porsche 944 opdrijven

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 porsche 944 opdrijven

• Maker
    Discussie
  • hallo iedereen ik rijd met een porsche 944 2.5 8 klepper en zou deze een beetjen willen opdrijven wat gaat er ? heeft er iemand voor dit model al ervaring gehad met chips of dergelijke of iets mechanisch?? uitlaat is open luchtfilter ook en in inlaat een vlinder stukjes gestoken voor betere vulling wa kan ik nog doen? alvast bedankt…[/url]

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • Ik sluit me ook aan bij het commentaar van mede forum leden. Wil je meer vermogen verkoop je 2.5 en koop gewoon en S of en Turbo. Je zal anders veel geld geven voor van alle prutsen en je voelt het verschil bijna niet of het moet zijn dat je tevreden bent met 16 PK winst en 10 NM. Tevens is de 2.5 echter geen goede motor om op te voeren en als je echt te veel wil veranderen zal je een pak geld moeten steken in het motorblok zelf.
      Enkele voor beelden
      1* 944 2.5 heeft 162 pk en kan je naar 178 pk krijgen
      2* 944 turbo 1 heeft 220 pk en kan je gemakkelijk naar 250pk en meer krijgen
      3* 944 turbo 2 heeft 250 pk en kan je gemakkelijk naar 300 pk krijgen

Luc

Dat is ook de raad die ik steeds geef als mensen hier komen om hun originele “zwakke” motor op te voeren.
        Goedkoopste oplossing is of zo’n wagen kopen met meer vermogen of hun motor eruit en een zwaardere erin.
        Scheelt een hele hapin het budget tov opvoeren en de levensduur van die motor is langer daar standaard.

[quote=”fdeville”:qn3lbfdr]Bottom line was in dat geval dat je beter de 2.5 verkoopt en een turbo of S2 koopt.
          Er bestaan immers geen goedkope mirakeloplossingen vrees ik 😕 [/quote]

ditto

Anoniem

[quote=”john”:rmdlu2yh]hallo iedereen ik rijd met een porsche 944 2.5 8 klepper en zou deze een beetjen willen opdrijven wat gaat er ? heeft er iemand voor dit model al ervaring gehad met chips of dergelijke of iets mechanisch?? uitlaat is open luchtfilter ook en in inlaat een vlinder stukjes gestoken voor betere vulling wa kan ik nog doen? alvast bedankt…[/quote]
            Zoek eens via google op performance tuning 944 of zo, je zal wel één en ander vinden. Ik heb er indertijd ook veel op gezocht, ik ken geen preciese antwoorden meer maar het kwam er meestal toch op neer dat het sop de kolen niet waard is: ofwel doe je kleine interventies zoals een K&N filter enz, maar die voel je dan bijna niet (ik heb het op een S2 gehad), ofwel doe je fundamentele ingrepen (uitboren, turbo toevoegen als dat al kan, …) maar die kosten dan stukken van geld. Bottom line was in dat geval dat je beter de 2.5 verkoopt en een turbo of S2 koopt.
            Er bestaan immers geen goedkope mirakeloplossingen vrees ik 😕

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.