porsche 935 invoeren uit Duitsland

Home Forum Porsche Talk porsche 935 invoeren uit Duitsland

• Maker
    Discussie

• Goffin
    Deelnemer

voor de experten…
      Ik wil een Porsche 911 targa (935) invoeren uit Duitsland.
      Ik heb opgezocht dat ik de volgende documenten nodig heb.
      Ik vraag me af of dit klopt ????

1. Vignet 705 te bekomen bij een douanekantoor
      2. Het inschrijvingsbewijs van de oude buitenlandse eigenaar voor voertuigen die ingevoerd worden uit een land die deel uitmaakt van de Europese Unie:
      Voor Duitsland : Kraftfahrzeugbrief
      3. Een document dat bewijst dat het desbetreffende voertuig definitief uitgeschreven werd in het land van herkomst zoals bijv :
      De “abmeldungsbescheinigung”
      Kan iemand dit beamen of aanvullen.
      Met veel dank
      Danny

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 87)
      • Wim is blijkbaar strikt voor de klassieke Porsche … af fabriek.
        En dat is zijn goed recht hé.
        Maar de 935 is ook vanaf fabriek geleverd op 225 exemplaren.
        En die vind ik prachtig !!
        Moeilijk discussiëren over smaak natuurlijk.
        Ieder zijn idee is het beste motto.
        Gr

Wim

[quote=”Danny2″ post=262230]
          Mooi hè!!![/quote]

Sorry, maar wat een lelijk hok, met de nadruk op LIJK. :puke:
          Dit meen je toch niet serieus hè. :popcorn:

Tim

[quote=”dirk l” post=262220]Die camera’s kunnen zowat alles dedecteren, maar zeker niet of je al dan niet verzekerd bent :coolness:

Er is namelijk geen databank van …… :shock:[/quote]

Er is wel degelijk een controle op verzekering en er is een databank…ik spreek van ondervinding gezien ik een buitenlandse verzekering heb en deze was niet gemeld in de databank. Na een passage aan een camera kreeg ik de bewuste brief van het motorwaarborgfonds die de niet verzekerden krijgen, met dreiging tot inbeslagname en al…..het gekke is dat de auto pas gekeurd was en dus het verzekeringsbewijs gecontroleerd…..

XXX

Smaken verschillen maar persoonlijk vind ik DP motorsport nog te doen.
              Je moet het in zijn tijdsgeest zien, toen was breder nooit breed genoeg.

Een Gemballa daarentegen…

Gemballa911.jpg

Dan heb je nog Kremer, toch wat smaakvoller en richting DP

Kremer911.jpg

Zelf is mijn 11je een doordeweekse Zink Metallic. Niet alle 11jes moeten wit, grijs, zwart of zilver zijn, dat is 95% van wat erop de Belgische wegen rijdt ook…
              Een leuke kleur, een ducktail, rs replica’s, Magnus, R-groep … je ziet het allemaal gebeuren om onze Porsche net iets anders te maken.
              Wel Danny, ik hoop dat je hem heel laat, ik zal hem bewonderen want een DP zie je praktisch nooit.

Gans in het zwart geeft een ander beeld…

DP935black.jpg

Dan heb je nog Hellraiser hier op het forum, die had ook een DP en heft ‘m gans versneden om er zijn unieke Porsche vna te maken, ook een ferm project dat ik smaak hoor.

[quote=”Danny2″ post=262230]Dag Drip
                Hij ziet er inderdaad zo uit als degene die jij hebt doorgestuurd.
                Mooi hè!!!
                Danny[/quote]

nee.

Wat het rijden naar de keuring betreft…
                  Volgens de laatste info die kreeg is het wettelijk in orde om met je eigen nummerplaat naar de keuring te rijden , als je een groen verzekeringsbewijs met carosserienummer van het betreffende voertuig van je verzekering kan voorleggen. De verzekering levert dit zonder problemen af…
                  Het voertuig moet dan wel op diezelfde naam ingeschreven worden hé
                  Gr

Dag Drip
                    Hij ziet er inderdaad zo uit als degene die jij hebt doorgestuurd.
                    Mooi hè!!!
                    Danny

Die camera’s kunnen zowat alles dedecteren, maar zeker niet of je al dan niet verzekerd bent :coolness:

Er is namelijk geen databank van …… 😯

dienen die camera’s niet om te checken of je voertuig wel is verzekerd en/of je je taksen wel betaald? leggen die de link tussen type wagen en de nummerplaat die er op hangt? Zo slim zijn ze volgens mij in brussel niet hoor :happydance:

[quote=”Litho” post=262201]
                          De politie kan je nog altijd een bekeuring geven omdat de platen niet bij je Porsche horen. Al is de kans klein dat je juist dan een wegcontrole tegen komt.[/quote]

Da’s waar, maar nog niet van ANPR camera’s gehoord ? Ge zult al goe moeten mikken om een traject zonder te vinden :think:

62917FE0-0C6E-431D-A599-C6D372347CAA.jpeg

[quote=”Drip”

[/quote]

39d55144435415df908c36c650e44122-2.jpg

@ Danny2
                              het inschrijvingsbewijs dat hoort bij de platen die je op de P hangt om naar de keuring te rijden

Dikke Ferrari! :first:
                                Is die getjoent?? :coolness:

XXX

De Luc zat met dezelfde vraag als ik.
                                  Invoeren, no sweat.
                                  935…. als alle documenten in orde zijn ja :popcorn:

DP935.jpg

Heb je een foto van dat type? Als ik google zie ik een slantnose 911? Is hij origineel want anders kan je problemen krijgen op de keuring.

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 87)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.