Voor de rest was die wel origineel en uitgerust met een sportpakket wat een optie was in die tijd. Fuchs velgen, stabillisators en middenconsole. Was trouwens een belgische wagen van origine.

                          Moeilijk moment.
                          😥
                          Een gele! Farbe B3=sonnengelb?

                            Daar zijn ook vele uurtjes werk ingekropen, heeft ook in de autogids gestaan samen met een Porsche boxster toen die uitgekomen waren. Ze deden toen een soort vergelijking daar Porsche opnieuw een model had uitgebracht met middenmotor.

                            Is tot nu toe de auto waar ik het meeste fun bij gehad heb. Zeker als een gti’ke in mijn gat hing en plots uit het zicht verdween wanneer je de haarspeldbochten opzocht 😆

                              Wat een prachtig mooie 914 was dat zeg! :applaus:
                              De 924S is dus in goede handen bij u. 😉

                                De 914 is niet meer in mijn bezit, 7 jaar geleden verkocht.
                                Foto van het vertrek 😥

                                Attachments:
                                • 100-0039_IMG.JPG

                                  😆 Nu ja dat gaat wel lukken na een kever 1303 en een Porsche 914 te hebben gerestaureerd.

                                  :sleep:
                                  Dindingding.
                                  :wtf:
                                  914?
                                  Toevallig geen foto’s?

                                  :respect2: 924S en 914, prachtig.

                                15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 141)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.