Porsche 928S van 1981

Home Forum Stel jezelf even voor ! Porsche 928S van 1981

• Maker
    Discussie
  • Hallo allemaal,

Ik ben Dries uit Affligem en sinds een kleine 2 jaar in bezit van men eerste Porsche. (ook heb ik een Ford Capri van 1973, Honda CB500 van 1975 en daarvoor ook al een Ford Taunus GT van 1971 en Saab 900 van 1984 gehad)

Het is een 928S van 1981 met manuele versnellingsbak geworden.
    Dit omdat ik fan ben van zijn tijdloze vormen en het prachtig geluid dat hij produceerd.
    Ook moest hij een praktische koffer en voldoende plaats voor mijn 2 dochterkes van 2 en 5 jaar achterin hebben.
    Initieel was een 944 ook een optie wegens zijn iets minder complexe techniek maar die vond ik net te krap op de achterbank.
    Voor de aankoop had hij wel een kleine 10 jaar stilgestaan maar zijn relatief perfecte carroserie en interieur hebben me over de streep getrokken.
    Ik ging er al van uit om zowieso de distributie en waterpomp te vervangen. Helaas zijn daar de cilinderkoppakkingen ook bijgekomen,
    meteen ook dan de cilinderkopbouten en klepgeleidingen vervangen + kleppen laten slijpen.
    Maar na deze werken te hebben uitgevoerd heb ik toch al een goeie 2000km rijplezier gehad 😀

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
    • [quote=”brothak” post=269016]Veel plezier met je 928s, we kunnen hier op dit forum bijna een Sharkival gaan organiseren, mijn 928s uit ’83 zou graag van de partij zijn :D[/quote]

Welkom. Gaaf zo’n eerste 928.
        Veel rijplezier!

Inderdaad ik ben ook in Opwijk gaan kijken. Voor Taz heb ik getwijfeld tussen 944 en 928, het comfort van de 928 heeft het uiteindelijk gehaald. Voor Taz heb ik zo een 20 tal 928’s de revue laten passeren, van één had ik nadien spijt. Toen ik Taz zag en de package (verhaal, historiek…) wist ik dat is ‘m.

Veel succes!

Ik heb net het topic over jouw 928 met veel interesse gelezen. Nu weet ik van waar Taz me bekend voor kwam.
            Het jeukte toen ik hem te koop zag staan bij Vintage Garage. Ook bij de zeer voeg 928 van 1978 (serienr. 109 ofzo) die te koop stond in April vorige jaar bij een ouder koppel uit Opwijk .Toch ook niet toevallig deze gaan bekijken? 😀

Ja idd deze zijn beide origineel bij een S, over de spoilers twijfel ik nog of hij schoner is zonder, maar vroeg of laat verdwijnen die zijstrips.

Onnodige quote gewist.

Excuseer ik heb me vergist van jaartal, Taz werd de eerste keer ingeschreven in 1982.
              Ze is een Belgische van het begin.
              We bevinden ons in Londerzeel.

Ben lid van de TACB club, er was een T & C meeting in Hechtel-Eksel vorige zondag, er waren een zestal 928’s aanwezig.

Cheers Sharkey

Dries indien de jouwe een S is, zou ik de spoilers en zijbescherming behouden, ik dacht dat dit origineel is op een S. Taz heeft teledials.

Van waar ben jij ergens? En wat bedoel je met dat hij in Augustus 2012 werd ingeschreven? eerste keer na import in België?

[quote=”Sharkey” post=268936]Goede middag Dries,

Welkom op het forum.
                Net als jij ben ik voor dezelfde redenen voor een 928 gevallen; comfort, lijnenspel en het geluid.
                Taz werd ingeschreven in augustus 2012, ze is een gewone 928, handgeschakeld, open dak. Ik heb ze een jaar geleden gekocht.

Veel veilige km’s gewenst.

Sharkey[/quote]

Ik zat dan ook met het dilema of ik een oer 928 of een S/S2 wou kopen.
                  Uiteindelijk is het een S geworden omdat die de eerste is die ik ben tegengekomen die het kopen waard leek.
                  Maar ik zit nog altijd met de gedachten om allezins de zijstrepen en misschien de spoilers te verwijderen.
                  Telefoonvelgen heb ik al kunnen vinden/opknappen want die zijn ook een must dan!

Van waar ben jij ergens Sharkey? En wat bedoel je met dat hij in Augustus 2012 werd ingeschreven? eerste keer na import in België?

Onnodige quote gewist.

Goede middag Dries,

Welkom op het forum.
                    Net als jij ben ik voor dezelfde redenen voor een 928 gevallen; comfort, lijnenspel en het geluid.
                    Taz werd ingeschreven in augustus 2012, ze is een gewone 928, handgeschakeld, open dak. Ik heb ze een jaar geleden gekocht.

Veel veilige km’s gewenst.

Sharkey

Vond ik ook, maar na aankoop heb ik het certificaat bij porsche aangevraagd en men vermoeden klopte.
                      Het is niet de originele kleur meer, wel proper herspoten.
                      Wie weet laat ik hem in de verre toekomst herspuiten in de juiste kleur, de sticker voor in de deurlijst heb ik alvast :up:

[quote=”stijnG” post=268933]knappe bolide!

Mooie kleurencombo: grijs/zwart[/quote]

Dag Erik,

Bedankt! Ik sta er van versteld hoeveel van jullie eigenlijk nog in de buurt wonen.

Mvg Dries,

Knappe 928 !
                          Groetjes uit Onze Lieve Vrouw Lombeek

Mooie 928!

Eveneens groeten uit Erpe-Mere!
                            😀

Dag Fabian, bedankt!
                              Het heeft een paar dagen geduurd voor ik toegang kreeg tot het forum, oa om de foto’s van jouw project te kunnen zien 😉 ook ik ben benieuwd naar je eindresultaat!

Wel oorspronkelijk ben ik van Strombeek maar sinds 2009 woon ik in Teralfene.
                                Wie weet zien kruisen onze wegen dan eens in de toekomst 😉

Welkom Dries, nice ride!!
                                  Groeten uit Erpe-Mere, Fabian

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.