Porsche 928S van 1981

Home Forum Stel jezelf even voor ! Porsche 928S van 1981

• Maker
    Discussie
  • Hallo allemaal,

Ik ben Dries uit Affligem en sinds een kleine 2 jaar in bezit van men eerste Porsche. (ook heb ik een Ford Capri van 1973, Honda CB500 van 1975 en daarvoor ook al een Ford Taunus GT van 1971 en Saab 900 van 1984 gehad)

Het is een 928S van 1981 met manuele versnellingsbak geworden.
    Dit omdat ik fan ben van zijn tijdloze vormen en het prachtig geluid dat hij produceerd.
    Ook moest hij een praktische koffer en voldoende plaats voor mijn 2 dochterkes van 2 en 5 jaar achterin hebben.
    Initieel was een 944 ook een optie wegens zijn iets minder complexe techniek maar die vond ik net te krap op de achterbank.
    Voor de aankoop had hij wel een kleine 10 jaar stilgestaan maar zijn relatief perfecte carroserie en interieur hebben me over de streep getrokken.
    Ik ging er al van uit om zowieso de distributie en waterpomp te vervangen. Helaas zijn daar de cilinderkoppakkingen ook bijgekomen,
    meteen ook dan de cilinderkopbouten en klepgeleidingen vervangen + kleppen laten slijpen.
    Maar na deze werken te hebben uitgevoerd heb ik toch al een goeie 2000km rijplezier gehad 😀

4 reacties aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
    • Welkom Dries, mooi speeltje, geniet er van!!:driver: :driver: :driver:

Van Affligem zeg je? Van waar ergens – ik ben zelf van Hekelgem

Mooi :up:

welkom Dries :salut:

Welkom op het forum, mooie wagen heb je daar… :up: :up:

4 reacties aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.