Home › Forum › Porsche Talk › porsche 935 invoeren uit Duitsland
- Dit onderwerp bevat 87 reacties, 21 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 4 maanden geleden door 123.
-
MakerDiscussie
-
22 januari 2018 om 15:29
voor de experten…
Ik wil een Porsche 911 targa (935) invoeren uit Duitsland.
Ik heb opgezocht dat ik de volgende documenten nodig heb.
Ik vraag me af of dit klopt ????1. Vignet 705 te bekomen bij een douanekantoor
2. Het inschrijvingsbewijs van de oude buitenlandse eigenaar voor voertuigen die ingevoerd worden uit een land die deel uitmaakt van de Europese Unie:
Voor Duitsland : Kraftfahrzeugbrief
3. Een document dat bewijst dat het desbetreffende voertuig definitief uitgeschreven werd in het land van herkomst zoals bijv :
De “abmeldungsbescheinigung”
Kan iemand dit beamen of aanvullen.
Met veel dank
Danny -
MakerDiscussie
-
idd, in coupé heeft hij wel iets, die mag wel in mijn garage staan :popcorn: al heeft veel ook te maken met de neutrale zilveren kleur en minder opzichtige velgen als op die targa, dat maakt die rode voor mij TeE opzichtig, geef mij maar saai grijs in combinatie met die knappe velgen die erop liggen
Als Danny2 hem graag ziet in targa, dat is zijn volste recht en dan moet hij zijn zin doen :up: t’zijn zijn centen hé :drink:nu je het zegt …… :popcorn: ik weet welke ik zou kiezen :driver:
Kijk….zo vind ik het wel mooi.
Maar op een of andere manier laat qua lijnen een/de targa het niet toe om er iets anders mee te doen.
`daar is dat lichaam te rank voor, en als het dak er dan uit is, valt er niks te zien als een koop speirballen met niets. 💡die laatste is een echte asfalt schraper, daarmee kun je toch niet buiten komen, tegen dat je van je oprit bent ben je je bumper kwijt
Voor de liefhebbers, voorlopig dus Danny2 en Drip, enkele mogelijke kleurtjes.
Alle anderen durven niet toe te geven dat ze ‘m stiekem wel TOP vinden, of op zijn minst interessant :happydance:De Wim :loser: ……… grapje 😀 😀 😀
Danny, stuur even een PM naar Hellraiser, die zal daar waarschijnlijk meer over weten, daar hij een DP naar RSR aan het ombouwen is.
Momenteel is die even bezet door zijn recente kroostvergroting daarom hier iets minder actief 😀Maar als die 935 gehomologeerd is in een Europees land dan dacht ik dat ze die hier in België moeten aanvaarden, let wel dat alle noodzakelijke documenten die de ombouw bewijzen, aanwezig zijn – bureaucratie hier hé…
Daarbij spreken we over een 935, dus een Porsche nummer hé :up:OK Wim !!!
Ik heb er alle begrip voor dat jij die uitvoering niet mooi vindt.
Ik bedoel maar dat diversiteit ook kan.
Wat de invoering betreft : er rijden in België toch ook zulke exemplaren rond.
Aan de basis , de carrosserie werd toch niet geraakt.
Het zijn enkel zogezegd de “versieringen” die worden aangepast.
Er worden zoveel aanpassingen gedaan aan porsches die ik hier overal zie.
Weet misschien iemand hier wat meer over ???
Dank en groeten
DannyIk persoonlijk ben ook niet de grootste fan… maar zoals gezegd: ieder zijn ding en ‘goesting’ 🙂
Als ik hem ergens tegen kom ga ik ongetwijfeld heel geïnteresseerd eens kijken 🙂
Ik vermoed dat iedereen wel eens negatievere reacties krijgt, de mijne is ook al omschreven als de Porsche van den Aldi
@Danny, als ik je verhaal lees is hij dus niet origineel maar omgebouwd.
