Porsche 944 Turbo ’86

Home Forum Stel jezelf even voor ! Porsche 944 Turbo ’86

• Maker
    Discussie
  • Goedemorgen Iedereen,

Vorige week zaterdag heb ik als echte Porsche liefhebber mijn eerste wagen aangeschaft. Mijn keuze is gevallen op een mooie Porsche 944 Turbo ’86 die ik Nederland gevonden heb na een intense maar korte zoektocht. De wagen was in goede staat (interieur/exterieur/motorisch) en in 100% originele staat. Alle papieren en facturen waren ook aanwezig en ik heb niet lang moeten nadenken om de onderhandelingsfase op te starten en uiteindelijk de verkoop rond te krijgen.

Volgende week ga ik de wagen ophalen en zal ik dit topic van mijn persoonlijke foto’s voorzien.

Foto van de verkoper:

Knipsel.JPG

Gts,
    Den Limburger

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 53)
    • Kleine update:
      – Vorig weekend de wagen gaan halen in Breda met de aanhanger
      – Auto van binnen helemaal zuiver gemaakt inclusief lederen bekleding behandeld en gevoed
      – Gisteren naar de douane geweest en de nodige papieren gekregen
      – Op 3 januari naar de keuring met Z-platen
      – Inschrijven op O-platen en verzekeren

Zaken die ik nog wil doen:
      – Distributieriem/spanrollen laten vervangen en klein onderhoud (oliefilter etc….)
      – Remklauwen nieuw leven inblazen met een geel Porsche tintje
      – Alle verlichtingkapjes afhalen en grondig kuisen
      – Velgen afhalen en grondig kuisen en misschien al binnen doen om bij te werken en opnieuw te lakken
      – Grondige poetsbeurt aan de buitenkant en volledig simoniseren
      – Huidige uitlaat inkorten en het Porsche uitlaat sierstuk plaatsen
      – …

foto2.JPG

Gtz,
      Den Limburger

Ik dacht gelezen te hebben op dit forum dat je geen gelijkvormigheidsattest (COC) nodig hebt als je de wagen op “O”-platen registreert? Klopt dit dan niet?

Gtz,
        Den Limburger

Ziet er mooi uit, proficiat !
          Staat schoon op die 16 duims teledials !

TIP : als hij 100% origineel is : doe gelijkvormighiedsprocedure via Dieteren en niet via keuring : gaat sneller (1 dag) ipv enkele weken…..
          En neem ook zo’n exportplaat ! Is in NL zeer makkelijk te bekomen incl verzekering (via RDW, je moet er toch langs voor schrapping van de auto) en dan kan je 2 weken rondrijden naar Dieteren, naar keuring etc, zonder dat je Z-platen nodig hebt. Mijn 964 komt ook uit NL en ik heb het ook zo gedaan, zeer handig.

Ik heb de wagen particulier (Breda) gekocht. De meneer was de tweede eigenaar en had de auto al 15 jaar. Vorige eigenaar was een vrouw die de wagen nieuw gekocht had.

Fijna avond,
            Yves

mooie nette wagen, veel rijplezier :driver:

Tof zeg mijn favoriet de 944 Turbo uit ervaring : betrouwbaar, super snel (boetewagen als je niet oplet)met zijn 220 pk.
                Neem gerust contact met onze TACB club (website)
                Ook daar welkom tussen andere Tranaxles… :applaus: :applaus:

:applaus: proficiat
                  we worden een grote family op pfb :happydance:

Mooie 944!
                    Particulier gekocht of bij een garagebedrijf?
                    Kom zelf ook uit (NL) Limburg dus misschien ken ik hem wel :think:

INVOEREN!
                      Oesje …
                      :popcorn:
                      Ben zelf ook in blijde verwachting.

Bedankt allemaal voor het warm onthaal :respect2: .

Ik kan niet wachten om hem volgende week te gaan halen, in te voeren en te laten keuren. Dan een degelijk check-up laten doen en dan rijden :driver: .

FIjn weekend allemaal,
                        Den Limburger

Proficiat!
                          G
                          Chiepe

Welkom op het *porsche forum. :drink:

Hij staat erbij alsof ie niet kan wachten om het asfalt onveilig te gaan maken, Proficiat! :drink:

Wat is dat hier allemaal de laatste tijd met die transaxles? 8)

Weeral eentje :wtf: 😕

Welkom 😀

Knap en veel succes….

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 53)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.