Porsche 944 S2 voorzien van een 968 Clubsport Motor!!

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Te Koop Porsche 944 S2 voorzien van een 968 Clubsport Motor!!

  • Maker
    Discussie
  • Met pijn in mijn hart verkoop ik deze prachtige 944 S2 voorzien van een 968 Clubsport motor. Ik ben de derde eigenaar van deze mooie, in 1990 geboren, auto die sinds 1992 op de Nederlandse wegen te vinden is. De auto heeft 95% van de tijd binnen gestaan en dat is de auto aan te zien.

    Deze wel heel speciale uitvoering is geschikt voor een liefhebber die echt op zoek is naar een heerlijke rijdersauto. Persoonlijk vind ik dit de meest ideale combinatie die je kunt treffen in het segment transaxles, de prachtige belijning van de 944 S2 gecombineerd met één van de beste en sterkste motoren die ooit door Porsche is gebouwd, de 968 CS. Het resulteert in een beresterke, serieus snelle auto voorzien van ruim 250pk.

    De modificatie (motorwissel) is ook erg goed en correct uitgevoerd waarbij ook andere bijbehorende zaken zijn aangepakt. De motor is destijds, omstreeks 2012, door een erkend bedrijf, gespecialiseerd in het bouwen van circuit auto’s, compleet opnieuw opgebouwd. Daarbij zijn bepaalde delen extra verstevigd zoals onder andere de olie-aanvoerbuis. Omdat de kans aanwezig was dat deze motor op het circuit goed moest presteren is er absoluut niet bezuinigd op de materialen. Deze motor is echter NOOIT gebruikt in de race-wereld maar als reserve motor aangehouden voor het geval dat er een motor mocht sneuvelen. De vorige eigenaar heeft in maart 2013 deze motor laten inbouwen. Vanaf het moment van inbouw heeft de motor 25000/30000 kilometer gelopen, helaas heb ik daar geen documentatie van, wel het verhaal.

    Deze auto heeft de laatste jaren keurig zijn onderhoud gehad. In 2016 is de distributieriem e.d. vervangen. Dit alles is uiteraard goed gedocumenteerd. In totaal zit er voor ruim 20.000 euro aan facturen bij. Uitgebreide onderhoudshistorie dus. Naast facturen ook de nodige foto’s voorhanden.

    Opties:
    1. Elektrisch verstelbare spiegels
    2. Elektrische ramen
    3. Targa dak
    4. Verstelbare M030 gele koni’s
    5. RVS 3 inch sportuitlaat met een beschaafd maar mooi geluid
    6. Kleur lak Indisch Rot
    7. Komt een verse APK op
    etc

    De auto is voorzien van cup-velgen. Ondanks dat er al heel veel aan gedaan is blijft het een auto van bijna 30 jaar oud met hier en daar wat NIET noemenswaardige gebruikssporen. Voor plezier maar ook geschikt voor belegging. Een Porsche 944 (S2) voorzien van een 968 motor kom je niet of nauwelijks tegen en al helemaal niet in deze staat. In Nederland weet ik dat er naast deze nog 2 exemplaren rondrijden. Een unieke mogelijkheid om de nieuwe eigenaar van een wel heel bijzondere auto te worden.

    Kortom, een zeer nette in zeer goede staat verkerende 944 S2 met 968 CS Motor.

    Prijs is scherp, graag serieuze kandidaten en geen onzinbiedingen svp. De auto staat in Nederland, omgeving Eindhoven.
    Voor de volledigheid, ben geen handelaar maar een absolute liefhebber. Graag zie ik deze auto naar een liefhebber gaan, handelaren gelieve niet te reageren.

    Vraagprijs 18968 euro. Niet of nauwelijks onderhandelbaar.

    Attachments:
    • porscheforum.1.jpg
    • porscheforum.2.jpg
    • porscheforum.3.jpg
    • porscheforum.4.jpg
    • porscheforum.5.jpg
    • porscheforum.6.jpg
    • porscheforum.7.jpg
10 reacties aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
    • Heb even gebeld met iemand die ik ken en op de keuring werkt.

      Blijkbaar is het voor een oldtimer geen probleem… je moet wel een document vragen voor wissel motor en dit invullen. Daar vul je in welke motor er eerst in zat en welke er nu in zit. Dit document stuur je mee op als je hem laat inschrijven en dan wordt de KW aangepast op je inschrijvingsbewijs. Hoeft dus geen probleem te zijn blijkbaar.

      Wordt volgens hem ook vaak gedaan bij bv Willy jeeps, waar dikwijls een Mercedes diesel zou ingehangen worden

        Goed zo Rollie, dat noemen wij onderbouwd/gemotiveerd advies :applaus: :salut:

        Is natuurlijk andere koek als het voertuig uit een niet Europees land komt !

