- Dit onderwerp bevat 12 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 11 maanden geleden door .
-
Discussie
-
11 februari 2009 om 17:43
Hallo,
Ik ben nog maar pas als ‘geregistreerd gebruiker’ actief op dit interessante forum en had dan ook graag beroep gedaan op jullie kennis.
Ik ben reeds een eindje op zoek naar een 968 CS. (het liefst een 993, maar m’n portefeuille kent ook haar grenzen 🙁 )
Kan iemand mij misschien wegwijs maken in de wondere wereld van de 968 ?
Ik merk dat er heel wat P 968’s worden aangeboden als ‘CS’, maar zijn deze wel degelijk ‘Club Sport’ ?Het weinige wat ik er van af weet is het volgende :
Een echte 968 CS had/heeft geen standaard (lederen) zetels maar Recaro’s ? Ze beschikken ook niet over electrische ramen, geen radio sound-system, Airco, Alarm, …
wat ze dan ook een stukje lichter maakte. Is de motorisatie hetzelfde (Kw/Pk ?) Naar het schijnt hebben ook een ander andere suspension (race)chassis : M030 (?). Ook werden naar het schijnt heel wat onderdelen uit de koffer gehaald.U merkt het : véél te véél vragen (sorry)
Hoe kan men nagaan of het wel degelijk om een echte ‘CS’ gaat ?
Alvast bedankt voor jullie hulp !
[i]P.S. Zaterdag heb ik een afspraak bij een VW/Audi garage die een (naar het schijnt) échte (zwarte) Porsche 968 CS te koop heeft.
Ik hou u op de hoogte.[/i]Regards,
ZTT
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.