Porsche 924S

  • Maker
    Discussie
  • Paar maand geleden een Porsche 924S gekocht op een veilingsite. In ’86 voor de eerste keer in dienst en in ’96 uit verkeer genomen. Sindsdien niet meer gereden. Dus een beetje een gok gewaagd daar ik niet zeker was van de mechanische toestand van de Porsche. Nu die valt best wel mee, er was mij gezegd dat die weinig km had en alles wijst ook in die richting.
    Op de teller staat 7567 km, dus waarschijnlijk 107567km. Doordat die in een schuur heeft gestaan die niet echt droog droog was is er vooral veel werk aan om alles los te maken en opkuiswerk. Vliegroest op ophanging, vast zittende remmen enz.
    Motor zit niet vast en de inlaatkleppen blinken zelfs na het demonteren van het inlaatspruitstuk.
    Opties zijn elektrische spiegels en turbo stoelen (naar wat ik heb horen vertellen een vrij dure optie was).
    In aftermarket hebben ze wel ooit een klapdakje gezet van britax. Was in de jaren 80 wel populair maar om dat nu op een Porsche te doen :wtf: Nu ja het is wel goed gedaan en proper afgewerkt maar persoonlijk had ik liever een targadak gehad 😉

    Waarom dat ik deze gekocht heb, het is een witte (alpine weis) en de turbo stoelen.

    Attachments:
    • Porsche.jpg
    • foto.jpg
15 reacties aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 141)
    • Gisteren cilinderkop eraf gehaald en tot mijn opluchting zijn cilinderwanden en zuigers nog intact. Geen enkel krasje te bespeuren op cilinderwand en zuigers ook geen beschadiging te zien. Cilinderkop gaat wel een revisie nodig hebben, een aantal kleppen zijn krom maar voor de rest ook geen zichtbare beschadigingen. Ik vermoed dat ze die hebben willen starten na lang stilstaan maar waarschijnlijk en gelukkig maar niet is aangeslaan, maar waarbij de startmotor zijn werk heeft gedaan met als gevolg kromme kleppen. Riemen zaten ook behoorlijk vol olie waardoor bij het starten de tanden van de riem eraf zijn getrokken. Nu ik veronderstel dat het in die trant is gegaan.

      Al bij al nog blij hoewel een koprevisie ook niet goedkoop gaat zijn maar beter dan een volledig motorblok moeten aankopen.

      Attachments:
      • DSC_5410.JPG
      • DSC_5412.JPG
      • DSC_5411.JPG

        Na nader nazicht zal het toch een revisie van cilinderkop worden. Een aantal kleppen sluiten niet helemaal in hun zitting, nu de nokkenas eraf is. Volgende stap is cilinderkop verwijderen en dan hopen dat zuigers en cilinders nog goed zijn. Wordt vervolgd….

        Attachments:
        • DSC_5408.JPG
        • DSC_5409.JPG

          Vandaag zijn er toch een paar lijken uit de kast gevallen 🙁 Nu ja daar had ik wel rekening mee gehouden, maar doordat het tot nu toe beter meegevallen was dan gedacht is het even 👿 juist ja balen.
          Ik had al de krukas met de hand rondgedraaid en dat ging zonder problemen. Het inlaatspruitstuk afgenomen gehad en daar zag alles goed uit, inlaatkleppen blonken zelf nog schoon. Vandaag dan de kap van de distributieriem afgepakt en het zicht was minder fraai. Riem van de balans as in de soep gedraaid maar tot mijn opluchting distributieriem heel. Tot ik opnieuw de krukas ging ronddraaien en de distributieriem echter niet meedraaide. Ook veel olie en vettige boel, keerringen waarschijnlijk en daarom dat de riemen naar de haaien waren.

          De volgende stap zal het verwijderen van de kleppendeksel zijn en zien of de kleppen er heelhuids zijn afgekomen, in het slechste geval zal het een revisie van de cilinderkop worden.

          Wordt vervolgd……

          Attachments:
          • DSC_5406.JPG
          • DSC_5405.JPG

            Dank u wel voor de felicitaties, we gaan dat proberen tot een goed einde te brengen 😆 Nu ja dat gaat wel lukken na een kever 1303 en een Porsche 914 te hebben gerestaureerd.

              [quote=”RODONDO” post=134595]Hoe open ik de bijlage(n) ? Krijg enkel een draaiend cirkeltje… :think:[/quote]
              Werk je met Internet Explorer? Probeer eens met Firefox… lost waarschijnlijk alle problemen op :up:
              Topic in de juiste categorie gezet :salut: en nog even proficiat wensen ook :up:

                Hoe open ik de bijlage(n) ? Krijg enkel een draaiend cirkeltje…

                Hebt ge al is met uwe laptop in tegengestelde richting gedraaid? ➡

                  Veel succes met de werken!!!

                    Heb ook lange tijd de foto’s niet geopend gekregen. Kreeg ook enkel een draaiend cirkeltje.
                    Mijn oplossing; een nieuwe laptop gekocht. 😉

                      [quote=”RODONDO” post=134595]Hoe open ik de bijlage(n) ? Krijg enkel een draaiend cirkeltje… :think:[/quote]
                      Heel veel succes.
                      Leuk project en ziet er nog gezond uit.
                      Zorg snel dat je km’s kunt maken.
                      Prima dat je ons op de hoogte wil houden.
                      Ps. Alle foto’s kan ik normaal openen!!

                        Knap! :applaus:
                        En ben ik even jaloers op die stoelen… 😉

                        Veel succes!

                          Ik zie wel dat ik het in de verkeerde categorie geplaatst heb oeps 😳

                            Gewoon op klikken en dan zou je het moeten zien, bij mij toch.

                              Hoe open ik de bijlage(n) ? Krijg enkel een draaiend cirkeltje… :think:

                                Leuk resto-project, en euh ja niet vergeten van foto’s te trekken en te posten !

                                Wim

                                  Succes met de werken, en weer eentje die op de baan gaat komen. :up:

                                15 reacties aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 141)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.