Krijg je dan hier in België geen problemen om die weer op kenteken te krijgen, of is DP toegestaan.En van de fabriek uit is de coupe niet lelijk, maar als het zo eentje is als op de afbeelding, krijg ik kouwe rillingen van. 😉
Natuurlijk mag ieder zijn eigen smaak hebben, heb ik ook al meermaals hier geschreven.Dus ik vind de targa niet mooi in die uitvoering. 😳
Eerlijk gezegd is het ook mijn ding niet.
Maar ik herinner me wel dat de flatnose in den tijd je van het was, het neusje van de zalm, quoi. Tijden veranderen, smaken evolueren.
Er zal een tijd komen waar we ons afvragen waarom we vandaag in godsnaam massaal in zwijm vallen voor gigantisch zware SUV’s, om maar iets te noemen. McLaren is zowat de enige die weerstand biedt. Wat een krengen allemaal!
Wim is nen toffe pé en die kan tegen een stootje, deelt er ook uit :engeltje:
Danny, ik zou ‘m ook DP houden, zie je gewoon niet in het straatbeeld. Inderdaad, chaqu’un son gout :up:
I Love It because it is different.
Moest de mijne geen matching numbers zijn en volledig origineel dan had ik hem versneden naar een Targa TL, champagnekleur met créme lederen interieur en anders voor de Kaege stijl gegaan. :popcorn:
Hallo Drip
Dank voor je inbreng.
Creativiteit inbrengen voor een uniek project vind ik ook wel ok.
Alhoewel , ik ben niet van plan om de 935 om te bouwen.
Hij is origineel met alleen maar originele porsche-onderdelen omgebouwd. (geen GFK)
Als hij er is volgen er wel beelden van.
GrBeste Wim;
Ik vind je uitleg altijd erg zinnig , je bent bekwaam adrem en aangenaam …
Maar ik moet het nu toch even noodgedwongen oneens met je zijn…
(al doe ik dat niet graag…)
We kunnen echt niet allemaal altijd hetzelfde mooi of lelijk vinden…
Dat zou de dood zijn van alle creativiteit…en alles zou echt KEIsaai worden in de wereld.
Als we allemaal dezelfde auto moeten “mooi” vinden; dan is er maar één merk en één autofabriek meer nodig…
Dat wordt dan onvermijdelijk een “eenheidsworst” , hoe mooi ook…
Dat doet me erg denken aan het vroegere communisme… één eenheidsworst.
Kijk eens waartoe dat in Noord Korea momenteel leidt… GROTE eenheidsworst.
En als daar iemand een ander idee durft hebben is hij in de kortste keren een kopje kleiner…
Als we allemaal dezelfde vrouw mooi zouden vinden…dan wilden we allemaal met diezelfde mooie vrouw trouwen…oei , oei , oei… chaos alom !!! Goed dus dat we verschillende smaken kunnen hebben.
Het is juist de diversiteit en de verschillende ideeën over de dingen die het leven interessant maakt en de moeite waard om geleefd te worden.
Als iemand een ander idee heeft dan ik , dan is het nog maar de vraag welk idee het beste is…en zelfs meer… misschien zijn beide ideeën verdedigbaar.
Het is niet omdat ik een ander idee heb , dat het andere daarom verwerpelijk is…
Zo ook kan het zijn dat ik de 935 targa flatnose prachtig vind… en jij juist niet…
die prachtige nostalgie gecombineerd met een goed vleugje extravagantie vind IK mooi !!!…
en jij misschien juist niet.
( hij is trouwens op ong 220 exemplaren door Porsche gefabriceerd)
Wat hebben we daaruit misschien geleerd…
Zeg niet : die 935 sc turbo flatnose is niet mooi.!!!
Maar zeg wel : IK vind die 935sc turbo flatnose niet mooi !!!
Beste Wim …ik vind je nog altijd even zinnig in je uitleg , even bekwaam even adrem en even aangenaam …
Maar meningen en smaken kunnen nu eenmaal verschillen…
Kunnen we daar beiden mee leven…
Absoluut “no hard feelings…”
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.