Porsche 964 vervangen glas koplamp

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 Porsche 964 vervangen glas koplamp

• Maker
    Discussie
  • Beste forumleden,

Een glas van mijn 964 cabrio is stuk en ik zou dit willen vervangen.

Nieuw exemplaar is reeds aangekomen en ik heb onderste schroef voor de ring reeds losgemaakt + schoef waarin deze laatste zit.

Ondertussen is de koplamp er uit en het systeem met de veren heb ik ook door.

Nu is mijn vraag of ik ook de stelschroeven volledig moet losdraaien om het glas te verwijderen of is er een andere manier om het glas eruit te halen.( instructieboekje heb ik niet) .

Alvast bedankt voor jullie advies.

VM

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • Ok thanks

Gelukt koplamp zit erin

VM

lengte schroefdraad afmeten, losdraaien en terug ong hetzelfde zetten, koplampen ff laten afregelen, of zelf doen tegen een muur, gebruik de andere als referentie

hier zijn wat foto’s van de stelveren.

Hopelijk kan er iemand wat van maken.

Alvast bedankt

Attachments:
          • IMG_3267.JPG
          • IMG_3268.JPG

Nee hoor geen Amerikaan maar een Duitser.

Hebben jullie bij 964 ander systeen.
            Wanneer ik bij rosepassion kijk zijn het dezelfde die daar worden aangeboden.

Zal foto’s nemen.
            Glas zal er wel afgaan maar dan moeten stelschroeven los … had gehoopt dat dit niet moest

VM

Is je 964 een Amerikaantje?
              Zou kunnen dat daar een compleet ander type inzit waar in principe de glazen niet af gaan.

Bedankt voor de filmpjes,

Het eerste had ik eveneens gevonden maar dat laat niet echt zien hoe het glas eraf gaat… het binnenwerk ziet er ook anders uit dan bij mij ❓

Het tweede filmpje kan ik niet openen maar ook daar lijkt het binnenwerk er anders uit te zien.

Bij mij zit de ring vast met een hoop veren en zitten er twee stelschoever ( één lang en één kort)
                Durf deze niet goed los te maken want dan gaat de lamp natuurlijk van positie veranderen.

Mvg
                VM

:salut:

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.