Porsche 964 stationair toerental dip

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 Porsche 964 stationair toerental dip

  • Maker
    Discussie
  • 964 starten, normaal stabiel toerental 800-900rpm, bij vertrekken neiging tot dip van toerental tot 200-400rpm, dus extra gas en weg zijn we. Kom ik aan een verkeerslicht of kruispunt, vertragen, ontkoppelen en terug een dip tot 200-400rpm en terug opveren tot 800-900rpm , soms stilvallen.
    Na reinigen van mijn ICV niet meer stilvallen, maar de dip tot 200-400rpm blijft.
    Na veel gegoogle gelezen dat via een Hammer het toerental kan ingesteld worden.
    Kan iemand mij hiermee helpen of wat raad geven?

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • zit er een licht vliegwiel in ?
      meet de nullast schakelaar eens door ? (microswitch)
      Ik zou evt eens proberen met een andere ICV en ondertussen ook alle kleine vacuumdarmpjes nakijken. Vooral de Y splitsing achterop de gasklep

        Idle control valve

        123

          btw, wat bedoel je met ICV?

          123

            Voor je met instellingen begint te foefelen…
            je stationair toerental is al goed, dus dat kun je al niet meer oplossen.. goed is al goed.

            dat het dipt wil zeggen dat je motor te weinig peut of te veel zuurstof heeft.
            Check voor vacuum lekken
            en benzine druk op de rail nameten

          4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.