Porsche 959

• Maker
    Discussie
  • Dus, hier een paar foto’s van een van mijn lievelings-Porsches: de 959. Zoals velen wel weten was het de eerste auto met een 6-versnellingsbak en adaptieve rijhoogte (naargelang de snelheid dus) ter wereld. Ook op dat moment was het de snelste met een top van 317! eind jaren ’80. Eignelijk ook de eerste auto waarop de term “supercar” werd geplakt. Dus eigenlijk is Porsche de uitvinder van dit woord 😛 Maar +- 292 van gemaakt! Ferrari kon niet mee, en kon het deze supercar van Porsche niet met lede ogen aanzien, dus hadden ze (met succes) snel de F40 in elkaar geflanst.

Heb deze pica’s deze vakantie genomen in Zuffenhausen, voor het geweldige museum van Porsche (zware aanrader!). Vond de foto’s (combinatie auto en omgeving) de moeite waard om te delen hier 🙂

Ben trouwens nieuw van vandaag. Voor meer informatie over mij kunt u hier op het forum kijken:

Over mezelf: Spykerforce.

Groeten :drink:
    DSC_8290-kopie.JPG

DSC_8246.jpg

DSC_8270.jpg

DSC_8253.jpg

DSC_8260.jpg

DSC_8267.jpg

DSC_8274.jpg

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
    • schitterende foto’s

Hartelijk bedankt!

Prachtige foto’s Spykerforce van deze legende :applaus: BTW welkom hier op het forum. :applaus:

Uiterlijk ook niet mijn favoriet, maar gewoon zijn historie alleen al.. Werd echt compleet gek toen hij kwam aanrijden! Ik herken sowieso al veel auto’s op afstand, en het verbaasde mij nog meer dat ik hem op afstand herkende (terwijl ik nog maar 1 959 in een museum had gezien!). Mijn favoriete Porsches zijn de 997 MkII-series, en vooral de speciale series van de 997 MkI en MkII. Mijn favoriet van alle Porsches: 997 Sport Classic en GT3 RS 4.0. Abnormaal deze auto’s! Qua schoonheid en/of qua prestaties!

En over Stuttgart: zoals ik al zei bij mijn voorstelling ga ik er elk jaar heen. En elk jaar is het allesbehalve een deceptie! Een flinke afstand, dat is het wel. Maar ik krijg er als liefhebber, en u als liefhebber/eigenaar flink wat van terug!

Zeer mooie foto’s .
              Adembenemende wagen , maar qua uiterlijk niet mijn favoriet .
              Mijn vrouwtje vindt deze wel het einde .
              Doet me wel weer zin krijgen om naar Stuttgrat te rijden .

Anoniem

Prachtige wagen en foto’s . :lekker: :lekker:
                En zo kennen we ook direct je vriendin ,bloesje assorti met de 959 . :lekker: :lekker:

jol178: graag gedaan 😉

Nog 1 van zijn kontje:

DSC_8262.jpg

mooi, bedankt om te delen. :applaus:

DSC_8301.jpg

DSC_8277.JPG

DSC_8278.jpg

DSC_8297.jpg

DSC_8290-kopie.JPG

DSC_8291.JPG

DSC_8293.jpg

DSC_8298.jpg

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.