porsche 935 invoeren uit Duitsland

Home Forum Porsche Talk porsche 935 invoeren uit Duitsland

  • Maker
    Discussie

  • Goffin
    Deelnemer

      voor de experten…
      Ik wil een Porsche 911 targa (935) invoeren uit Duitsland.
      Ik heb opgezocht dat ik de volgende documenten nodig heb.
      Ik vraag me af of dit klopt ????

      1. Vignet 705 te bekomen bij een douanekantoor
      2. Het inschrijvingsbewijs van de oude buitenlandse eigenaar voor voertuigen die ingevoerd worden uit een land die deel uitmaakt van de Europese Unie:
      Voor Duitsland : Kraftfahrzeugbrief
      3. Een document dat bewijst dat het desbetreffende voertuig definitief uitgeschreven werd in het land van herkomst zoals bijv :
      De “abmeldungsbescheinigung”
      Kan iemand dit beamen of aanvullen.
      Met veel dank
      Danny

    12 reacties aan het bekijken - 76 tot 87 (van in totaal 87)
      • Wat als de verkoper een handelaar is ?
        Is er dan een inschrijvingsbewijs ?
        Hoe moet het dan ?

          met je eigen platen naar de keuring kan inderdaad, maar vergeet zeker niet het inschrijvingsbewijs die bij je platen horen mee te nemen.
          Verzekering inlichten is ok als je met je eigen platen naar de keuring rijdt …..voor de verzekering,
          maar…….
          De politie kan je nog altijd een bekeuring geven omdat de platen niet bij je Porsche horen. Al is de kans klein dat je juist dan een wegcontrole tegen komt.

            [quote=”Harley G” post=262194]Danny, de huidige eigenaar met de auto laten uitschrijven en dit bewijs moet hij aan jou geven. Anders krijg je hem niet in België ingeschreven.
            Hou er rekening mee dat je ook nog naar de keuring moet met platen die op jou naam staan als je hem wil inschrijven op jou naam.
            Best de verzekering inlichten indien je de platen wisselt en geen politie uitdagen.[/quote]

            Gert,

            Ik ben met de Franse nummerplaten en al met de 968 naar de keuring gereden, geen enkel probleem. Als die nummerplaten bij de auto horen (en niet bij de eigenaar zoals bij ons) dan mag dat. Het uitschrijven is eigenlijk gebeurd door onze DIV. Naar het schijnt brengen zij het buitenland op de hoogte (of ze sturen het oude bewijs op).

            Voor een oude wagen moet je wel zorgen dat je een gelijkvormigheidsattest mee hebt bij de keuring. Dus daarvoor moest ik eerst bij d’Ieteren passeren. Nieuwere hebben dat automatisch.

            Het komt allemaal goed!!

              Ik ben samen met de vorige eigenaar de auto gaan uitschrijven, aangezien export daar op.dezelfde plaats geregeld werd en in NL de nieuwe eigenaar hiervoor aanwezig moet zijn.

              In Geel kan de douane zonder afspraak dus Mss best is informeren ja 🙂

              Toegegeven: echt blij was meneer niet, totdat hij zag dat het ne Porsche was, vond hij ook interessant… had ik ni helemaal.achteraan geparkeerd was hij zelfs komen kijken, gezien de afstand was hij nu content met foto’s 😀

                Mijne hebben ze vanuít Aken naar thuis (Houthalen) gebracht….dat vereenvoudigd veel.

                  Danny, de huidige eigenaar met de auto laten uitschrijven en dit bewijs moet hij aan jou geven. Anders krijg je hem niet in België ingeschreven.
                  Hou er rekening mee dat je ook nog naar de keuring moet met platen die op jou naam staan als je hem wil inschrijven op jou naam.
                  Best de verzekering inlichten indien je de platen wisselt en geen politie uitdagen.

                    @yellow: het was idd daar…

                      Bij Douane Aalst moet je in elk geval tegenwoordig een afspraak maken de dag vooraf heb ik ondervonden.

                      Je moet die mensen niet teveel stresseren, me dunkt…

                        Dank je Stig en Norbocay
                        Ik dacht dat de regeling met de douane ( wat het vignet 705 betreft) in Duitsland moest gebeuren , maar dat blijkt dus niet zo te zijn…
                        Ik ga hem afhalen met de trailer omdat het een oldtimer betreft en 700km in Duitsland is.
                        Wat de ” Kraftfahrzeugbrief” betreft (het inschrijvingsbewijs )… is die normaal bij het voertuig ???
                        En wie moet dan zorgen voor de “abmeldungsbescheinigung” Dat bewijs zal toch in Duitsland moeten afgeleverd worden denk ik.
                        Moet de verkoper dan voor niets zorgen ???
                        Om in België achteraf naar de keuring te gaan moet de wagen wellicht eerst verzekerd zijn …
                        Dank nog en groeten…
                        Danny

                          Opgelet met Duitse transitplaten: Gaat u uw auto transporteren vanuit Duitsland? Weet dan dat er daar twee soorten transitplaten bestaan: een met een rode verticale strook, en een met een gele strook. U mag alleen de ‘rode’ transitplaten (Ausfuhrkennzeichen) gebruiken om uw auto te transporteren naar België.

                          En wat de douane betreft: eerst eens telefoneren naar jouw plaatselijk kantoor of er geen afspraak moet worden gemaakt. Toen ik mij destijds aanbood in het kantoor, zonder afspraak, voor inschrijving van mijn P was er al direct iemand die met beide armen in de lucht stond te zwaaien…omdat ‘het zo druk was’ en ‘het al de tweede was die die dag die zonder afspraak kwam’…Gelukkig was er een vriendelijke dame die dit voor me heeft gedaan en op 10 minuten was alles geregeld.
                          Veel succes.

                            Dag Danny,

                            Ik heb een aantal maanden geleden een auto ingevoerd uit Nederland, vergelijkbare procedure. Je hebt inderdaad oude inschrijving en bewijs van uitschrijven nodig, samen met een getekende verkoopovereenkomst waaruit blijkt dat je de nieuwe eigenaar bent. Hiermee ga je naar douane voor vignet, dan technische controle en dan verzekeringsmakelaar. Met de documenten die je dan krijgt moet je naar de DIV gaan. In mijn geval heeft de verzekeringsmakelaar dat voor mij gedaan (in Alken). Douane heb ik in geel gedaan aangezien ik van Westerlo ben.

                            Onnozel maar belangrijk detail: bekijk de openingsuren van het douanekantoor goed want enkel in de voormiddag open en een kwartier voor,sluitingstijd beginnen ze er niet meer aan…. ik zou vroeg genoeg gaan 🙂

                            Ga je hem op exportplaten zelf naar België rijden? Ik heb het zo gedaan aangezien ik dit het makkelijkst vond. In NL kan je deze krijgen waar je de wagen uitschrijft samen met een verzekering voor 2 weken. Als ik me niet vergis is dit in Duitsland vergelijkbaar. Je mag hier ook 2 weken mee in België blijven rijden in afwachting van Belgische nummerplaten werd me.bevestigd door mijn schoonvader die agent is.

                            Groetjes,

                            Raf

                              Heb je de zoekfuntie hier op het forum al gebruikt? Na nauwelijks 5 sec. zou je oa deze of deze topic gevonden hebben.

                            12 reacties aan het bekijken - 76 tot 87 (van in totaal 87)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.