Porsche 964

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht Porsche 964

• Maker
    Discussie
  • Hoi allemaal,

ik ben Philippe en ben op zoek naar een 964. Op internet zie ik er wel een paar staan, dat mij wel aanstaan. Maar ze hebben wel veel kilometers. Moet ik daar naar kijken, of valt dat allemaal nog goed mee? Mijn budget ligt rond de €30.000.
    En wat met de oudere modellen, met een 964 kit? Doen of niet?

Groetjes,

Philippe

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
    • een optie is ook een exemplaar te kopen met historie maar in de lagere prijscategorie en deze dan een restauratiebeurt geven

Welkom op het forum Filippe.
        Een 964 is bij mij nog steeds een van de meest echte Porsches.
        Ik zou kiezen voor een “echte” met een goede aantoonbare historie en niet al te veel km’s op de teller.
        Maar dat is persoonlijk.
        Voor de ene is 200.000 km nog acceptabel maar voor mij niet.

succes met de zoektocht naar de luchtgekoelde schoonheid *porsche

Hey Bladerunner,

maakt op zich niet veel uit of het een tiptronic is.

Als het maar een 964 is… 😀

Welkom Philes.
              Ik kan je keuze voor een 964 natuurlijk alleen maar onderschrijven. Voor het budget dat je vooropstelt moet je een heel mooi exemplaar kunnen aankopen. Kijk ook zeker eens in Nederland (Witmer&Odijk, Wolbert, Astara,…). Er is daar een relatief groot aanbood en doorgaans ook goed onderhouden.
              Tot 200.000km zou ik geen schrik hebben op voorwaarde dat er regelmatig onderhoud aan gepleegd werd. Dus zeker naar de historiek kijken.

Als tiptronic OK is weet een zeer mooie 964 coupe staan van eerste eigenaar met +/- 85.000 km voor +/- 28.500 euro.

welkom en succes met je zoektocht

Met dat budget moet je een mooie – met relatief lage Km-stand – 964 kunnen kopen.

Belangrijk is dat de 964 niet (langdurig) heeft stilgestaan …. 💡

Of 1tje die frequent weinig heeft gereden – of eentje die gewoon altijd heeft gereden en goed is onderhouden. Eentje die met 100, of 150 Dkm een paar jaar geleden is stilgezet kan je MI beter laten staan.

In Duitsland rijdt een 964 rond met al meer dan 550.000 Km op de teller :first:

* STILSTAND IS ACHTERUITGANG

Welkom!
                      964 is een zeer goede keuze!

Sluit me aan bij Mush; een omgebouwde beter niet

Van harte welkom . :applaus: :applaus:

Welkom hier. :drink:
                          Succes met de zoektocht.

Welkom Philes ,ik kan niet veel toevoegen aan wat Mushroom schreef ,Succes

Dag Philippe,
                              Welkom op het forum! :first:
                              Het doorwegen van de kilometers hangt af van het onderhoud dat al dan niet gebeurd is.
                              Het aankopen van een omgebouwde 3.0 of 3.2 naar 964 is niet waardeverhogend (integendeel) en is “frowned upon” in Porsche kringen. Wat niet wil zeggen dat dit geen goede auto’s kunnen zijn…

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.