Porsche 944 Type 2

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht Porsche 944 Type 2

• Maker
    Discussie
  • Hallo beste Porsche liefhebbers,

Ik ben op zoek naar een Porsche 944 Type 2 in goede staat met mechanische problemen.

Ik had zelf een 944 die ik mechanisch volledig gereviseerd heb, echter een maandje geleden een beetje te hevig door een bocht gegaan,slipje en ben 2x over kop geslagen.
    Carrosserie van mijn wagen is rijp voor de vuilbak, echter al mijn mechanische onderdelen heb ik kunnen redden en staan te wachten op een nieuwe kas.

Ik ben dus op zoak naar een wagen die cosmetisch (carrosserie, chassis, intereur)in goede staat is, maar mechanisch aan revisie toe is. (bv. wagen met gebroken distrubutieriem, héél veel km’s of dergelijk)

Weet er iemand iets staan voor niet overdreven veel geld, laat me dan iets weten op PC_Troubles@pandora.be of 0498166460.

Alvast bedankt,
    Stef

Attachments:
    • IMAG0076.jpg
11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
    • Ja hoor, het originele blok ligt er nog in 😀
      De wagen staat compleet origineel trouwens, heb op 5 jaar tijd al heel wat van die wagens zien passeren, en ik ben er nog nooit 1ntje in deze staat tegen gekomen…kan niet wachten om hem op te halen 😀

Maar ik dacht dat de 944 geproduceerd werd tot 1992 ❓

1989 laatste jaar voor de productie van de 944.

2681 cc, boring 104 mm.
        nieuw alu cilinderblok.
        10.9:1 compressie – 165 pk.
        225 Nm bij 4200 tpm.
        inlaatkleppen 48 mm.
        loodvrije brandstof, driewegkat, lambda-sonde, actieve carbonfilters
        andere specifieke DME en brandstofpomp

Wegens motorproblemen kregen velen de S2 motor door Porsche achteraf ingebouwd.

Je hebt een uniek exemplaar als het orig. 2.7 blok er nog in ligt.

2730(ROW) + 2691 (VS./Can./Jap.) = 5421 stuks totaal.

Succ6 en voorzichtig zijn nu.

proficiat, hou u toch maar een beetje in int vervolg 😈 😆

Anoniem

Voila se, iemand die van aanpakken weet 😈

Hey Gasten, bedankt voor jullie reactie’s…

heb er ondertussen eentje gevonden die de moeite waard is…944 Type 2 met 2.7 blok van 1989 met 160000km’s, met onderhoudsboek bij (altijd op onderhoud geweest bij porsche) targadak, mistlichten, servo, nog in originele lak zonder roest of narigheden…zelfs de bodemplaat onder de motor zit er nog op, rubbertjes onder de klaplichten, zak voor het targa dak enz…heb me niet kunnen inhouden bij het zien van deze wagen in de staat dat hij zich bevind en meteen gekocht. 😀

Oei, zonde!
                Mail Serge eens : info(at)exclusive-classics.nl heeft/weet altijd 944s staan (zitten net over de grens in Hulst).

rjf

Godzijdank dat je er zelf zonder kleerscheuren bent uitgekomen. Een auto kan je altijd vervangen, een mensenleven niet … 😕

😯 😯
                    voor over kop gegaan te zijn, vind ik dat de auto er nog vrij ‘auto’ uitziet

maar het blijft jammer. 😥

Anoniem

😯 😯

Dat is minder 😯
                        Wij zullen onze ogen openhouden en als we iets vinden het hier posten .

nog goed afgelopen al bij al 😯

succes met de zoektocht, zoiets moet wel te vinden zijn zeker

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.