          Uit Autoveligheid(keuring): keuring als oldtimer
          https://www.autoveiligheid.be/autokeuring/keuringstypes/keuring-met-het-oog-op-inschrijving-als-oldtimer

          samengevat:Keuring oldtimer

          De oldtimerkeuring omvat een volledige technische keuring van het voertuig, zoals uitgevoerd bij een “gewone” periodieke keuring, echter ZONDER:

          milieutest (motorvoertuigen);
          ophangingstest;
          nazicht op gelijkvormigheid;
          controle op de afstelling van de lichten (motorvoertuigen), voor zover de eerste ‘in dienst’ van het voertuig vóór 15/06/1968 ligt.

          Welke documenten worden uitgereikt?

          Keuringsbewijs
          Er wordt een keuringsbewijs “staat van het voertuig” uitgereikt.
          Aanvraag tot inschrijving als oldtimer

          Bij import oldtimer EN gelijktijdige vraag op keuring voor keuring als oldtimer wordt direkt overgegaan tot keuring oldtimer,zonder controle gelijkvomigheid

          123

            Het is zelfs geen motortuning, het is een compleet ander motortype…

            944S2 is M44.41
            968CS is M44.43

            Dus dat zien ze gelijk bij de eerste keuring in Belgie..

            Bij mijn weten heb je toch eerst de import keuring, alvorens je de keuring voor oldtimer inschrijving krijgt?
            Die motorcode die zullen ze nazien, ik kreeg mijn 944S destijds ook niet door die keuring omdat er een ruilblok van Porsche inzat.
            En het was dan nog wel een 944S motor qua spec, gewoon het type nummer was fout op het onderblok.

              Minder belangrijk, maar toch ff puntjes op de i

              968 CS motor is dezelfde als de gewone 968; maw 240pk

                Motortuning wordt in een Ministeriële omzendbrief van 12 maart 2010 uitdrukkelijk verboden. Wanneer een voertuig toch zodanig wordt getuned/verbouwd dat het méér vermogen heeft dan vermeld in het certificaat van goedkeuring (CoC of gelijkvormigheidsattest), dan kan dit bijgevolg enkel met de uitdrukkelijke goedkeuring van de constructeur. Zonder die goedkeuring wordt het voertuig niet toegelaten op de openbare weg. Een constructeur zal geen vermogenswinst toelaten zonder bijv ook aanpassing te eisen mbt remmen, snelheidsindex banden, …
                Dit zou evt geen probleem kunnen opleveren wanneer de auto als oldtimer in verkeer gebracht wordt (geen PvG/CoC nodig). Maar wanneer de vermogenswinst op het inschrijvingsbewijs vermeld staat, dan zal vroeg of laat een wakkere keurder hieraan toch zijn teen stoten.

                schriftelijke vraag nr. 519 van volksvertegenwoordiger Jan Penris van 12 juni 2015 aan minister van Mobiliteit Jacqueline Galant, over ‘Het tunen van voertuigen’, Bulletin nr. 43, Kamer van Volksvertegenwoordigers, 21 september 2015.
                Waarom is het in EU-buurlanden mogelijk allerlei aanpassingen uit te voeren en alsnog legaal de weg op te kunnen, dankzij de mogelijkheid dit te laten legaliseren en waarom hier niet?
                In België is het ook mogelijk om verschillende aanpassingen uit te voeren zonder daarom het goedkeuringscertificaat te moeten wijzigen. Deze mogelijkheden worden in de ministeriële omzendbrief van 12 maart 2010 betreffende bepaalde omgebouwde voertuigen vermeld. De in deze omzendbrief bepaalde goedkeuringsprocedures beogen de vaststelling van de overeenstemming van de ombouwingen of van de onderdelen, aan de hand van een document dat aan het keuringsstation moet worden voorgelegd.

                Wetende dat er voor oldtimers er periodieke keuring in de lucht hangt, dan is het als Belg niet wijs om dit voertuig te kopen voor andere dan circuitgebruik.

                XXX

                  Succes met de verkoop.
                  Ik was van mening dat als de ombouw in NL goegekeurd is dat ze ‘m in België moeten aanvaarden…

                  123

                    In Belgie enkel bruikbaar op het circuit want die motor hoort niet in die auto en dus krijg je gezeik op de keuring.

                    En om een eenmalige type goedkeuring te laten doen, tja, zoveel kosten en gedoe, je wil het niet weten..

                    Die oldtimer keuring zal wel lukken op een Belgische auto, maar bij import heb je het aan je rekker.. daar gaan ze echt wel verder kijken hoor..

                      Zeer mooi exemplaar :applaus: :applaus: ,
                      Vermits deze auto in 1990 of pas in 1992 ingeschreven is, kan hij in Belgie dadelijk als oldtimer ( O-plaat )geregistreerd worden , zonder ingewikkeld papierwerk en zonder COC. Cilinderinhoud en aantal cilinders is identiek gebleven ( 2990cc en 4cil )
                      Aan de verzekeringsmaatschappij geef je gewoon de huidige exacte kW op

                      Succes met de verkoop

                        Succes met de verkoop. een potentiele belgische koper hangt toch wat burocratische ellende boven het hoofd door de ruilmotor met hoger vermogen (240 ipv 208 pk).

                      10 reacties aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.