Porsche 964 Carrera 4 Guards red

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s Porsche 964 Carrera 4 Guards red

• Maker
    Discussie
  • Hallo allen,
    de GT3 heeft er sinds kort een broertje (of is het opa :-)) bij.
    Ik was al een tijdje op zoek naar een 964. Liefst C4 met zo weinig mogelijk kms.
    Een echte luchtgekoelde deze keer dus!
    De zoektocht is over en hierbij enkele fotokes van “ervoor” van mijn 964 C4 in guards red.

image6.jpeg

image20.jpeg

image1.jpeg

image12.jpeg

Zijn geboortejaar is 1989 dus een oldtimer!
    Land van herkomst: Duitsland
    Km stand 44.700km

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 73)
    • [quote=”Lukkie” post=207812]Hallo Koen,

Wat een beauty heb je van de 964 gemaakt! Ik zou deze irl eens willen bewonderen…
      Ik heb recentelijk ook een 964 van 1989, de Targa versie. Een prachtige lijn heeft die wagen.

Benieuwd wat de overgangsmaatregelen gaan worden….

Grtz, Luc[/quote]
      Thx Luc,
      ik had die van jou al gespot.
      De 964’en gaan vlot de laatste tijd. –>> Het is dan ook een zalige wagen om mee te rijden hé!
      En een Targa zit gigantisch in de lift. Goede keuze!
      We zouden eens een aparte thread moeten aanmaken met de foto’s van alle 964’en. Ik denk dat je ervan zult verschieten hoeveel er al zijn ondertussen.

[quote=”Ollie” post=207800]Koenc, heb je het artikel nog ergens liggen waarin men spreekt van die overgangsmaatregelen?[/quote]
        Ik had dit gelezen in De Zondag maar vind het digitaal niet terug. Ook op BFOV vind ik niets terug.
        Maar onze staat heeft geld nodig om de pensioenen van hun “werknemers” te betalen en alle middelen zijn dan toegelaten.
        Dus ik vrees dat het niet kan blijven duren.
        Hier rijden al meer mercedesen met een O-plaat elke dag rond, die effectief als daily worden gebruikt ipv als oldtimer…

Hallo Koen,

Wat een beauty heb je van de 964 gemaakt! Ik zou deze irl eens willen bewonderen…
          Ik heb recentelijk ook een 964 van 1989, de Targa versie. Een prachtige lijn heeft die wagen.

Benieuwd wat de overgangsmaatregelen gaan worden….

Grtz, Luc

Ik wist dat er ergens – diep verscholen – een voordeel moest zijn !!! :-):-):-)

Koenc, heb je het artikel nog ergens liggen waarin men spreekt van die overgangsmaatregelen?

[quote=”koenc” post=207453]… ik vrees dat dat de enige 5 kms zullen zijn dat ze erin heeft gezeten. Tja, wat moet ik zeggen. t’Is haar ding niet …. maar het mijne wel! 🙂[/quote]

dit zal jou dus niet snel overkomen 😉

P4theMisses.jpg

Nu, vandaag zijn de taksen, O-plaat of niet toch identiek. Enkel de verzekering was een tikje goedkoper.

Enkel woon-werk en commercieel verkeer zijn vandaag niet toegelaten
                  Dat 2de doe ik niet en het eerste doe ik dan wel met de GT3 🙂

Ik had – dacht ik – gelezen dat de wetgeving wijzigt vanaf 2018 en dat voor de 25 tot 30 jarigen er een overgangsmaatregel zou zijn.
                  Mocht die er toch niet zijn: de 964 is van 1989. Desnoods zet ik hem dan een jaartje opzij.

Eenmaal een O-plaat zal je ze hopelijk wel mogen behouden, zelf heb ik mijn 964 voorlopig gewoon ingeschreven maar de dag dat ze 25 wordt wil ik onmiddellijk een oldtimer inschrijving als het dan nog mogelijk is.
                    Info stond idd in de zondag maar ik had het al eerder gehoord en navraag gedaan bij de Belgische oldtimer federatie . Die bevestigden dat het oldtimerstatuut ergens tussen 2016 en 2018 naar 30 jaar gaat.

Ondertussen van Marc Noack (Technische Marktbetreuung Porsche Classic) de gegevens van mijn waqen bevestigd gekregen.

Chassis 96KS401XXX
                      engine 62K02XXX
                      color G1=guardsred
                      interior VD=leather black
                      dealer Porsche Center Baden-Baden
                      invoice June’89
                      options 328=Blaupunkt Bremen
                      425=rear wiper
                      437=Comfort-seat left
                      454=cruise control
                      567=windscreen upper part darker
                      573=air conditioner
                      586=lumbar support left
                      650=sliding roof

Altijd leuk om te weten.

groenten! Koen

[quote=”PDS” post=207727][quote=”Ghost” post=207633]Ik zit hier thuis met hetzelfde probleem.
                        Ze wil ook niet mee rijden + dat ze snel bang heeft in de wagen dus ja ik begrijp het wel.[/quote]

Laat ze dan maar is met mij meerijden ! Dat geeft vertrouwen :D[/quote]
                        Goed idee! Dat ik daar zelf niet opkwam 🙂 🙂 🙂

[quote=”Foost” post=207640]Indien je haar als old timer op de baan wil brengen , niet meer te lang wachten tegen ten laatste 2018 wordt de leeftijdgrens van 25 naar 30 jaar gebracht…
                          Ik zou deze auto allerminst een opa aureool toedichten, met haar zesentwintig jaartjes is ze geen boreling meer maar is ze wel juist in haar aantrekkelijkste periode…[/quote]
                          Ze staat effectief op O-plaat.

[hide]’t zou idd goed zijn voor jouw zelfvertrouwen dat er iemand met jouw wil meerijden … 🙂 mrgreen [/hide]

PDS

[quote=”Ghost” post=207633]Ik zit hier thuis met hetzelfde probleem.
                              Ze wil ook niet mee rijden + dat ze snel bang heeft in de wagen dus ja ik begrijp het wel.[/quote]

Laat ze dan maar is met mij meerijden ! Dat geeft vertrouwen 😀

de geruchten doen al langer de ronde en er stond 2 weken geleden nog een artikel over in “de zondag”

Misschien wat off-topic, maar vanwaar de info over de verandering van de oldtimer-leeftijd?

Officieel bericht?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 73)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.