Porsche 986 met piepend geluid onderaan de auto

Home Forum Stel jezelf even voor ! Porsche 986 met piepend geluid onderaan de auto

• Maker
    Discussie
  • Hoi allemaal,
    Als eerste me even voorstellen.
    Ik ben jan en had altijd al een boxster willen kopen.
    Bij deze ben ik sinds enkele maanden trotste eigenaar van een porsche boxster 2.7 van 2001.
    De wagen is nog in goede staat buiten hier en daar enkele kleine dingen.
    Maar daarvoor heb ik hem ook gekocht om de auto zelf een beetje te restaureren en in betere conditie te brengen.
    Nu heb ik enkel een probleem als ik op slechte of oneven wegen rijd dat er onderaan de wagen heel de tijd iets piept. Het zou bij een andere auto klinken precies alsof de uitlaat niet goed vast zou hangen.
    Ik heb al de rubbers al eens een keer ingespoten van de draagarmen maar het gepiep is er nog steeds. Als ik over een vluchtheuvel rijd is er geen gepiep. Als beide kanten samen veren is er niets te horen. Het gepiep is er enkel als je op eneven weg rijd en je afzonderlijk links en rechts met de wielen in putjes rijd en de auto wat door elkaar geschut wordt.

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
    • +1 patrick
      achterbumper demonteren is niet nodig voor deze diagnose, gewoon met je vuist eens tegen de bochten vlak naast uitlaat kloppen (beide kanten proberen) en door deze trillingen kan je wss de piep nabootsen. het zou kunnen dat de piep luider is met warme uitlaat ipv koud.

PB

Welkom, bij onze Boxster hadden we laatst ook een piepje dat vrij snel erger werd.

Bij demontage van de achterbumper bleek dat de 2 hitteschildjes doorgeroest waren.
        (Dank U Mushroom voor de werkplek en de hulp) :first:

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.