Porsche 928 S4

Home Forum Porscheforum Stel jezelf even voor ! Porsche 928 S4

• Maker
    Discussie
  • Beste PO liefhebbers,
    Ben nieuw op het Porsche forum en sta me toe dat ik mij even voorstel.
    Mijn naam is Marc, en heb een maand geleden een 928 S4 aangeschaft.
    De wagen is bj. 1990 en heeft 60400 Km. / volledige historie.
    Aankoop Duitsland bij Gmbh. Oettinger Porsche Hamburg.
    Begin maart ga ik “hem” halen met aanhangwagen.
    Nu moet ik zeggen dat ik in de begin jaren ’80 een PO 928 S had en er verschrikkelijk
    veel problemen mee had. Na 2 jaar verkocht.
    Nu de nostalgie groeit in mijn lichaam en persoonlijk vind ik het model 928 subliem.
    Na lang denken en vooral piekeren heb ik dan toch besloten (voor ik sterf) het nog eens te wagen om een 928 aan te schaffen.
    Hopelijk nu meer geluk en kan ik er nu wel van genieten … :driver:
    Vele groeten aan de Gelijkgezinden en hopelijk zien we elkaar op een “Treffen” – bijeenkomst.
    Marc.
    De Haan.

P1060684.jpg

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 50)
    • Zalige wagen!! Welkom en proficiat! Daar stonden precies nog andere leuke wagens te zien aan het gele oudje?

0

Ik had een S3, dit was een 928S met de motor van de S4.
        Echter de inlaatbuizen van het inlaatspruitsuk waren zo lang én er was een katalysator gemonteerd waardoor het vermogen tot beneden de 300pk daalde…
        Dat was een tegenvaller.
        Het blok zag er door die lange inlaatbuizen wel prachtig uit;

Bij de S4 werd het spruitstuk aangepast en dit resulteerde direct in 320pk;

Het spruitstuk blijft echter een pk-vreter, kies je voor open kelken (maar dan krijg je dus een uitsparing in de motorkap) dan win je in 1x 80 (!!) pk.

0

Ik verneem nu ook pas dat er wel degelijk een 928 S3 heeft bestaan, weze het voor de USA.

0

@ marcdes en yellow submarine, dank voor de info over 4S / S4, ik verslim hier alle dagen 😀

0

Hoi Marc!
              Jouw verhaal lijkt erg veel op het mijne, ik had 20jr geleden een 928S (een S3!) echter deze werd te klein voor de opgroeiende kids dus ging de deur uit.
              Kostte als daily driver trouwens ook erg veel geld…
              Enfin 3jr geleden heb ik terug een S4 gekocht (voor “erbij”), nu is het onderhoud trouwens véél goedkoper dan destijds ivm internet en de vele gebruikte onderdelen die er te koop zijn.
              Vervang maar eens eens de injectiecomputer; nieuw kost deze € 4000,- echter gebruikt of door de hobbyist laten repareren is maar een fractie.

Hoop je eens te treffen op een meeting/rit (de BB tour over 3wk bijvoorbeeld!) en eens irl bij te kletsen.

0

Welkom op het forum Marc! Veel succes met je nieuwe aankoop, hopelijk wat minder problemen dan je vorige. Een voordeel kan zijn dat je de pijnpunten van deze wagen al kent van het verleden en dat je er bij deze aankoop ongetwijfeld rekening mee hebt gehouden. Maar je weet nooit natuurlijk… :think: Ik wens het je in ieder geval veel fijne kilometers :driver:

0

Ja die Panamera Turbo van jou en … met kleppenuitlaat … SUPER :music:

0

‘t is een automaat.

Attachments:
                    • _57-12.jpg
                    • _57-14.jpg
                    0

Ziet er echt een supermooie wagen uit ! :driver: Proficiat :drink: Mijn allereerste was ook een 928 S manueel… Superleuke wagen maar ook veel problemen mee gehad qua elektronica… Toen met miserie verkocht en sindsdien ook heimwee gehad naar het lekker brullend geluid van de V8 … Onlangs een Panamera Turbo gekocht … Oh ja, terug een lekker brullende V8 met kleppenuitlaat … :respect2:

0
                      XXX

Mooie Marc en welkom hier. Veel rijplezier :up:

0

1 van mijn favoriete porsches! zeer mooi

0

welkom en een hopelijk minder “last” dan met de vorige, vind hem wel een beauty *luv

0

Prachtig exemplaar! :applaus: :applaus:

Ps: manueel of auto?

0

:respekt: bedankt voor het hartelijk ontvangst.
                                Ja waarom S4 en niet 4S – inderdaad geen 4×4.
                                Kleine historie 1977 — 928 240 Pk
                                1979 — 928 S 300 Pk
                                1984 — 928 S2 verbeterde versie 310 Pk
                                1986 — 928 S4 320 Pk.
                                Voor de Amerikaanse markt tussen ’84 en ’86 de S3.
                                De S4 kreeg een ander uiterlijk- vooral de voorbumper en achter bumper – lichten achteraan – andere achter spoiler.
                                1988 aangepaste versie 928 S4 Sport Club. Was iets lichter gemaakt.(Niet veel van gemaakt)
                                Naast het model S4 werd in 1989 tot 1991 de 928 GT 330 Pk uitgebracht – enkel handgeschakeld.
                                Van 1992 tot 1995 – 928 GTS 350 Pk te herkennen aan de licht uitgebouwde zijflanken achteraan.
                                1995 einde van dit model.
                                Dit was in het kort de geschiedenis van de 928.
                                Op vraag nog een paar Foto’s zal ik een poging doen en hopen dat het lukt.

Attachments:
                                • P1060680.jpg
                                • P1060681.jpg
                                • P1060682.jpg
                                • _57-10.jpg
                                0

Welkom. :drink:

0
                                15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 50)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.